raad het vliegtuig

Sinds enige tijd vlieg ik met deze schitterende zwever, maar kan er verder niks over vinden waar hij vandaan komt.

dus wie hekent deze zwever?

De naam op de vleugel is maximus en de afmetingen zijn:
Vleugel lengte per deel 110cm
romplengte tot staart 120cm
2.jpg

5.jpg

1.jpg

5.jpg

sjonge, een juweeltje denk ik :) maar met windstilte...
zorg maar dat je er zuinig op bent :) want als je crashed, vliegt het nooit meer als voorheen.

Hi

Dat zijn in elk geval de vleugels van een vrije vlucht model. En wat ik zo zie aan de vorm, van vooral de tippen, een A2 wedstrijdmodel uit de nederlandse school......
ik zie dat je in Deventer woont; steek je licht eens op bij Gerrit de Kruijff.

Arno

Dat dacht ik nou ook. De vleugels zijn trouwens met papier bespannen en het profiel is héél erg hol.

als het een vrijvlucht toestelletje geweest is, wat ik voor 90% zeker van ben, dan hoop ik dat het heel goed vliegt:) dan heb je er zeker veel genot van.

......een vrijvlucht toestelletje .......

Vind ik een beetje minnetjes klinken eerlijk gezegd. (bovendien met een spw van 2200 mm..............)
Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dit als RC toestel niet echt lekker zal vliegen, tenzij het windstil is. Vrije vluchtmodellen zijn er immers op gemaakt om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de luchtstroom, niet om er tegenin te vliegen ;)

Vind vrijevlucht toestelletje bovendien een beetje minnetjes klinken omdat het gemiddelde VV wedstrijdmodel constructief vele malen beter in mekaar steekt als menig rc model !

Arno

o.a. ex VV vlieger.................

@ J.Maasen en Crins; is dit iets uit huize Kreetz?

Back