raketontstekers, waar te koop???

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door philip leenman, 14 dec 2005.

  1. beste mensen, waar kan ik raketontstekers kopen? Quartel gebeld en verschillende modelbouwzaken afgegaan maar niemand die het weet, of te koop heeft... :?

    ben voornamelijk op zoek naar de ontstekers astron en solar.

    wie kan mij verder helpen?? :wink:

    groetjes philip
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    kijk even bij cavemanrocketry.com

    Ik heb er nog wel een stel voor je liggen ;-)
     
  3. nou dat zou helemaal gewelig zijn :!: :!:
    heb even op die site gekeken maar kan nergens ontstekers vinden...
    en moet ook eentje hebben die op zo'n 4,8 volt of max 7,2 volt werkt. moet namelijk vanuit vliegtuigje afgevuurd kunnen worden, en ik hou niet van zo'n zware 12v accu in dat ding...
    denk je dat die ontsteker hieronder geschikt is om in een vuurpijl te duwen? en werkt die ook op 4,8volt denk je? :roll:

    http://home.filternet.nl/~leenman/solarontsteker.bmp

    als je zulkes nog heb liggen en missen kan, stuur ze dan maar op!! ik betaal wel, zou helemaal geweldig zijn :!:
     
  4. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
  5. staat geen plaatje bij hoe ze eruit zien. en als ik ze bestel ben ik 12,95 kwijt incl verzendkosten van 9,50!!

    deze bedoel je tog?: BMFB 3.45EUR

    small igniter specialy made to replace the Estes igniters.
     
  6. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Ja die bedoelt Caveman.

    Je kunt ook kijken bij Modelraketten.nl

    10 stuks voor €2.50

    Succes,
    Bas
     
  7. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Die copper head die zij verkopen daar heb je minimaal 2 amp voor nodig.
    En moet je dus een reserve accu mee slepen.


    de BMFB zijn speciaal ont wikkeld voor lage amperages. dn heb je namelijk en veel betrouwbaarder systeem. ik gebruik geen gloei draad in die dingen. Die kan namelijk doorbranden voor je sas ontsteekt.

    verzendkosten pas ik wel effe voor je aan :)
     
  8. ik kan m'n adres wel ff geven, dan hoef ik ze niet helemaal uit verwegistan te laten komen. verzendkosten (uit leiden tog?) en kosten materiaal zijn dan voor mij. als je dat kan regelen doe dan maar een stuk ofwat van die BMFB's en als je hebt ook een paar solar ontstekers, want ik wil het tog een keer ermee proberen.

    geld is geen probleem, ik kan het per direct overmaken via internet. :D

    bij voorbaat dank :!:
    groetjes philip

    ps: je moet je niet gedwongen voelen hoor... :D
     
  9. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Hoi Philip

    Stuur me ff een PB, das wel zo makklijk ;-)
     
  10. Modelraketten.NL

    Modelraketten.NL

    Lid geworden:
    24 mei 2005
    Berichten:
    78
    Philip,

    Ter info.

    Ondanks dat dit onderwerp over ontbranders/ontstekers gaat, wil ik toch nog even het volgende kwijt:

    Ik begrijp best dat het 'spannend' kan zijn om een modelraket of een vuurpijl vanuit een vliegtuig weg te schieten.
    Het is echter zo dat elke modelraketten veiligheidscode hier een heel duidelijk standpunt over inneemt, namelijk dat het 'Not done' is.

    Modelraketten (en vuurpijlen ook), dienen verticaal, eventueel met een kleine hoek (max. 30 graden) tot ontbranding te worden gebracht.
    Dit vanwege de hoge snelheden die gehaald kunnen worden wat vervolgens gevaar op kan leveren.
    Daarnaast is het beschieten van doelen ook iets wat elke veiligheidscode als 'Not done' beschouwt.

    Wat de 'overheid' hier van zou vinden laat ik maar helemaal buiten beschouwing.

    Persoonlijk zou ik dus zeggen:
    Lekker vliegen met je vliegtuig òf lanceren met je modelraketten, maar niet gecombineerd.

    Vriendelijke groet,

    Modelraketten.NL
    :)
     

Deel Deze Pagina