Raptor 50 mooi maken

• Topicstarter Topicstarter Moppie
  • Startdatum Startdatum
M

Moppie

Guest
Mijn vriend heeft een Raptor 50, en die wil hij graag 'pimpen', door er bijvoorbeeld een wespenpatroon op te spuiten danwel met stickers te beplakken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier (goedkoop?) aan kan komen? Met alleen een patroon (om nog een sticker van te laten maken) ben ik ook al geholpen.

zeg, nwolsink.. wat doe jij nou?

Heeft jongen vriendinnetje die pimpen aanmoedigt, ga je over geld beginnen.. dat doe je toch niet! ;)

@moppie: hij heeft wel gelijk.. een kap spuiten van een raptor is niet goedkoop. Het grootste probleem is dat dat soort heli's brandstof verbruiken die agressief is. Je kunt dus niet zomaar elke lak of elke stikkersoort gebruiken hierop.

Voor plaatjes en patronen, zoek bij google images eens op 'wasp' of 'wasp pattern'

wat is er mooier dan een flitsende gespoten kap ?

2 gespoten kappen.
DSC02164.JPG

let wel, "pimpen" van je helicopter is leuk tot je weer eens stukken moet rapen, dan doet je dure kap die levenlos tot een 2D model geplet is pijn in je handen ;)

Mooie canopies Gerard ;-)

Ze zijn trouwens nog steeds in dezelfde staat haha....
Aankomende zomer zal ik er eindelijk eens mee gaan vliegen.

Groeten,
Marcel

zeg, nwolsink.. wat doe jij nou?

Heeft jongen vriendinnetje die pimpen aanmoedigt, ga je over geld beginnen.. dat doe je toch niet! ;)

@moppie: hij heeft wel gelijk.. een kap spuiten van een raptor is niet goedkoop. Het grootste probleem is dat dat soort heli's brandstof verbruiken die agressief is. Je kunt dus niet zomaar elke lak of elke stikkersoort gebruiken hierop.

Voor plaatjes en patronen, zoek bij google images eens op 'wasp' of 'wasp pattern'

hahah, daar heb je wel gelijk in. Vrij weinig dames die hun vriend daarin steunen! Ik heb een 'offerte' liggen van een kap spuiten voor € 300,- omdat de flexibele lak zo duur is. Is dat redelijk, want ik heb echt geen idee!

flexibele lak hahahaha

als je genaaid wil worden is er altijd iemand die dat wel wel wil doen bij je hahahaha

een kap aps bovenstaande heb je bij mij voor een stukkie minder dan 300 hoor ;)

hahah, daar heb je wel gelijk in. Vrij weinig dames die hun vriend daarin steunen! Ik heb een 'offerte' liggen van een kap spuiten voor € 300,- omdat de flexibele lak zo duur is. Is dat redelijk, want ik heb echt geen idee!

Flexibele lak ? wat wel bestaat is een toevoegmiddel om twee componenten lakken flexibel te maken dit wordt ook toegepast in autospuiterijen tbv flexibele kunststof onderdelen , wat veel belangrijker is , is een goede kunststof primer wanneer je de juiste kunststof primer niet gebruikt dan zal op den duur ook de flexibele lak loslaten van de kuststof kap
is de juiste primer gebruikt dan zal ook de gewone 2k autolak zonder toevoegmiddel op de kap blijven zitten wanneer je bang bent dat deze lak zal gaan scheuren of breken dan zijn de buigingen in je kap dusdanig groot geweest dat ook je kap einde bericht is.

als je normale laagdiktes aanhoud is dat soort addetief alleen maar duur.
de gell coat in je kap kraakt toch eerder dan de lak.

als je normale laagdiktes aanhoud is dat soort addetief alleen maar duur.
de gell coat in je kap kraakt toch eerder dan de lak.

In eerste instantie dacht ik dat het hier over een plastic kap ging ! en ten tweede als de gell coat(van je polyester kap) als eerste kraakt dan zal je lak flexibel moeten zijn om niet direct met de gell coat laag mee te kraken zo niet dan zullen beide gelijktijdig kraken,
maar goed waar praten we over ik ben tenslotte pas 30 jaar lang autospuiter , toen ik al Graupner Bell 212 twinjet rompen stond te spuiten lagen andere fora leden hun pamper nog vol te persen.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu ook al een halve avond met mijn muis boven het "bestel"-knopje. 't Is niet duur en ziet er best leuk uit (en die shirts zijn ook gaaf :) )

In eerste instantie dacht ik dat het hier over een plastic kap ging ! en ten tweede als de gell coat(van je polyester kap) als eerste kraakt dan zal je lak flexibel moeten zijn om niet direct met de gell coat laag mee te kraken zo niet dan zullen beide gelijktijdig kraken,
maar goed waar praten we over ik ben tenslotte pas 30 lang autospuiter , toen ik al Graupner Bell 212 twinjet rompen stond te spuiten lagen andere fora leden hun pamper nog vol te persen.

geloof me als de gellcoat krakt, is de lak ook krak ;)

been there done that :D

ps niet op de p*k getrapt zijn, ik respecteer ieder zijn mening, ervaringen en kennis.

probeer enkel de mijne ook te delen.

ik heb de taxi raptor van calligraphix op mn nieuwe Titan zitten, kwaliteit is goed, makkelijk te plakken en zitten extra "sponsor" stickers bij,...

vind t niet GOEDKOOP maar t ziet er stukken beter uit dan die standaard stickers...

Back