Rampe du slampe! BELANGRIJK

Val, de FAI18 is niet geschikt.

Die heb ik al 2x in de fik gezet met niet meer dan 5KW piek op 6S.

Het probleem is dat de fets verouderd zijn en dat er maar 3 enkel zijdige platina's zijn vergeleken met 2 dubbelzijdige in een P125 waarbij de fets stukken beter zijn. Daarnaast krijgt die middelste platina geen koeling. Tijdens de vlucht wordt het dan heel heet in het midden. Na de vlucht is de regelaar niet meer warm omdat hij zo super licht is. Dit zijn de woorden van Kontronik zelf.

De FAI18 is naar mijn mening geschikt tot max 4KW en met een grote vertraging slechts 3KW.

4 Kw is goed, maar als een vertraging hem zal nekken dan moet ik dat toch eerst eens uitzoeken.

Johan,
Directe opstart maakt niet uit, jouw plet kan daar tegen. Dit doen ze al jaren. en voor de show kan je niet genoeg herrie hebben. :D

Groeten
Val

4 Kw is goed, maar als een vertraging hem zal nekken dan moet ik dat toch eerst eens uitzoeken.

Johan,
Directe opstart maakt niet uit, jouw plet kan daar tegen. Dit doen ze al jaren. en voor de show kan je niet genoeg herrie hebben. :D

Groeten
Val

De motor is bij niemand het probleem, het is de prop die het wel eens wil begeven blijkbaar.

Maak je maar geen zorgen Johan, we hebben setups met 5 tot 6,5 KW gezien, props en spinners bleven heel.
Wel steeds controleren op speling.

GJ

Ok
Ik heb beide props nieuw liggen, zowel de RFM 18x19 smalblade op 5° met zwarte boutjes als de e-flight 17.5x17.5

Welke monteer ik best?

Hallo,
Ik vlieg met beide en heb geen probleem ondervonden met eender welke setup.
bij mijn Hacker B50-7L met kontronik FAI18 vlieg ik de 17,5x17,5 E-flight prop op 6S met 6,2KW zonder problemen.
looptijd slechts 23 sec. voor 1750 w/min.
ik heb de regelaar wel op 4 staan om aan te lopen.
dat wil zeggen iets vertraagd.

grtz,
Luc

De aanloop van de Schulze is ongeveer 0,3 seconde.
De nieuwste software is volgens mij iets aangepast, volgens de logging 0,5-0,5 seconde.
Rem is ook wat soepeler.
De RFM werd aangeraden door Plettenberg, lijkt me dus ook een goede keus.
Voor normaal F5B gebruik moet dat geen problemen geven.

GJ

Zorg dat je geen speling hebt en ook niet op het asgat dit zorgt voor torsie beweging op de bladen.

Na de vlucht checken op barstjes en indien, niet meer gebruiken.
Je props ook op voorhand goed bekijken op lijntjes sommige zijn van de deelplaat of van rovings. Echte barsten kunnen in de lengte lopen of dwars, bij het laatste zijn ze makkelijk te zien aan de witte kartels. deze in de lengte moet je de prop voor torsen om ze te zien. Onder UV licht zijn ze soms ook beter te zien of anders gewoon met strijklicht onder het raam.

Ze kunnen natuurlijk ook meteen uit elkaar spetteren, maar normaal gezien niet. :mrgreen:

Val

Maar hij zit op een schakelaar, en dat kanaal kun je niet vertragen.
Ik vlieg futaba en bij hotliners met butterfly zitten de flaps op het gaskanaal

grtz Johan

Er bestaan ook vertragers die je voor de regelaar kunt zetten (normaal gebruikt voor bijv. flaps of een landingsgestel). Kosten een paar dollar bij HK, maar ik weet niet wat de minimale vertraging is.

Er bestaan ook vertragers die je voor de regelaar kunt zetten (normaal gebruikt voor bijv. flaps of een landingsgestel). Kosten een paar dollar bij HK, maar ik weet niet wat de minimale vertraging is.

Zoals al vermeld zou deze de rem ook vertragen wat zeker de bedoeling niet is.

Ik ga alles zoals voorgeschreven laten en de RFM dus monteren.

grtz Johan

Back