Raptor 30 V1 ombouwen naar electro.... tips....

Hallo,

Ik stel deze vraag namens iemand anders,maar die zit niet op het forum.
Deze persoon heeft een oude Raptor 30 V1 en wil deze graag ombouwen naar electro.

Volgens mij moet ie deze dan eerst ombouwen naar 50V2 en vervolgens naar electro of niet?

En zijn die ombouwkitjes van v1 naar v2 en/of 30->50 zowieso nog wel te koop?

Groeten,
Marcel

Waarom zou je hem naar een R50 om moeten bouwen? Het electro gedeelte komt in plaats van de motor en tank.

Op RC groups staat ergens een draadje met goedkope manieren om een R30 electro te maken.

Het mooie van electro is dat je alles op elkaar af kan stemmen ;-)

Gewoon een search doen op RCgroups en je vind zat oplossingen. Het hangt er vooral vanaf of je beginner bent of gevorderde hoe duur het gaat worden.

Remco, tegenwoordig heb je van Flightpower de 5s1p accu, 3700 mah. 2 hiervan is genoeg voor 6 minuten HARD 3D. Kost 400 pegels, kan je laden met 2C.

Thunderpower heeft nu een lader waardoor je hun cellen met 3C kan laden.

elke accu kan makkelijk 2c aan tijdens het laden dus dat is geen excuus :) Dikke lader nodig wel en accu's zijn ook onbetaalbaar...

Ik ga lipo's zetten in mijn logo 20 en dat wordt 8s2p TP 4100 a 300 euro per set. 10min vliegen en 6-7min hard 3D bij 2800 gram heli. Motor is een plettenberg 300/25/A3 en regelaar schulze 24.40k

Marcel zei:
Ik stel deze vraag namens iemand anders,maar die zit niet op het forum.
Deze persoon heeft een oude Raptor 30 V1 en wil deze graag ombouwen naar electro.

Wil die iemand goedkoop/duurzaam of is de bedoeling vette 3-D. Er zijn vele setup's mogelijk, van héél betaalbaar en normaal rondvliegen tot extreem 3-D (prijzig). Misschien een optie is nu een redelijk betaalbaar setje die m.b.v. een andere tandwielverhouding en andere akku's is "om te bouwen" naar een 3-D heli?

...?

Groetjes van Aldert

Back