Range rover 12v kids car ombouw

Hoi,

Mijn naam is Diederik, ik heb voor mijn zoontje een 12v range rover evoque gekocht. Zo n elektrische accu auto waar de kleine zelf in kan zitten, die je met afstandsbediening kan besturen alsof je een enorme rc car hebt.. maar deze kan ook omgeschakeld worden met een switch op de auto zodat hij zelf kan gasgeven als hij hier later aan toe is...

Probleem hiermee is dat het simpele zender ontvanger setje wat hier standaard bij zit, de motoren niet proportioneel aanstuurt. Ofwel.. je tikt het gas aan op de a.b. en die kleine krijgt een zweepslag in zn nek.. dit wil ik graag ombouwen. Er zitten 2 st. 12vdc motoren in waarvan eentje een elektrische 12v rem erbij op heeft zitten. Het betreft 2st. motortype HRS-550SH-4770-95D.
Deze vraagt ong een 0,5A bij onbelast draaien en heb hem gepiekt bij eerste start op 1,8A, en heb tot op heden helaas nog geen datasheet kunnen vinden.. hoeveel dit klimt als het belast word durf ik niet te zeggen. Wel zitten beide motortjes gemonteerd in vertagingskasten met elk 4 tandwielen erin..

Als ik dit wil ombouwen heb ik volgens mij nodig:

een 2,4ghz zender
een ontvanger
een (esc) speedcontroller
waarschijnlijk kan ik de stuurservo en de motoren gewoon gebruiken.
Deze motoren zijn echter maar 2 draads en hebben niet de derde sensor draad. Zoals ik heb gelezen kan dit wat schokken bij langzaam optrekken, maar misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Kan iemand mij advies geven betreffende zender ontvanger en speedcontroller als ik tot zo'n 150 euro te besteden heb?. Als iemand voor een net prijsje iets 2ehands heeft liggen hoor ik dat ook graag. moet wel een a.b. zijn met 2 knuppels (geen pistoolgreep a.b.)

Verder ben ik benieuwd of iemand weet watvoor signaal er vanaf de ontvanger naar de speedregelaar gaat als je gas geeft op de ab??..
Als je namelijk (zoals in dit geval) ook een lokaal gaspendaal op de auto zelf hebt moet deze natuurlijk ook (mits in die stand gezet) proportioneel via dezelfde speedcontroller de motor aansturen. .
Weet iemand dit?? als ik weet watvoor signaal aangeboden word via de zender->ontvanger aan esc.. kan ik dit vast met een module ook lokaal vanuit het pendaal genereren richting de esc..

Alle ideeën zijn welkom..

Zeer nieuwsgierig naar de reacties.
Alvast dank

Diederik

Bijlagen

• Kids-Licensed-White-12v-Range-Rover-Evoque-Ride-On-Jeep.jpg
    Kids-Licensed-White-12v-Range-Rover-Evoque-Ride-On-Jeep.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 169
Dat signaal is niet zo moeilijk. Dat is een impuls die in lengte varieert. Zo tussen de 1 en 2 msec. Vol remmen (of achteruit) is b.v. een impuls van 1 msec en vol vermogen vooruit 2 msec. De impuls wordt 50 maal per seconde herhaalt. De spanning van de impuls ligt afhankelijk van de de ontvanger tussen ongeveer 3 en 5 volt.

Met een servotester, zoek maar even op www.conrad.nl is zo'n impuls gemakkelijk te genereren. Die servotester koppel je aan het gaspedaal en klaar.

Maar het wordt wel een heel ingewikkelde toestand om dat allemaal met één schakelaar om te kunnen zetten van "remote control" naar "kiddie control".... Je moet nogal wat draden schakelen.

Groet, Bert

Back