Raptor 50 een "geluk" bij een ongeluk

Je volt spy zou trouwens ook aardid in het rode moeten dippen. Het maakt ook niet uit hoe snel en of hij weer op groen terug komt, hij mag gewoon nooit naar rood dippen.

Beste Tandango

Mijn volt spy heeft voor ieder kleur : geel - oranje - rood 3 leds.
Van zodra mijn leds in het middenste oranje gaan, laad ik de batterij op.
ik neem weinig tot geen risico's om mijn heli de lucht in te sturen met een halfvolle batterij.
Het probleem bij mijn zender is dat hij soms na het aanschakelen van rx & tx al staat te knipperen zonder dat ik aan de knuppels ben geweest :(

Maar als je stuurt moeten er rode led's gana branden, of reageert die voltspy niet zo snel?

Als ze direct knipperen heb je de zender niet uit gehad. De ontvanger heeft de zender dan al gezien en zegt een brown out. Zender uit en de ontvanger uit en het is klaar.

:confused: de brandende leds vliegen hier om je oren....
Ff voor iedereen die het niet weet: een voltspy waarvan de rode leds branden tijdens sturen geeft aan dat de ontvanger te weinig volts uit de batterij krijgt. (slechte batterij of beroerde bedrading of beide..)
Voor de lezers die dit allang weten, gewoon deze post negeren..:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Als mijn batterij opgeladen is, blijft de eerste groene led branden zonder te verpinken of over te gaan naar een ander kleur.
Pas na 8 tot 10 vluchten van telkens 15 min gaat hij naar rood

Dan zou het goed moeten zijn zou je zeggen.

Er kan ook iets kapot gegaan zijn natuurlijk wat de spanning ver omlaag heeft getrokken. Een blokkerende servo door kapotte tandwielen?

Daar denk ik dat je de nagel op de kop slaat Tandango,

Volgens Kris van Precoshop is het ook idd de servo die de geest heeft begeven toen ik er de laatste keer mee vloog.
Nadat ik 4 a 5 meter was opgestegen, begon hij te tollen en was er geen huis meer mee te houden.
De tandjes zijn uiteraard kapot.

ik ga nu de standaard Thundertiger servo's dewelke ik gebruikte en geinstallerd zaten in de Raptor 50 (analoge) vervangen door de nieuwe digitale servo's die bij waren inbegrepen bij de aanschaf van de nieuwe DX7 zender.
ik denk dat deze wellicht beter kunnen zijn en minder problemen kunnen geven.
Mijn zender gaat morgen ook naar de shop.
Deze wordt terug gestuurd naar de leverancier.

Verder vervang ik de batterij, dit wordt een nieuwe lipo met Bec en komt er een goede staartservo bij.

Met dit alles hoop ik alle factoren te hebben overzien en bid ik dat ik zoiets nooit nog mag meemaken ;-)

Ik heb ook die standaard digi's van jr op een t-rex 600 en dat bevalt me nog steeds prima. Volgens de freaks voldoen die niet maar de heli kan nog steeds veel meer dan ik :)

Qua staart setup heb ik allemaal een Gy401 met bijbehorende servo en dat is elke keer monteren en klaar. Heel soms de gain nog even bijstellen maar meer ook niet. En elke keer heerlijk strak.

Btw, qua stroom verbruik trekken de swash servo's samen bijna zoveel als de snelle staartservo alleen. Als je op de grond test moet je dus ook zeker de staartservo mee sturen want dan is het verbruik het hoogt.

Will do, dat wordt dan even afwachten alvorens ik mijn zend apparatuur terug heb, ik ga die namelijk morgen binnenstoppen.
kan makkelijk enkele weekjes duren :(

Gelukkig heb ik Realflight 4.5 om mij te blijven oefenen ;-)

Back