Raketenwurm 1, 2b & Surprise 13

Je kan er lang over blijven dubben...
GJ... je hebt gelijk... gewoon toch maar mes en vork in de PolyQuest LiPo gezet.
Schredden die handel!
 
Laatst bewerkt:
Kapton tape?... vertel mij meer!
Was wel iets dergelijks tegen gekomen... polyamide tape... maar zonder die vezelversterking...
 
't heeft wel de kleur van kapton, maar is het inderdaad niet. Kapton kan beter tegen hoge temperaturen van bijvoorbeeld je regelaar maar is toch dun en licht.
Ik zou zelf die accu kabels gewoon laten zitten, scheelt weer solderen aan je accu's.
Ondertussen wordt m'n draadje wel gekaapt trouwens ;), misschien een idee om een wilco/hawk etc draadje te beginnen?
 
Lijkt me een goed plan. Dan kan iedereen die straks na de meeting ook een Hawk, Wilco of iets dergelijks wil bouwen ;) snel alle informatie bij elkaar terug vinden.

En ondertussen heb ik vandaag niks aan de RW2 gedaan.
 
Zo, de servo's zitten er in. Vanmiddag met de Sika aan het knoeien geweest. Even flink laten drogen en dan weten we meer.
DSC_1670.JPG.jpg


DSC_1671.JPG.jpg


To do:
- manier om vluchtaccu in de romp vast te zetten maken
- programmeren etc.
 
Daar heb ik inderdaad aan gedacht, het probleem is dan alleen dat de accu dan niet meer in de Surprise past ben ik bang. Ik denk dat ik de bodem iets ophoog en dan de accu aan de bovenkant ga tapen.
 
Klitteband werkte niet met NiMh en veel stroom omdat de cellen zo heet worden dat het klitteband los liet. Maar met Lipo's en vooral de laatste generatie is dat nu niet meer het geval. Het is dus een oplossing die bekeken moet worden.

Je hebt met die RW2b Lipo romp het probleem dat er eigenlijk wat ruimte zit boven de accu waar de accu niet past.... door de bouten die te dicht bij elkaar zitten en de rand van de romp die naar binnen toe loopt. Dat probleem hebben we dus niet zo zeer met de Avioniks omdat de moertjes super klein zijn en bij de Surprise heeft Rudy de romp plaatselijk dikker gemaakt waar de moertjes zitten.

Dus de methode van George die een stuk schuim onder in zijn romp plakt van de Surprise en ook Avionik werkt hier eigenlijk niet zo lekker tenzij je accu erg slank is.

Dit is de reden waarom ik de Team Holland F5B romp (eerste incarnatie onstaat binnenkort bij GJ) graag aan de binnenkant passend wil hebben op de gangbare lipo breedte (Avionik B1) en dat de bouten (moertjes) hier net buiten vallen. Mooi meegenomen is dat dit overeenkomt met het RW2 (niet B) vleugel bouten patroon. Mooi he als een plan uitkomt?! Wie zei dat nou zo mooi...... Hannibal Smith?!

Je kunt overwegen een stuk beplakt (fibretape) schuim boven op de accu te tapen en dan kan je hem mooi aan de romp tapen aan de bovenkant. Tape is eigenlijk heel sterk en goedkoop! Je hebt dan 1 accu per vliegtuig nodig in jou geval met de Surprise en de RW2 maar je kunt gemakkelijk wisselen door het struk schuim op de andere Lipo te plakken.

Jos
 
Mooi he als een plan uitkomt?! Wie zei dat nou zo mooi...... Hannibal Smith?!

A-team inderdaad. "I love it when a plan comes together". Gevalletje van ken uw klassiekers.

Maar de accu past in mijn geval wel tussen de schroeven en het gaat dus helemaal goed komen.
 
Eerst de lijm maar eens rustig laten drogen. Kan ik morgen mooi de Surprise eens wat beter gaan programmeren met snapflaps en vluchtfases en zo. Dat is ook nog een hele opgave, en als ik pech heb kan ik het binnenkort met de nieuwe module weer overnieuw doen omdat dan de volgorde v/d servo's in de ontvanger anders voorgesteld wordt in de handleiding.
 
Johan, je kunt met die Multiplex toch gewoon de servo's anders toebedelen? Dat ging bij mij met de Royal Pro nog best gemakkelijk. Dit staat geloof ik los van de mixers enzo.

Ik hoorde net dat het weer in Nederland echt heel erg slecht is vandaag. Het was noodweer volgens mijn moeder.

Is maar goed dat die F5B dag verplaatst is en jij nu in alle rust die RW kan klaarmaken!
 
Het noodweer valt hier nog wel mee. Het regent wel vaak en wat onweer. Het is nu eigenlijk gewoon de lijm droog kijken voordat ik weer verder kan. Het testplankje wat ik vanochtend heb gemaakt met een kapotte servo ziet er in ieder geval wel goed uit. Morgenavond maar weer eens verder gaan.
Programmeren valt nog niet mee, ik ben er nog niet uit met de snapflaps en vluchtfases. Maar ik kan m'n hoofd er ook niet bijhouden vandaag, zal we een cafeïne gebrek zijn denk ik. Maar goed, zonder al die kleine extra's vliegt het ook prima.
 
Back
Top