Raco Utrecht(gesprek gehad)

Ik heb wel gereden vorig jaar. Absoluut een leuke baan. Voor electro wel een beetje een blaasbaan, maar doordat er geen echt rustpunt in de baan zit is dat zeker met modified best uitdagend. Het zou zonde zijn als deze baan verdwijnt omdat er helemaal niet op gereden wordt.

hey,

is dat makkelijk te bereiken met de trein? Want ik zou het wel leuk vinden daar te rijden [electro] maar ik heb zelf geen vervoer ;)

leuk om te zien dat er toch mensen zich inzetten voor een circuit.
zie dat hier in tilburg nog niet gebeuren

Kan sommige klachten uit de omgeving best begrijpen. Zeker als je naast eeen begraafplaats zit. En een Tuinencomplex waar mensen voor hun rust een huisje hebben.

Met een geluidswal of iets dergelijk verhelp je dat niet. Het geluid van nitro motoren draagt ver genoeg om hun rust te verstoren, zeker als je met meerdere op het cirquit rijd.

Het opzetten van een elektro competitie in utrecht lijkt me prima initiatief. Echter denk ik dat e.a professioneler op gezet moet worden.
Met bepaalde zekerheden van hoeveelheid rijders.
En dat niet iets een stille dood sterft omdat er onvoldoende rijders zijn.

Als je dit circuit wil behouden moet je de hobby stimuleren door incidenteel open dagen te houden. Waar je dan bijvoorbeeld met je eigen auto kan rijden. Of waar je de nieuwe rc-ers kan vertellen over hoe e.a werkt.

En zijn genoeg succes verhalen in nederland te vinden om een cirquit open te houden voor elektro gebruik. Echter moet de wil er bij de club en de rijders er wel zijn.

ik denk niet dat de rijders een probleem zullen worden omdat utrecht centraal in nederland licht
de afstand is bijna over hetzelfde op een paar plekken na
denk dat geen brandstof rijden geen probleem zal zijn al zal het wel leuker er door worden,
een open dag zal wel heel goed zijn met hapjes en drankjes(misschien om extra geld op te halen)
denk wel dat veel mensen zullen komen

Eef1972 zei:
Kan sommige klachten uit de omgeving best begrijpen. Zeker als je naast eeen begraafplaats zit. En een Tuinencomplex waar mensen voor hun rust een huisje hebben.

Kan ik ook wel begrijpen, Cruciale vraag daarbij is dan wel wat er eerder was, het circuit of de begraafplaats en de tuinen. In beide gevallen is de locatie ongelukkig gekozen.

Begrijp mij niet verkeerd maar de ervaring met veel circuit-activiteiten in het verleden voor buitenstaanders heeft geleerd dat op het laatste moment veel afzeggen. Ik zie hier weer een aantal reacties van mensen uit allerlei streken die graag willen komen maar doen ze dat ook werkelijk ?

Natuurlijk gaat het hier niet alleen om eens een keertje te komen rijden, de bedoeling is om de club actief te maken met een electro-ledenbestand met clubraces maar mogelijk ook nationale en internationale races. Dat betekent ook naast alleen rijden ook inzet om onderhoud en organisatorische hulp te bieden.

Raco is een verhaal apart ,er spelen veel zaken mee waar men geen grip op kan krijgen en niet te doorgronden zijn . Ook de belangen van verschillende organisaties en personen (SUL) spelen hier een rol ,eigelijk 1 groot wespennest.De gemeente heeft er enkelen jaren geleden voor tonnen euroos in gestopt om vervolgens de vergunningen te weigeren die voor het functioneren van deze tonnen noodzakelijk zijn 8O . Ik denk dat het Raco bestuur al zoveel zijn hoofd gestoten heeft dat zij nu ,begrijpelijkerwijs ,een beetje de moed verloren hebben .
Van oorsprong is de Raco een brandstof circuit ,de eerste in Nederland en is in het verleden ook veel gebruikt en zeer gelieft onder de rijders ,velen hebben hier zeer goede herinneringen aan ,de wedstrijden waren ook altijd zeer goed bezocht en dat zal bij openstelling zeker weer het geval zijn. Door de velen tegengestelde belangen die hier op de achtergrond meespelen ben ik bang dat het circuit niet gauw meer opengesteld zal worden . :cry:
Wat de geluidoverlast betreft, hier speelt niet enkel de brandstof motoren een rol, ook de geluidsinstallatie schijnt hoorbaar te zijn en dat is voor sommigen al niet te accepteren. Bij de eerste wedstrijd na de recente verbouwing was juist de geluidsinstallatie de oorzaak van de overlast. Het blijft natuurlijk een zeer raar verhaal dat de gemeente veel geld steekt in dit project om vervolgens de boel te laten verwaarlozen ( of de boel te saboteren ,waar het op lijkt). Ik heb met een aantal mensen jaaaaaren geleden al eens geprobeerd de Raco in leven te houden ,toen al liepen we tegen zoveel muren dat het niet te doen was. Ik zelf ben best wel nieuwsgierig waar de tonnen subsidie van enkele jaren geleden voor bedoeld was en waar dit gebleven is. Het fijne weet ik er niet van maar ik vermoed dat het SUL :roll: de subsidie ontvanger is geweest.

Ondanks dat ik vaak in Apeldoorn ben te vinden, juich ik dit initiatief zeker toe. Zelf woon ik vlakbij Utrecht en zou het ideaal zijn om een circuit in de buurt te hebben. Als je open clubraces zou organiseren denk ik dat er best een hoop mensen vanuit Apeldoorn richting Utrecht te krijgen zijn. Vorig jaar hebben we de 1000 ronden in Utrecht gereden en dit beviel absoluut....

Succes met de revival...

Eric

Roelof zei:
Begrijp mij niet verkeerd maar de ervaring met veel circuit-activiteiten in het verleden voor buitenstaanders heeft geleerd dat op het laatste moment veel afzeggen. Ik zie hier weer een aantal reacties van mensen uit allerlei streken die graag willen komen maar doen ze dat ook werkelijk ?

Natuurlijk gaat het hier niet alleen om eens een keertje te komen rijden, de bedoeling is om de club actief te maken met een electro-ledenbestand met clubraces maar mogelijk ook nationale en internationale races. Dat betekent ook naast alleen rijden ook inzet om onderhoud en organisatorische hulp te bieden.

ik zou graag aan clubraces willen meedoen maar je moet ook begreipen dat ik neit elke dag daar naar toe kan,(probeer als het lukt wel zo vaak te komen)
ik snap niet dat als zeer geld in steke het niet open willen houde.
er is toch een binnencircuit waarom is die dan niet open
gewoon een opendag houden met een speciale lid aanbieding en er komen geheid vele mensen vanuit Nederland omdat utrecht zo centraal licht

mariik zei:
LOL, en nu in het begrijpelijk Algemeen Nederlands??

Algemeen genomen, doorheen het lezen van vele threads en posts in dit forum, valt het me steeds weer op hoe men niet eens de moeite meer neemt om gewone grammaticale regels te respecteren, die uiteindelijk een tekst makklijk te lezen en begrijpen maken. Hoofdletters, komma's, punten, ... sjonge sjonge. Een spellings- of typfoutje moet altijd wel kunnen maar nonchalance :(

Bon, back on topic.
Ik woon jammer genoeg te ver af om tot hulp te zijn (Brussel) en je bent er verder niet veel mee maar wil jullie toch alle geluk toewensen om dit project uit de grond te stampen. Als ex-voorzitter van een sportvereniging weet ik dat het moeilijkste altijd is om voldoende meehelpende mensen te vinden, en dan vooral om mensen te vinden die een taak ernstig en met verantwoordelijkheid blijven vervullen, het hele jaar door.
Misschien nog een tip, waar jullie wellicht zelf ook al aan dachten: spreek ook eens de RC-winkeliers aan uit de streek. Misschien kunnen of willen er enkele wel meehelpen op financieel vlak of door het aanspreken van mensen, klanten waarvan zij weten dat ze interesse, knowledge hebben.
Again, best of luck! Ik zal met veel plezier eens komen rondrazen op een nieuw elektro-circuit in NL. :)
(En organiseer een paar endurance-wedstrijden als dat kan. Is altijd fun! Hier in de buurt was er onlangs een 6h-endurance: 3 uur rijden, 2 uur pauze waarbij niemand de auto's mocht aanraken, BBQ voor iedereen + auto's kunnen afkoelen... en dan opnieuw 3 uur rijden. FUN! en GEZELLIG! )

Wat roelof al aangaf het gaat uiteindelijk om het ledenbestadn wat je kunt opbouwen.
MAAR..
Jaap J zei eerder al iets over een grande opening. dit lijkt mij een ontzettend goed idee.
zo kun je uit alle streken mensen uitnodigen om eens komen kijken.
oftewel veel mensen op en rondom de baan. maak er een groot feest van. iedereen blij dat je bij de RACO nu ook met je electro toerwagen terecht kunt.. allemaal blije gezichten en laat nu net de wethoude rook uitgenodigd zijn :wink:

ik geloof er echt in dat dit enorme impuls kan geven voor het circuit. zeker omdat je veel mensen tegelijk opnieuw kunt laten kennismaken met de baan in utrecht.
zoals eerder gezegd centraal in Nederland dus voor iedereen goed bereikbaar.

Ik wist tot ik dit topic las niet eens dat er nog een circuit in Utrecht was kun je nagaan.

Er zijn al div. evenementen op de RACO georganiseerd zoals een open club, 2x aan toe een 1000 rondenrace en de electrogedeelte van de Serpent Nitro Tour. Mensen hebben al div. kansen gehad om er te komen rijden als ook naar mijn weten vandaag de dag het mogelijk is om op afspraak een dagje te komen rijden.

Low_E zei:
mariik zei:
LOL, en nu in het begrijpelijk Algemeen Nederlands??

Algemeen genomen, doorheen het lezen van vele threads en posts in dit forum, valt het me steeds weer op hoe men niet eens de moeite meer neemt om gewone grammaticale regels te respecteren, die uiteindelijk een tekst makklijk te lezen en begrijpen maken. Hoofdletters, komma's, punten, ... sjonge sjonge. Een spellings- of typfoutje moet altijd wel kunnen maar nonchalance :(
sorry hoor dat ik zeer aan elkaar schreef in plaats van ze er.

Ik snap niet dat als ze er geld in steken ze het niet open willen houden.

nederlands is jou goeiste vak toch? :D

Gisteravond gesprek gehad met het bestuur van de Raco en de Sul.
We hebben beide de mogelijkheden besproken en zijn eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het dit jaar(seizoen)gewoonweg niet gaat lukken om hetgeen wat ik in mijn hoofd heb op poten te zetten.
Ik heb gewoonweg de tijd niet om alle dingen betreft vrijwilligers,baanonderhoud e.d. in zo'n korte tijd te regelen.
Het gaat mij namelijk niet om af en toe rijden maar iets permanents op te zetten zodat iedereen hier profijt van kan hebben.
De Raco is nog steeds druk bezig met vergunningen maar dat heeft bij de gemeente tijd nodig.
Het is namelijk niemand bij de Raco aan te rekenen dat als je bij de gemeente een aanvraag indient(op tijd)dat de gemeente het vervolgens laat liggen of op het allerlaatste moment iets doet,daar doe je als bestuur gewoon niets aan.
Wat ik er nu wel bij wil zeggen is dat iedereen die een keer elektro wil rijden op de Raco van harte welkom is.
Helaas nog niet wekelijks of iets dergelijks maar daar wil ik nu mijn tijd in gaan steken om dat in de toekomst mogelijk te maken.
De droom van iedereen is gewoon een circuit waar je met alles op kan rijden maar dat laat nog even op zich wachten.
Dus bij deze ik ga er zeker mee verder maar mijn beoogde plan voor dit jaar gaat niet lukken.
Bij deze wil ik wel alvast iedereen die leuke reacties e.d. hebben gegeven alvast bedanken en zijn voor mij zeker een stimulans om door te gaan.
Gr.Jos

Jos, leuk dat je de kar wilt trekken, en waarschijnlijk is je gisteren wel duidelijk geworden, dat het allemaal niet zo makkelijk is als het in eerste instantie lijkt......

Schiet me ineens een topic te binnen over iemand die ook wilde plannen en volgens eigen zeggen goed onderbouwd en met ondersteuning van de gemeente had, over een circuit onder de van brienenoordbrug (geloof ik) in Rotterdam.
Alles was in kannen en kruiken, maar ineens hoorde we niets meer van dit persoon.....

Ik wens je succes, en hoop dat je je plan kunt verwezelijken.
ikzelf ben brandstrofrijder, en hoop zeker dat in de toekomst de Raco ook weer opengesteld gaat worden voor brandstofrijden, en dan zal ik er zeker (in tegenstelling tot velen hier) minimaal eens per jaar rijden, als er weer NK's worden gereden......

Roelof gaf het ook al aan, er zijn veel topics over meetings die men wil door het hele land, maar als het dan eenmaal zover is, komt men niet.

En permanent circuit heeft betalende leden nodig om bestaansrecht te houden in een gemeente. Een club kan niet blijven bestaan, van eens in de zoveel tijd eens een evenement te organiseren......

Back