Ranzow

Hoi

Op de site Conrad zijn een aantal "klonen" beschikbaar komen meestal over heen met de wat duurdere merken schelen veel in prijs. Maar in de modelbouwzaak bij jou in de buurt kunnen ze je vast helpen.

Groeten Justin

motoren zijn gehaald bij Toemen in 's Hertogenbosch
Hun hebben deze motoren geadviseerd in plaats van de 12 v motoren.
schip loopt in het echt 22 km per uur

josco zei:
ik heb 2 motoren van protech mega x 600 8,4V max11A 15,700 t/min is dit goed of is het beter om met 12 volt te werken.
In de winkel is dit voorgesteld maar de beschrijving geeft 12 v aan dus wat is het beste.

OEPS!!!! Is dat niet een beetje aan de heftige kant voor een werkschip?
11 ampere... Jemig Ga je accu's in je boot gebruiken?
Met deze motoren kan je beter een verlengsnoer naar een vrachtwagenaccu installeren... Dit lijken me raceauto-motoren.

Op welke schaal is de Ranzow? 1:32.
Welke motoren beveelt Graupner aan: Speed 500, 12.000 rpm op 12V, blokkeerstroom 10 A, stroomverbruik bij max voltage en toerental: 2A
Prijs: gewoon goedkoop.
Hoeveel kosten die Protech motoren? Ik schat even iets meer...

Effe rekene: snelheid (22km/uur) gedeeld door schaal (1:32) is 0,68km/uur!
Oké, dat is wellicht langzaam (je wilt tenslotte ook wel een beetje 'pit' in je boot) maar met die Speed 500's ga je daar al behoorlijk overheen hoor...

Kortom: in mijn optiek een belachelijk voorstel van de winkelier.

een 600 met 40 mm messing schroeven ,15000 rpm jawadde!
maak plaats mannen , de eerste ranzow in plane komt er aangevlogen

heb eens aan 2 x 600eco op 6 volt 40 mm drieblads messing schroeven gehangen ( ong 9000 rpm) ; stroomverbruik ligt dan in de buurt van 2X 8A , het water werd toen bijna uit mijn badkuip geblazen :-) , je kan je wel voorstellen als je die combinatie 15.000 toeren laat draaien!

neen josco , je hebt iets rustigers nodig voor deze boot, ik zou ze omruilen

en Roel ; die 500E "stroomverbruik bij max voltage en toerental: 2A" ??????

dat is niet juist : een 500E behaald zijn hoogste rendement als je hem belast met 2A ,wat iets anders is ,
(heb dat getal/waarde hier al verschillende keren verkeerd geinterpreteerd gezien ,vandaar de opmerking)

groeten

Helaas ook niet vrees ik.
Een rpm van een 6500-7000 is meer dan voldoende.
De BB 720 Torque komt meer in de richting maar is ook nog wel wat aan de grote kant denk ik.

Ik heb de reacties doorgemaild naar de winkel (Toemen S'hertogenbosch) ik mag ze nu komen ruilen voor de orginele die graupner voorschrijft.
Speed 500, 12.000 rpm op 12V.
Ik neem aan wat graupner voorschrijft voor zijn modellen dat dat goed is.

Nou nee de Fabrikant schrijft voor wat hij in zijn arsortiment heeft, dat noemen ze handel.

Maar je bent nog vrij om wat anders te kiezen.

Je mag er over het algemeen van uit gaan dat er met de voor geschreven motoren een redelijk tot goed varend model van te maken is.
Het kan natuurlijk altijd beter, mooier, zuiniger.

Zo is dat Jan :oops:
En die Toemen hou daar maar over op. :evil:
Ik woon er niet zo ver vandaan maar mij ziet hij niet en nooit weer :!: :!: :!:
Maar dat is een ander verhaal he :roll:
En dan die 12000 rpm vind ik nog veel te veel hoor :idea:
Maar ja hij moet het maar uitzoeken hij heb immers al raad genoeg gehad wat rpm .s betreffende
mvg
Frederik :D :D :D

Zo ik heb de motoren geruild voor de SPEED 500 E 12 V van Graupner en dit was geen probleem. nu ben ik op zoek naar snelheidsregelaars, ik heb bij conrad de SNELHEIDSREGELAAR TOP40C JR
Technische spec.: Motorlimiet 18 turns • Voedingsspanning 6,0 - 12 V= (5 - 10 accucellen) • Continue stroomsterkte25 A • Pulsfrequentie 3000 Hz • BEC 6 V / 2 A • Afm. ca. 51 x 41 x 27 mm • Gewicht 86 g.
is dit te combineren.

weet iemand of je deze motortjes ook in nederland kunt kopen.
1 Volt= 40 Upm, 1,5 Volt= 60 Upm, 3 Volt= 120 Upm,

Hier wat foto's van de ranzow ik heb het voor elkaar dat de radar draaid dit met een heel klein motortje en ook nog op een mooi toerental wel bij 1,5 volt.
wil zo'n motortje ook gebruiken voor omhoog en omlaag doen van de kraan, past precies tussen het scharnierpunt.
motortje gekocht in Dortmund.

Motoren vastgezet en uit geprobeert veel schroefwater.
Ook de boegscroef is getest.

Hoi Jos

Het ziet er goed uit. Zeker die radarmast. Als die vaar klaar is kom dan bij achter in de vijver varen. Dan kan je hem zeker testen.

Hi,

Presently have my Ranzow at the paint stage. Will post pics when I can. Unfortunately, no where on the Plans or in the Building Instructions does Graupner give ANY measurements for the waterline. They don't even show it! May have to just eyeball it from the box pictures. Cheers.

Bill.

my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]

Zo het bouwseizoen begint langzaam aan weer ik wil via deze weg toch wel een beetje advies over zenders en het aantal kanalen.
ik wil in iedergeval de motoren appart te bedienen.
Dan nog de kopschroef, en een kraan die als het lukt bestuurbaar moet worden dus zwenken de lier en op-af toppen.
radar kan ook draaien en evt verlichting.

Back