Raad gevraagd: Blade 120 SR of Robbe Arrow Trainer Plus

• Topicstarter Topicstarter NilsG
  • Startdatum Startdatum
N

NilsG

Guest
Hallo allemaal

Ik ben Nils en ik ben van plan om eventueel een helikopter (op afstandsbediening!:rolleyes:) te kopen.
Ik ben hier nog maar net nieuw, maar ik heb wel al wat ervaring met een coaxiale heli. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe heli: groter, krachtiger.
Ik had eerst mijn ogen gericht op Esky Honeybee FP V2 maar toen ik dan naar de plaatselijke winkel ging (precoshop) bleek deze niet meer in voorraad te zijn. De verkoper raadde me daarintegen 2 betere modellen aan, de Blade 120 SR (€159,99) incl. zender en de Robbe Arrow Trainer Plus (€169,99) incl. zender.
Nu de Blade is kleiner, vinniger en sneller. Wat ik wel zie zitten, ook hebben consumenten hier lang op zitten wachten -> wat positief is? Maar de Robbe heeft daarintegen veel meer power en is groter.
Ik zou hem zowel binnen als buiten gebruiken. Ook had ik al gedacht moest ik die blade kopen, om een sterkere batterij aan te schaffen (1200mAh ofzo).
Iemand die me een goeie raad zou kunnen geven? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Robbe arrow plus trainer is niets meer of minder dan de veel goedkopere Walkera CB180D. Ziet er leuk uit, knappe zender (2402) maar een net niet heli. Te groot voor binnen en te klein voor buiten. En dan heb ik het nog niet gehad over de belabberde staartperformance / motor.

CB180Z is dan een betere keuze als je iets in het 44cm rotordiameter FP segment zoekt.

Denk dat je met een beginners mini FP meer plezier kan hebben:
Walkera CB100 / Nine Eagles Solo Pro / Blade mSR

Bovenstaande mini-heli's kunnen al een behoorlijke pain in the ass zijn met de zender in beginnershanden :yes:

Robbe arrow plus trainer is niets meer of minder dan de veel goedkopere Walkera CB180D. Ziet er leuk uit, knappe zender (2402) maar een net niet heli. Te groot voor binnen en te klein voor buiten. En dan heb ik het nog niet gehad over de belabberde staartperformance / motor.

CB180Z is dan een betere keuze als je iets in het 44cm rotordiameter FP segment zoekt.

Denk dat je met een beginners mini FP meer plezier kan hebben:
Walkera CB100 / Nine Eagles Solo Pro / Blade mSR

Bovenstaande mini-heli's kunnen al een behoorlijke pain in the ass zijn met de zender in beginnershanden :yes:
Dus als ik het goed begrijp raad je aan om die robbe niet te kopen? Ik vind heli's zoals blade mSR veel te klein, net als speelgoed. Ik heb met zoiets al eens gevlogen, geen 2e keer. Wat vind je van die blade 120 SR?

mSR speelgoed ?? niet nog eens ?? ik geloof mijn ogen niet. ik ben nu met een groep van 5 volwassen personen met de mSR indoor aan het vliegen en we hebben er de grootste plezier mee !! en het leuke is, dat je deze bij weinig tot geen wind ook buiten kunt vliegen. de lipo's zijn spot goedkoop, zoals ook de onderdelen. dus al met al een uitstekend speelgoed voor grote kinderen. ik ben nu zelf ook in het bezit van de 120 SR. als je de mSR te "speelgoed" vind lijken, zou ik je de 120 SR absoluut aanraden. maar gooi er geen 1200 mAh lipo onder. zal die niet leuk vinden. ding is zo gemaakt dat deze optimaal vliegt met de 500 mAh lipo. 1200 lipo word veel te zwaar. koop er dan gewoon een paar bij. ze zijn al op e-bay te krijgen voor 10 euro inclusief verzenden van uit de u.k. en na enkele dagen al thuis op de mat. met de Wakera's cb heb ik geen ervaring mee. zullen absoluut ook goed vliegen, maar ik denk dat een mSR of 120 SR een betere crasher zal zijn wat betreft de duurzaamheid.

Ik heb ondertussen die Blade 120 SR gekocht. Na 3 dagen al kapot. Ik heb het zwaar onderschat... Al die functies bijeen..
Ik ben nu van plan om 2 stukken te bestellen (die kapot zijn). Nog redelijk goedkoop.

De overgang van een coax naar een FP, zeker als de coax waar je ervaring mee hebt opgedaan een 3 kanaals was (wat ik vermoed aangezien je het hebt over "al die functies bijeen"), is best groot, zoals je nu wellicht hebt gemerkt. Dat is ook een reden geweest waarom een aantal je de MSR of vergelijkbare maat heli hebben aangeraden. Die zijn zo licht dat je bijna je best moet doen om flink schade te vliegen.

Advies, neem kleine stapjes, dan kom je vaak verder dan met een grote sprong in het diepe, die meestal eindigt in een flinke en dure crash... ;)

idd, wat je zegt, de mSR was een beter optie om mee te beginnen. die van mij heeft al crashes gemaakt, die geen enkel andere heli zou overleven. ding blijft gewoon stabiel door vliegen. ik zelf heb ook net de 120 SR nieuw, en na 1 uur vliegen ook al stuk gevlogen. de tail motor is blijven hangen en is na al stuk. maar desondanks is deze heli best betaalbaar in onderdelen. zorg direct al voor wat reserve delen, zodat je na een crash niet telkens eerst weer moet gaan bestellen. dat verziekt anders het plezier aan het oefenen drastisch. neem 2 achter propellors, 1 setje hoofd blades, 1 stabilisator en een complete tail boon. deze dele zijn erg fragiel. en als je dan nog zo'n 2 tot 3 extra lipo's hebt, kun je flink gaan oefenen. want als je telkens weer na 8 minuten vliegen weer 1 uur moet wachten tot de lipo vol is, gaat ook het plezier er snel vanaf.

en vind je het toch minder leuk, zou ik deze zien te ruilen met een mSR. zeker weten dat je dan als beginner veel meer plezier beleeft. de 120 SR is eigenlijk al meer voor wind stille dagen buiten of erg grote ruimes. en zoals ik al schreef, zijn wij met 5 volwassen personen met de mSR binnen aan het vliegen. en plezier dat we hebben ..........:D

en knutselen dat we doen om die dingen vliegend te houden .........:lol:

Misschien heb je wel gelijk.. Hij is heel erg groot die blade 120 SR...
Maar ruilen tegen de blade mSR gaat tamelijk lang duren denk ik... Daar heb ik niet echt zin in. Want de enige ruimtes die ik heb nu zijn ongever 3 op 3 meter en dan 2,5 meter hoog...
Buiten heb ik ook al geprobeerd maar zonder veel succes, bij een beetje wind moest ik al serieus gaan bijsturen...
Pfft had ik maar die blade mSR gekocht...

Misschien heb je wel gelijk.. Hij is heel erg groot die blade 120 SR...
Maar ruilen tegen de blade mSR gaat tamelijk lang duren denk ik... Daar heb ik niet echt zin in. Want de enige ruimtes die ik heb nu zijn ongever 3 op 3 meter en dan 2,5 meter hoog...
Buiten heb ik ook al geprobeerd maar zonder veel succes, bij een beetje wind moest ik al serieus gaan bijsturen...
Pfft had ik maar die blade mSR gekocht...

Je kan ook een losse MSR overwegen, ga je daar eerst mee oefenen, en heb je die onder de knie, dan probeer je het weer met die 120. Kost wel wat meer, maar voor binnen is de MSR echt een stuk veiliger. Of je neemt een Solo Pro voor binnen, die zijn RTF goedkoper dan een losse MSR...

Kheb vernomen dat de onderdelen die stuk zijn me 15 euro gaan kosten. Ik ga gewoon hierop wachten en dan weer verder oefenen. We zien wel hoe het zal vorderen...

Wish me good luck, I'll need it :rolling:

Back