Ranzow

Hoi Josco

hoe ver ben je al met de Ranzow ik vroeg het me ff af
het is echt een Pracht vind ik
ik wil hem later misschien ook nog komen en dan
ombouwen als Sleper
misschien
maar ja ik dacht misschien heb je nog een foto van hoe ze nu is

Mvg,
Karsten

Nou, om een oud draadje weer nieuw leven in te blazen.

Hier de foto's van mijn bijna afzijnde Ranzow.

Het is een kwestie van nog twee weken werk.
full

Overzichtsfoto

full

Het achterdek, let op de wasbak!

full

full

Van opzij gezien, de container is van italerie, net als het vele gereedschap.

full

Met verlichting

full

Aan de hand van foto's heb ik het volledige interieur van de brug nagebouwd, uiteraard met verlichting

full

Doorkijkje op het achterdek

full

Ook de container is gevuld en voorzien van verlichting

full

Als laatste een kijkje naar de verlichting op het achterdek

Het originele model van Graupner heb ik als onderligger gebruikt en ik heb aan de hand van foto's van het origineel zo'n beetje alles gewijzigd. Ook leuk toch? haha.

De kraan is volledig operationeel en mijn persoonlijke trots is de eigengebouwde Seematz schijnwerper. (heb er nu even geen detailfoto van, komt nog, is wel op de eerste foto te zien). Totale bouwtijd ruwweg een jaar.

Als hij helemaal klaar is zet ik wel een fotoreportage op het forum.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi wiggie,
mooi afgewerkt,waar heb je de kleine onderdelen ergens gehaald?ik bedoel dan:de olie vaten,compressor,tafeltje in container,lasapparatuur ed

groeten geert

De accessoires zijn vanuit bouwpakketten van Italeri en Tamiya bijgevoegd. Deze zijn op schaal 1:35. Het schaalverschil is echter zo klein, dat zie je niet.

Ik heb gebruikt:

Italeri

419 Field tool shop en
6388 Shelter

Tamiya:
ITEM 35220, German Kubelwagen Engine Maintenance Set en
ITEM 35186, German Fuel Drum Set

Verder heb ik ze nog een beetje opgeleukt met ijzerdraad en putty.

Ik heb net de Ranzow ontvangen, lijkt me een mooi schip om te bouwen. Moet me nu beraden over de aan te brengen motoren, electronica ed. Nu ben ik nog enkele maanden bezig met de Odin. Iedereen toch alvast bedankt voor alle bijdragen over de Ranzow, ik zal daar zeker mijn voordeel mee doen. Andreas van der Jagt

heb je ook de vaartverlichting aangesloten, en zo ja hoe heb je dat gedaan.

Uiteraard, met heel bloed zweet en tranen welteverstaan. Dit is wel iets waar je vanaf het begin rekening mee moet houden bij de bouw. Achteraf is zo goed als onmogelijk.

De ranzow was mijn laatste schip waarbij de verlichting dmv echte lampjes is gemaakt.

Momenteel gebruik is LED's, werken makkelijker en zijn er in meer smaken te krijgen.

Het lastige tov echte lampjes zijn de weerstanden, daar moet wel plaats voor zijn.
Sorry voor de heeeele late reactie overigens, op de een of andere manier is er destijds geen abbonement op het draadje meegekomen.

Ik heb zo'n vermoeden dat deze Ranzow niet meer in de vaart gaat komen of dat de topicstarter ondertussen een andere hobby heeft gevonden.
Zou toch jammer zijn. :(

Back