Race body voor TT 01 ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door guyken, 9 mei 2021.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik haalde mijn "wijsheid" hier een beetje uit
    you don't need a sensor.abs function is not that complicated.if you select abs mode,the throttle servo doesnot pull the brake all the way back but wobble back and forth very fast,so your car won't stop immediately,it will brake then let go ,brake and go,in this way comes to a full stop.the initial purpose of abs is for touring car and buggy &truck event to get a better handling during cornering.it is not that useful on a monster truck.but it does help prolong the tranny life because you won't brake so hard like before.plus you'll need a high speed servo to do the abs braking because normal servo cannot wobble so fast
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Jup, alleen heb je zelf geen throttle servo, maar een digi regelaar. Zet de functie dus eens aan om te proberen, misschien vind je het wel leuk.
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Misschien dit weekend als de weergoden wat meewerken .
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    De body is ondertussen toegekomen en geknipt . Kennen jullie days of thunder nog ?
    P5210001 (2).JPG
    P5210003 (2).JPG
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Best leuk geworden .
    P5220003 (2).JPG
     
  6. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Het kan aan mij liggen. maar in het regelement stond toch dat je het achterdiff moest locken?
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik begrijp het nog steeds niet goed , wat is een gelockte diff ? Maak je dan van een 4WD en 2 WD ?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Je moest helemaal niets, locken is bij de tamiya cup niet eens toegestaan dus kan het niet eens in de reglementen staan, alleen als je de pro klasse rijdt mag je een spool voor hebben zoals 99.99% van de wedstrijdrijders buiten Tamiya hun auto geconfigureed hebben. Maar ik denk dt nergens staat om de achterdiff te locken, misschienis het een tip bij het driften....

    Een diff locken is dat je hem star maakt. De constructie dat de 2 wielen een ongelijke snelheid kunnen draaien wordt weggehaald en voor een vaste constructie vervangen. Bij de betere auto's zit er geen diff meer voor maar een spool, dat is een doorlopende as.
     
  9. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Oja u hebt gelijk. Maar als je het voor diff lockt. Wordt de draaicirkel dan niet veel slechter?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Je hebt heel veel vragen en tegelijk wil je ook veel adviseren, dat klinkt niet logisch. Misschien even 3x nadenken voordat je iets plaatst?

    Als je met een auto een bocht in duikt zal de voorkant de meeste roll willen geven (in auto termen heet dat ook gewichtsverplaatsing) en komt er heel veel druk op het buitenste wiel en heel weinig druk op het binnenste wiel van de bocht komen. Is je diff te los zal het binnenste wiel in de bocht geen tractie hebben en doorslippen waardoor het buitenste wiel aandrijving verliest en dus eigenlijk op de hele voorkant aandrijving verliest. Bij een spool of een gelockte diff aan de voorkant heb je dat niet en zullen de voorwielen de auto netjes mee helpen om de auto so stabiel mogelijk door de bocht te trekken.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Sorry nog even doorvragen , ik begrijp ondertussen wat een diff locken is nu . Is een gelockte diff vooraan dan beter voor op asfalt te rijden ? Of niet ? En ik bedoel voor een TT01 .
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Hangt er vanaf wat je wil en wat je prettiger vindt.
    Zoals ik zei rijden de meeste dan wel niet alle wedstrijdrijders met een spool aan de voorkant (is gelijk aan een gelockte diff). Ook in de Tamiya cup zoeken rijders de grenzen op van het reglement. Locken is niet toegestaan maar velen stoppen er gewoon een putty in (soort stopverf/kauwgum achtig iets. Hierdoor zal het diff nog steeds met veel kracht voelbaar werken maar zal onder de lichtere krachten op de weg bijna als een gelockte diff werken.
    Je kunt zo'n lock block gewoon kopen of anders wat dikke troep in je diff stoppen
    https://twokeysrcparts.com.au/product/alloy-solid-axle-diff-locker-for-all-tamiya-tt01/
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik ga het wel eens proberen , we rijden geen competitie in ons clubje enkel plezier maar ik wil toch zoveel mogelijk uit de TT01 halen , het is ook geen driften dat we doen . Bedankt voor info .
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina