Ranzow

Wie heeft er al ervaring met de WP TONNENLEGER RANZOW (Graupner)graag wil ik ze via deze weg horen.
Ik wil dit model aanschaffen maar wil weten of het de moeite waard is.
Als iemand nog nuttige tips heeft hoor ik het graag.

Wat ik wel goedkoop vind in het bouwpakket zijn de ramen die gewoon als zwarte stikkertjes eropgeplakt moeten worden, zoals op de foto's te zien zijn..
Maar ik heb het schip (nog) niet gebouwd..

Pardon, hier is een foto die aangeeft, dat de ramen géén stikkertjes zijn:
g2023-2.jpg

Hier trouwens nog een plaatje:
_DSC0993.jpg

Hoi Roel

de ranzow is wel in de handel in nederland, in Den Bosch bij Toemen modelbouw hebben ze hem voor 225 Euro incl beslag.

Ik heb ook al een "dure "aanvullende beslagset gezien

10-09-2006

RANZOW

De tonnenlegger van de firma Graupner.

Nog maar net is de bouwdoos op de markt en wij kunnen nu al iets bijzonders aanbieden.

Vanaf heden is de speciale beslagset van de RANZOW bij ons verkrijgbaar. Deze set is zorgvuldig en op basis van het echte schip en in vergelijking met de bouwdoos samengesteld. In Nederland en Belgie is deze set exclusief bij Modelbouw Shop Flevoland verkrijgbaar. Bij de vergelijking van het bouwpakket met de foto’s van het orginele schip zijn ons vele zaken opgevallen die qua maatvoering niet correct zijn of zelfs ontbreken.

Zo zijn alle onderdelen van de verlichting te groot en zijn ze niet funktionerend uitgevoerd.

Zinkanoden en de verplichte “Bundesdienst” vlag ontbreken gewoonweg.

Verdere beslag onderdelen zoals olievaten en gasflessen brengen uw model verder tot leven.

Bij ons bezoek aan het schip hebben wij enige waarschuwingsborden en naamschilden gefotografeerd, deze hebben we als “decals” in deze beslagset toegevoegd. Een foto CD met 128 foto’s behoort ook bij deze speciale beslagset.

De inhoud van de speciale beslagset "Ranzow" bevat;

2 Positielampen (Dubbel)
13 Wandlampen met beschermkorf
1 Knipperlicht (blauw)
1 Knipperlicht (oranje)
4 Rondomlampen (wit)
2 Rondomlampen (rood)
12 Gloeilampen (12V)
1 Set anoden voor schepen onder 300t
1 Vat (rood)
2 Vaten (zwart)
1 Gasfles (Zuurstof)
1 Gasfles (Acetyleen)
1 Rol kabel
1 Decals set (RANZOW)
1 Vlag (Bundesdienstvlag)
1 Foto-CD RANZOW

Tom Boere

Hoi Tom,

bedankt voor de tip, eerst maar eens kijken wat er allemaal in de doos zit.
Het is toch weer 164 Euro extra, en deze dingen kunnen toch in de eindfase toegevoegd worden, mischien wel van tevoren bedrading aanleggen.

Wat voor bedrading kan ik het best gebruiken voor de verlichting?

Goed om te lezen mensen... Straks weer een interessant schip op de modelvijvers!

Overigens zie ik hier een trend die bij de 1:35 pantserbouwers al een aantal jaren speelt:
Een modelfabrikant brent een model op de mart en de 'aftermarket' constateert dat er een aantal zaken niet goed zijn qua maatvoering of geheel ontbreken en speelt daar vervolgens op in door een aanvullende set onderdelen en assecoires te produceren en op de markt te zetten.
We hebben dat met de Parat ook gezien.

Een tip m.b.t. deze sets: Als je goed om je heen kijkt in winkels en op beurzen kan je zelf zo'n set samenstellen tegen beduidend lagere kosten.
Zeker als je ook een beetje handig bent met ABS buis en staf of messing...

@Josco: voor bedrading van verlichting gebruik ik vaak electriciteitsdraad voor treinensets. Lekker dun en soepel. Je moet er alleen geen 'zware' verbruikers aan hangen; alleen lampjes.

hallo

Ik heb de Ranzow in huis.
best een leuk pakket, zal binnenkort wel wat foto,s op het forum zetten.

josco

@josco
Heb jij soms een weddenschap aangegaan? :roll:
Of zit dat andere speelgoed je achterna ? :wink:
mvg Frederik :D :D

ik vind het ook een knap schip en ga dit topic zeker volgen!

met wat extra detailering moet het zeker de moeite worden

groeten
en succes

Back