Radio.Control.Club.Leiden. Meetings kom en rij mee

Tja en wie om een ander lacht... heb zaterdag avond gereden op het baantje, na 10 min brak ik na een 26 dubbele salto met dubbele backflip, een asje...... naar huis en repareren dus. Zondag in katwijk met vrouw en kids... na 10 min rijden zo dood als een pier niet meer voorruit te krijgen.
Na accu wisseling werkte hij weer, nou je voelt hem al aankomen, op de lader oke, maar bij rijden na een sec dood. Gelukkig had ik al wat ervaring met een andere clubrijder ( zal voor de vriendelijkhijd zijn naam maar achterwege laten) en heb de soldeer contacten maar opnieuw gesoldeerd. Probleem opgelost!:p

Geeft bij battery tester geen waarde meer aan, dus helemaal leeg!
Geeprobeerd om hem te reanimeren door hem als een nimh voor 1 min. op te laden en daarna met de balancer, maar helaas. Misschien kortsluiting gemaakt ergens, geen idee.

Helemaal leeg?? alle cellen? kan ik me haast niet voorstellen. Weet je zeker dat de solderingen goed zijn of dat je balancer kabeltje goed is?

Inderdaad. Na hem voor 1 min. geladen te hebben en daarna aangesloten op de batterijtester met de balancer, geeft het een trillend display aan ( niet leesbaar). Wat dus betekend dat er stroom in zou zitten. Kan hem met de balancer aangesloten laden maar wordt niet herkend. Lader geeft na verloop aan dat hij vol is, en wanneer je een tijdje wacht en de batterijtester weer aansluit is het dispay "dood" dus accu leeg.

Tja en wie om een ander lacht... heb zaterdag avond gereden op het baantje, na 10 min brak ik na een 26 dubbele salto met dubbele backflip, een asje...... naar huis en repareren dus. Zondag in katwijk met vrouw en kids... na 10 min rijden zo dood als een pier niet meer voorruit te krijgen.
Na accu wisseling werkte hij weer, nou je voelt hem al aankomen, op de lader oke, maar bij rijden na een sec dood. Gelukkig had ik al wat ervaring met een andere clubrijder ( zal voor de vriendelijkhijd zijn naam maar achterwege laten) en heb de soldeer contacten maar opnieuw gesoldeerd. Probleem opgelost!:p

haha gellukig heb jij het wel gelijk op kunnen lossen. Dit weekend had ik wedstrijd en ik had traxxas conectors maar zodra hobbyking weer EC5 heeft komen die en vliegen de traxxas stekkers als een raket het raam uit tenzij inmand intresse heeft? mijn kabeltjes trilde telkens los van de regelaar en na het doorduwwen totdat je klik hoorde werkte niet alsnog en uiteindelijk zijn m'n 2 conctors allebei kapot getrild:eek: alle 2 door midden gellukig geen kortsluiting:rolleyes:

Ik denk dat Robert nog een ander voordeel tje heeft als ie overstapt naar ec5. Het is zo'n beetje de standaard in de no-nitro scène, en dan kan je makkelijker onderdeeltjes onderling uitwisselen

de kabel trilt niet los van het plaatje maar uit de behuizing en daarna is de behuizing zelf nog in 2 delen gebroken. En ook omdat no-nitro allemaal ec5 rijden die zijn echt gewoon niet los te krijgen of kunnen niet uit elkaar schieten.

Dat laatste komt misschien doordat je de verkeerde pins gebruikt.
Traxxas connectors zijn anders dan de trx style connectors. De pins kun je niet door elkaar gebruiken! Ook moet je goed opletten dat de pinnetjes van het mannetje ook daarin moeten en niet omgekeerd (zijn gemarkeerd met a en b)...

Ik heb ooit eens een keer zo'n setje van jou gekregen, toen ik die connectors op de lipo's had gesoldeerd. Daar zaten ook de verkeerde pinnetjes bij/in.

Als de behuizing doormidden breekt, dan heb je de connectors misschien op een plaats liggen waar ze ergens tegenaan aan het trillen zijn. Dan kunnen ze inderdaad beschadigen. Connectors dus zekeren als het mogelijk is...

Maar als je met ec5 aan de gang gaat, maakt dit toch niet meer uit.

Of het is in je tandwiel terechtgekomen.. Dan breken ze wel ja.xd

koen dat is al uitgesloten mijn pinion is aan de andere kant van m'n spurgear en die is afgeschermt en m'n regelaar kabel is niet zoo lang dat hij door de hele auto hangt.

m'n regelaar heeft trouwens paar weken geleden nieuwe kabels en stekkertjes gekregen in de rcmodelshop want op de printplaat solderen is een ramp.... , oo keventjes gekeken telly en de conectors die kapot zijn waren orgineele TRX en op de regelaar zaten ook orgineele TRX en dit keer wel op de goede manier;)

ik ben er net langs gereden uit werk en de baan is nog intact ik denk dat ze op het stukje ernaast zijn geland of op de oprijlaan zeg maar ik zag wel wat roodwit lind in het midden liggen.

Hey,

Ik heb pas een hpi savage gekocht en wil ook wel een keer komen rijden. Zijn nitro-rijders ook welkom?
Nou ik ben niet degene die het voor het zeggen heeft, maar ik geloof dat ivm de boeren die in de omgeving wonen we (ze) liever geen nitro willen.
Sorry.

wat mij betreft weet niet wat de rest vind maar zo af en toe lijkt het mij dan ook weer geen probleem als je motor niet zo'n herrie maakt dat broedende vogels in het bos ernaast en de mensen die erachter wonen last hebben want dan hebben we een probleempje.

Back