raptor 30v2 heeft een jaar stilgestaan, starten?

Hallo Crazykuki,

Let even op. Afstellen door de shop is geen garantie dat het ook goed gebeurt. Ik heb al veel slechtafgestelde heli's gezien die door zogenaamde experts van een shop afgesteld waren. Daarbij werd ook nog eens grof geld gevraagd. Tip: ga naar een club en laat je helpen.

Gr. Paul

De heli zag er vrij goed uit en weinig tot niet gebruikt
De verkoper zei me dat alles nieuw was.
ik dus vertrokken met de goede hoop om voor 600 euro een kant en klare set te kunnen kopen.
daar aangekomen echter viel me meteen op dat de mx12 batterij aan het laden was op een robbe lader (een oude) die slechts tot 4 cellen lipo's kon laden) aangesloten was zonder fiche met blote kabels in de lader.
Ik zag de mx 12 liggen en vroeg of ik even de throttle curve programmatie kon bekijken.
toen nam hij de zender en zei me doodleuk, oh ja de zender heeft in brand gestaan maar ik kon hem op tijd blussen, de achterkant stond bol en vervormd, het plastieken deksel kon er bijna niet meer op.
de rest van zijn materiaal was slordig en niet in goede orde.
ik vroeg hem op welke schakelaar de idle up stond geconfigureerd, dat wist hij niet.
Toen ik hem vroeg of hij de heli kon demonstreren zei hij van neen, omdat hij niet kon vliegen.
hij stelde me voor dat ik hem zou starten maar voor mij was het risico te groot.
Om een lang verhaal kort te maken was ik niet meteen onder de indruk van enerzijds zijn telefonisch verhaal dat alles perfect in orde was tov de grote verassing toen ik zag dat dit verre van de realiteit was.
onderstaande link is van de verkoper, ik geef deze even mee om mensen te waarschuwen voor deze man !
Te koop raptor 30 V2 - Te koop op 2dehands.be

Zijn verhaal kan dus best kloppen ! Hij doet alles fout wat er maar fout kan gaan met een nieuwe set, en jij gaat daar 2,5 uur voor in de auto zitten.
Ik zou dan een voorstel doen om de schade te herstellen en die van de prijs af te halen, anders ben je echt voor niets daar naartoe gegaan

dag rhelie,

de vraagprijs is slechts 600 Euro voor een totale nieuwwaarde van 1200 Euro nooit gevlogen.
ik kan echter niet meespreken over het geluid dat eventueel de lagers zouden maken.
ik moet met schaamte toegeven dat brandstof kennis mij reeds ver voorbij is gegaan.
ik ben het wel echter beu om opnieuw lipo's (6s xxx ampere) te moeten laden met een duurtijd van +/-2.5 uur.
Vandaar opnieuw mijn overstap op brandstof, even motor afkoelen, bijtanken en vliegen.
wat bedoel je precies met zingend geluid?

Als je 2,5 uur erover doet om je lipo's te laden doe je toch iets fout hoor :rolleyes:

Maar goed dat de heli niets was, kun je meteen van het nitro gebeuren afblijven :P ;) Zie net dat je een nieuwe nitro 30'er gaat halen. Veel plezier ermee!

ik ga echter voor een nieuwe set die wordt afgeregeld in de shop.
Na gisteren 5 uur heen en weer gereden te hebben,
wens ik even een volgende ontgoocheling te vermijden.
ik wens immers een kant en klaar rtf pakket met alles erop en eraan.
Mvg

Belangrijke tip:
Neem niet een combo met een TT (ThunderTiger) motortje.
Die lopen heet en hebben weinig vermogen.
Neem een OS37 motortje.
Duurder maar hierdoor is je heli makkelijker af te stellen + meer power = meer fun.

voorlopig geen centen om er al meteen een Os motor in te pompen, ook al dat ik goed weet dat dit één van de beste motortjes zijn.
alles blijft voorlopig stock, juist centen genoeg voor de aankoop volledige set.
ik ben trouwens toch niet van plan om er mee te gaan 3D vliegen :)
Rustige baantjes toeren is voor mij al meer dan voldoende.
De stap van Esky fp naar raptor is zo al groot genoeg lijkt mij.
Als je de twee naast elkaar zet lijkt het wel David en Goliath (lol)

je zal er veel plezier aan hebben,vliegt heel stabiel en kan tegen een 'windje'.
het enige wat ik zou veranderen zijn de houten bladen.

Dag Low Bug,

je bent van Zelzate, ik van oudenaarde :)
eens ik hem wat door heb ben ik van plan er carbon blades op te zetten.
Maar eerst de motor rustig laten inlopen, wat hoveren en wat heen en weer vliegen.
In welke club zit jij?

bij de eml in eeklo, maar daar mag je niet vliegen met heli's.

ik vlieg hier niet ver van m'n huis ,'wild' dus...
is midden in de polders waar geen huizen staan ,heb daar een veld tot mijn beschikking
(meer dan 5 voetbalvelden groot).

in welke club zit jij? (er zijn er niet veel in de buurt waar je nog met brandstof heli's mag vliegen namelijk)

ik zou het echt niet weten waar een club is die nog met brandstof heli's vliegt op korte afstand van mijn deur.
Ik ga ook wild vliegen, op 5 min van mijn deur zit ik in de wijdse natuur waar geen levende kat komt.
Lekker vliegen boven uitgestrekte landbouwgebieden.
Jammer dat alle clubs op brandstof stilaan "gedwongen" moeten overstappen op electro.
ik heb de laatste 10 jaar enkele electro gevlogen en ga nu weer over op brandstof omdat ik het jammer vindt dat lipo's vrij duur zijn, de laadtijd er nog eens bijgenomen.
Met brandstof is het enkel motor afkoelen en weer vliegen.

idd, ik had ook een t-rex 500 en vloog hem op 2 pakken 3s .omdat m'n lader en balanser geen 6s ondersteund. ik moest dus 4packs laden van 2200mah voor 2keer 10min.te vliegen..
dan is de pret er vlug af.
als je dan een nieuwe lader + minstens 2keer een 6s pack moet aanschaffen ,kan je zowel een
brandstof heli aanschaffen

De keuze van de Hardware is natuurlijk uitermate belangrijk.
Dit is met brandstof idem dito.

Ik stel alleen vast dat sinds ik electro vlieg met de gepaste lader, Lipo's ect.(ongeveer 8 jaar op Nitro gevlogen) praktisch elke dag vlieg terwijl dit met
Nitro meer een weekend gebeuren was.

Voor mij is het heel belangrijk om te vliegen wanneer ik wil, waar ik wil.
Met batterijen moet je dan altijd rekening houden dat ze opgeladen zijn.
Als je de kostprijs van een 6s lipopack rekent tov de vluchtduur, spendeer je al makkelijk enkele honderden euro's om een minuut of 30, 40 te kunnen vliegen.
Om maar niet te spreken dat de kostprijs van enkele lipo's de evenwaarde van je heli kunnen betekenen.
Ik zal zeker en vast als ik mijn raptor wat heb leren kennen, investeren in een zeer goede demper om het lawaai wat te compenseren.
Maar eerst rustig hem invliegen als de motor moet ingevlogen worden.
ik ga het zeeeer rustig aandoen

@ tim

ik ga toch voor een 30v2, ik heb niet meer budget,
het zal de eerste maal zijn dat ik met zulks een heli mijn ervaring ga uitbreiden.
ik kan later altijd nog voor een 50 gaan.
Voorlopig ben ik alvast onder de indruk van de grootte van een size 30.
Zeker als je daarvoor met esky prul aan het vliegen was.
snap je ;)

Tja als het dan flink lukt met die nieuwe heli probeer dan eens een nieuwe Vario, dat is nog eens wat anders dan die raptor prut :mrgreen:

crazykuki , een raptor 30 is niet alleen een goede heli , maar als je wat verder gaat komen , kun je hem voor niet al te veel zo ombouwen naar een 50size . ik meen alleen een staartbuis , bladen en de motor en voila , je hebt een 3d monster .
maar nu , als 30er , kun je heeel lang vliegen per tankvulling , langer dan je wil eigenlijk , en dat is leuk .
raptor is zeker geen prut jahre , ze zijn zeer betrouwbaar gebleken de afgelopen jaren .
mvg ferry

@Ferro ,

Zo denk ik er ook precies over.
Eerst met de 30V2 wat ervaring opdoen dan als ik er zin in heb meer power te hebben dan pas te upgraden naar versie 50V2

@ Jahre,

Blijkbaar ken jij je wereld niet zo goed beste man.
Raptor's worden omschreven als ideaal platform om heli te vliegen, bij mijn zoektochten op stabiele platformen ben ik niet direct jouw vorkeur tegengekomen.

Back