raar gedoe met lindinger

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo 1e klas mede piloten,

ik had besloten om bij lindinger de clever boy te bestellen maar mijn internet bank deed raar dus ik dacht even vragen in hoeveel tijd hij geleverd word: ik krijg de volgende dag een antwoord met in het duits dat he 5 tot 10 werkdagen zal duren maar er is er nog maar 1.

dus ik na dat mailtje gelijk bestellen, als ik iets later het geld over wil maken zijn de aan mij gegeven i-ban en bic nummers van lindinger fout: ik weer een mailtje gestuurd dat die beide nummer niet correct zijn.

vanochtend zag ik op www.lindinger.at dat het vlieguig bijna 2 keer zo duur was geworden en dat hij uitverkocht was (jaja want ik had de laatste voor 58 euro dat was een actie maar de originele prijs is 100 en geen 129 ) maar nu ik net weer keek was er geen cleverboy meer te bekennen op de lindiger site 8O :( 8O :mad: :puppydogeyes:

gelukkig heb ik door het foute i-ban en bic nummer het geld nog niet over gemaakt maar zijn er meer mensen die erervaring mee hebben of er iets over willen zeggen ik hoor het graag.

vriendelijke groetjes Rowan :( :cry:

Wel eens vaker bij lindinger besteld, geen problemen met prijzen e.d. gehad, snelle levering en redelijke verzendkosten.

ik heb net de mx 12 besteld
maar ik snap er geen bal van , van die zahlungsweise :(
kan ik gewoon vie hun rekening nr het geld over maken met telebankieren?

Yep, betaling buitenland aanvinken.
Je moet dan wel even wat meer invullen, maar dat werkt prima !

kan dat nu ook nog dan?
ik heb al besteld en kreeg deze mail:

MODELLBAU LINDINGER Ges.m.b.H

antoon huis in`t veld
kloosterdik 140
Sibculo, 7693pr
Netherlands

Bestellbestätigung!

Vielen Dank für Ihre Bestellung!

--------------------------------------------------------------------------------

Ihre Bestellnummer: 46385
(Bitte bei Zahlungen und Anfragen stets angeben)

Ihre Detailierte Bestellübersicht:
https://shop.lindinger.at/account_history_info.php?order_id=46385

Ihr Bestelldatum: Friday, 16. February 2007

Ihre bestellten Artikel:

1 x MX-12 40MHZ FERNST. 6/7/1/A GRAUPNER (57696) = € 159,00

Zwischensumme: € 159,00
Versandkosten Weltweit (Versand nach: Netherlands: ): € 6,00
20%: € 27,50
Summe (Bei Versand nach Österreich zuzügl. 1% Transportversicherung!): € 165,00

Ihre Rechnungsanschrift:

antoon huis in`t veld
kloosterdik 140
Sibculo, 7693pr
Netherlands Ihre Lieferanschrift:

antoon huis in`t veld
kloosterdik 140
Sibculo, 7693pr
Netherlands
Zahlungsweise:

Zahlung: Vorab Überweisung
Lieferfrist: 5 Tage für Lagerware (jedoch unbedingt innerhalb 30 Tagen)

oja en dit er nog onder : (geen flauw idee wat te doen nu )

Modellbau Lindinger
Alte Poststrasse 14
4591 Molln
Telefon: +43 (0) 7584-3318-0
Telefax: +43 (0) 7584-3318-17
Infos, Datenauskünfte und Beschwerden unter: office@lindinger.at
UID:ATU61994907'
Mitglied der WKO, Fachgruppe Handel
Rücktrittsrecht: 14 Tage ab Erhalt der Ware,
Gewährleistung: Nach den gesetzl. Bestimmungen (24 Monate)
Erfüllungsort: Molln
Gerichtsstand: Handels- und Kreisgericht Steyr
Link zu den AGBGeschäftsführer: Friedrich Lindinger
Aufsichtbehörde: Bezirksgericht Kirchdorf a.d. Krems
Gesetzliche Vorschriften: Gewerbeordnung
Gewerbebezeichnung: Handels Gewerbe
Geschäftsführer, Medieninhaber, Herausgeber (Adresse, siehe Firmenadresse): Modellbau Lindinger
Unternehmensgegenstand: Handel mit Modellbauartikel und Zubehör
Österreich: Kt Nr.: 16503179 Blz: 18600 VKB BIC: VKBLAT2L IBAN: AT201860000016503179
Deutschland: Sparkasse Passau Konto: 8599 BLZ: 74050000

Bitte berücksichtigen Sie, dass wir nur liefern können, wenn eine Beförderung durch die Post möglich ist.

Wenn Sie irgendwelche Fragen an uns haben, können Sie uns unter den oben angegebenen Kontaktmöglichkeiten erreichen.

Mit freundlichen Grüßen

Ihre Bestellnummer: 46385
[..]
BIC: VKBLAT2L
IBAN: AT201860000016503179

IBAN (International Bank Account Number) is de standaard voor het bankrekeningnummer van de begunstigde in grensoverschrijdende betalingen.

Het IBAN draagt bij aan snellere verwerking van de betalingen en geeft efficiëntie-voordelen bij bedrijven en banken. De opdachtgever en zijn bank kunnen op eenvoudige wijze controleren of het rekeningnummer van de begunstigde, ongeacht welk land, correct is.

De vermelding van het IBAN in buitenlandopdrachten, en bovendien de BIC (Bank Identifier Code) van de bank van de begunstigde is ook verplicht gesteld in een verordening van de Europese Unie. Beide gegevens moeten vermeld worden op facturen die over de grens worden gezonden.

Je kunt bij je bank deze rekening betalen met dat IBAN en BIC nummer. Vermeld daarbij je 'bestellnummer'.

sjoerd zei:
dus ik kan kiezen op nr ik het overmaak? :roll:

Dat is niet af te leiden uit mijn post, maar ja, je kunt kiezen. Tussen een oostenrijkse en een duitse bank.

Het is heel simpel, je moet vooruit betalen (geld overmaken naar hun rekening) onder vermelding van het ordernummer. Alle gegevens die je nodig hebt om geld over te maken naar hun rekening, staat in die e-mail. Als je er niet uitkomt, print dan gewoon die e-mail uit en neem 'm even mee naar je bank. Die kunnen je er probleemloos mee verder helpen.

IBAN en BIC zijn gewoon algemeen bekende en gebruikte fenomenen. Met het IBAN wordt een rekening aangegeven, met de BIC bij welke bank die rekening loopt. Het is dus niet zo dat dat 2 rekeningnummers zijn, met die 2 nummers kun je geld storten op 1 rekening.

Misschien dat dit het duidelijker maakt, zo zou ik het betalen:
stap 1
stap1.jpg

stap 2 (op volgende klikken om dit scherm te krijgen)
stap2.jpg

Zo iets duidelijker?

Stop de persen.
Als je binnen de eu overmaakt, Shared kiezen bij verdeling van de kosten (plaatje 1 van Hezik), dan worden er namelijk geen kosten doorberekend.

Ook kan het voorkomen dat je een melding krijgt dat het banknummer niet correct is. Maak dan blokken van 4 cijfers met een (1) spatie ertussen. 4 blokken van 4 en 1 van 2 cijfers dus.

1234 1234 1234 1234 12

Succes

ik snap het nu :D
en sorry maar het duurd mij te lang ( 5 dagen wachten :P )
ik wil zondag vliegen... :lol:
maar ik kan hem hier vlakbij krijgen voor minder geld en uit nederland ( morgen :banana: )
krijg ik tenminste wat uitleg en kan ik nog eens teruch gaan zo nodig...
maar bedankt voor de uitleg als ik nog eens wat bij lindinger of iets uit het buitenland bestel
weet ik dit n ieder geval :)

( en sjoerd de grote ? 8O :P )

Ha ha,

Ik heb net 2 nieuwe zenders besteld bij Lindinger.
2 keer een Graupner MX12 Hott. Google ik nog even en zie ik deze posts.

Toch nog even op replayén.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het hier aankomt.
Ach dan misschien volgend jaar samen met mijn zoon te vliegen.
Want dat lijkt mij wel heel geweldig met deze zender kan je dus L/S betrieb doen zonder kabel.

Zo das een oude koe!
Maar lijkt me niets mis met de betreffende shop,Daarnaast zijn dit zaken, tussen koper en verkoper, en das niet echt iets om hier te gaan aankaarten.
Hoewel ik de frustratie snap, dat terzijde...

Er staat ergens in het mededelingen forum wel een linkje waarom we geen winkel besprekingen willen....

Emil, mod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back