ramen in een modelboot

• Topicstarter Topicstarter robww
  • Startdatum Startdatum
R

robww

Guest
Wie heeft er een idee hoe ik het best ramen in een boot kan plaatsen.
Graag zou ik ze na het spuiten willen plaatsen.
Het gaat hierbij om het model amsterdam

Hoi Robww,

waarom pas na het spuiten ???

Dan krijg je weer een extra naad terwijl je dat niet krijgt als je ze gewoon afplakt.

Is wel wat meer werk maar denk dat het resultaat ook beter is.

André

je kan ook de ramen meespuiten en dan vlak daarna voorzichtig met een mesje of een sgerp puntje de verf erap ''krabben''
bij mijn eigen model ook gedaan

mvg robin

als je het egt goed doet en dikke verf gebruikt niet,, maar het is misschien handig om de situatie te kunnen bekijken?

Humbrol verkoopt een middeltje genaamd: Maskol.
Dit kan je met een kwastje aanbrengen op de niet te spuiten delen.
Na droging wordt dit een soort rubberachtige film.
Als het gedroogt is kun je er gewoon overheen spuiten (verven)
Na het drogen van je verf pulk je een hoekje loos en je trekt het goedje er zo vanaf.

je kan gewoon met een glassnijder wat dikkere glasplaatjes op maat maken
voor rondingen kan je gewoon met een dremel/proxxon het glas afslijpen
wel een bril op want het is glas

dan lijm je hele dunne houten latjes als een kozijn om het raam heen over de helft van de dikte van het glas
nu kun je ramen er zo via de binnenkant in duwen en het gelijmde kozijn wat als randje dient gebruiken om het raam in je casco te lijmen na het spuiten
je kan de houtjes voor het kozijn het beste eerst in kleur spuiten voordat je ze om het raam lijmt

mvg

dennis van der vos

Ik heb mijn patrijsporten gewoon met een dun laagje vaseline in gesmeerd en na het verfspuiten haal je het verf van het glas er heel gemakkelijk af.

Gr Joop

robbe heeft een soort verf die je er gewoon op schilderd met een kwastje en dat kan je na spuiten er heel makkelijk afhalen

het heet color stop nr:39801

gr robin

Ik denk dat hij na een jaar wel een oplossing heeft gevonde,, beetje nutteloze kick dus?;p

Back