raketstart

ze maken gebruik van een HELD 1000 motor (commerciele wegwerp motor op vaste brandstof). Deze heeft een (relatief) lange brandtijd van ong. 5 seconden en daarbij een niet te grote kracht. Ze worden veel op gliders gebruikt.
Ik heb nog wel een doosje HELD 1000 motoren liggen én een leuk klein (nog nieuw in verpakking) glidertje voor erbij.
Deze zijn eventueel ter overname.

De helt 1000 motoren steek je aan met een lontje, ze hebben een brand duur van 5 sec en een totale impuls van 10 N/sec .

gemiddelde stuwkracht is 2 N, aan het eind van de brandtijd wordt de motor uit de buis geworpen en valt naar beneden. Als het goed is dan gaat je zwever dan door.

Ik heb zelf een zagi die ik op die manier start en dat gaat zonder problemen.

Ik heb nog wel een doosje HELD 1000 motoren liggen én een leuk klein (nog nieuw in verpakking) glidertje voor erbij.

zwevertje heb ik eventueel ook wel intresse in

ze maken gebruik van een HELD 1000 motor (commerciele wegwerp motor op vaste brandstof). Deze heeft een (relatief) lange brandtijd van ong. 5 seconden en daarbij een niet te grote kracht. Ze worden veel op gliders gebruikt.

hoeveel zitten er in een doosje, en wat kost het?
welk glidertje is het, mischien heb ik ook wel intresse

Nico

Die heb ik al in de collectie, dat ding moet bijna antiek zijn volgens mij. maar als je hem goed trimt dan vliegen ze best goed.

Back