Rapster (pylonracertje)

Video niet beschikbaar Marcel :(.

Ben benieuwd of het snelle er ook opstaat, of alleen het zeer langzame zodat de camera hem nog pakken kan.

EDIT

Doet het nu idd wel, super :). Leuk om te zien!

Go fast, turn left!

Volgende keer Parkmaster eens filmen trouwens?

Laatst bewerkt:
24decec.jpg

Marcel,

zijn hier de gaatjes van de servo armpjes wat groter gemaakt?

Kevin als je goed kijkt ligt het servo stangetje in het midden van de vleugel. daarin heeft ij voldoende speling voor de uitslagen die hij nodig heeft.
Als je er eentje wil bouwen dan kun je het beter op de manier doen zoals de meeste het hier aanbevelen. veel minder werk hahaha

Kevin als je goed kijkt ligt het servo stangetje in het midden van de vleugel. daarin heeft ij voldoende speling voor de uitslagen die hij nodig heeft.
Als je er eentje wil bouwen dan kun je het beter op de manier doen zoals de meeste het hier aanbevelen. veel minder werk hahaha
als zoiets niet teveel werk is om te maken zou ik er wel eens een willen bouwen
maar ik had de vraag meer nodig voor de zounkunig omdat ik nu weinig uitslag heb:(
morge op school verder werken(mag bij techniek):banana:
hoelang bouw je ongeveer op de rapster?

De vleugel heeft Theo gemaakt. Die weet als enige hoe die geschuurd moet worden. Daarom heeft het ook geen zin om tekeningen er van door te geven. de romp had ik op een paar uurtjes klaar en dan een avond de folie.
Laat ik het ruim nemen een weekend en hij is klaar mits je een vleugel hebt.

Hij was gemaakt maar heb er niet meer mee gevlogen.
Uiteindelijk besloten omgewoon versie 2 te maken aangezien ik hem toch over nieuw in de folie wilde zetten.
hij gaat nu gewoon knal geel met roze worden of zoiets dergelijks.
zo kun je ook op een beetje hoogte zien wat onder en boven is.
een zwarte romp vind ik persoonlijk niks.

jammer, er zijn ergere dingen en je wet ik bouw graag.

alleen nog een vleugel en de folie erom heen en er is weer eentje klaar hahah

Na het opverlijden van de eerste rapster is nu de volgende klaar.
Een boubeschrijving is er dit maal niet van gemaakt aangezien hij precies het zelfde gebouwd is als hier voor bescreven. alleen de rolroer besturing heb ik dit maal wel anders gedaan.
dit is het resultaat.
bovenkant.
9qh3ch.jpg

ziriip.jpg

onderkant.
v4ukq9.jpg

amazix.jpg

Kevin,

het was de bedoeling vandaag. maar het is er niet van gekomen. asje van de motor is toch door de vorig crash wat uitbalans. Er moet een nieuwe motor besteld worden.

wat ik nou echt niet snap is het aileron servo systeem.
als je een uitslag geeft dan douwt het ijzer draadje tog dwars door de vleugel heen?

Grt wilbert

Nops, IJzer zit langs de TE. Dan omhoog naar de servo, en de aileron in. Dus niks duwt de vleugel in. Zal vanavond wel een foto posten van hoe het bij mij zit.

*edit* die foto van Marcel is dus fout. Dat witte buisje en de draad moet op de TE lopen, niet 2 cm ervoor zoals op de foto.

Idd zoals raoul het zegt. niet kijken naar de vorige posting van besturing.
Zoals ik al vermeld heb heb ik het nu anders gedaan.
zal er ook foto van posten als lukt.

Back