raptor 50 of raptor 90

hoi allemaal
ben aan het kijken naar een nieuwe heli en mijn oog is gevallen op een RAPTOR 90 STD of raptor 50 titan
mijn vraag is dan ook wat zijn de grote verschillen en dan bedoel ik niet de prijs maar de vliegeigenschappen enz.

groet en alvast bedankt john

Laatst bewerkt:
De power to weight ratio is ongeveer gelijk.
Het grote verschil is natuurlijk de size en gewicht.

Hoe zwaarder de heli, hoe minder windgevoelig hij is.
Ook is een 90'er indrukwekkender naar mijn mening.
Hij klappert ook harder en het geheel lijkt er agressiever door. :thumbsup:

Maar het kost duurder :rolleyes::
- Verbruik
- onderdelenkosten
- crashkosten

Maarrrrr... Een nieuwe??
Dus je kunt al goed vliegen met een heli neem ik aan?

Maarrrrr... Een nieuwe??
Dus je kunt al goed vliegen met een heli neem ik aan?

nee vlieg nog tail in maar wil richting de nitro en op hiermee naar een club mijn idee is dan dus ook als ik nu een 50 koop wil ik straks waarschijnlijk een 90 kan nu een 90 overnemen maar ook 2e hands zijn ze nog aan de prijs daar ik ook alle startspullen nog moet aanschaffen dus vroeg ik me mij af is de 90 stabieler in zijn vlieggedrag of juist weer feller,zit er veel verschil in wat het leren met een 90 of een 50 size en ja ik vindt de 90 ook wel wat indrukwekkender maar wil ook niet zomaar een hoop geld uitgeven en er dan achter komen dat ik beter de 50 size had kunnen nemen

groet john

ps wat is het verschil in nitro verbruik tussen de 50 en de 90

Een 90 er is wat rustiger en stabieler in zijn vlieggedrag, zoals Walter al zei, is de vermogen/gewicht verhouding ongeveer gelijk. De 90 er heeft brute kracht maar je kunt hem gewoon tam afstellen, dan vliegt hij heerlijk rustig.

Je kunt dus rustig met die 90 beginnen.

Qua brandstofverbruik is er wel een groot verschil. De 90 er is een zuipschuit.

Een tank van 600 ml. haalt hij met gemak in 10 minuten leeg.

heligek heb ze beiden . de 90 vliegt iets rustiger, zuipt meer, en inderdaad met wind iets tammer . vind de 90 mooi en bruut maar vlieg liever met 50. ik vind dat een 50 het perfecte motor gewichts verhouding heeft. het is maar net wat je wil. nu heeft de 90 power zat. maar ik vlieg lekkerder met een 50 met 3d vliegen dan. hou van licht. maar dat is voor iedereen anders denk ik, al vliegt een 90 wel ze figuren straker .suc6 met kiezen.den

ben toch nog steeds benieuwd wat het verbruik van de 50 is als ik uitreken wat per vlucht van 10 min de kosten zijn zit ik op de 90 op ongeveer € 3.4 ben benieuwd wat dit bij de 50 is

groet john

het scheelt gewoon kleine 150cc per 10 min dus naar 20 tankjes heb je 3.5liter meer verstookt. ga ik van zo 3.5 liter uit. ik vlieg cool power dus 30.oo euro meer per 20 tankjes. kost eenmaal geld maar ik merk het met vliegen . heb net zoveel lol met de 50 alleen vind ik de 90 mooier. moet ook goedkopere brandstof nemen :.[dus 30 euro verstook je meer per maand als je aardig veel vliegt, uit eten kost meer.

Ik zou je keuze echter aanpassen naar en T-Rex600N of een T-Rex700N
Het Raptor tijdperk is toch echt wel geweest en bovengenoemde helies vliegen heeeel wat beter dan de Raptor varianten.

Qua kosten maakt het weinig uit

Beetje onzin dat Rappies opeens niks meer zijn nu er iets nieuws is. De T700N is nog niet eens uit dus je weet niets over betrouwbaarheid van die heli.

Een 90er vliegt lekkerder dan een 50er door de grootte. Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat meer.

hoop dat de 700 n beter koelt als de 600 n . de 600 op een dikke lipo is fantastich. alleen geen brandstof :[. nwolsink je hebt zelf een een hele mooie raptor gevlogen. mooi ding hoor, kwa betaalbaarheid en plezier en prestaties staat de raptor boven aan , en zal voorlopig niet veranderen, voor mij althans.

Om een type heli te kunnen vergelijken moet je ze eerst beide gevlogen hebben, dan pas kan je daar een mening over vormen.

Ik heb all types Raptor gehad en was daar heel tevreden mee, maar ik heb tot nu toe ook al alle types van de TREX gehad, van klein tot groot, van electro tot nitro.

Beide vliegen goed en zijn goedkoop in onderdelen, alleen het ontwerp van de TREX 600 is nieuwer. Naar mijn mening vliegt de TREX 600 ook beter dan de Raptor, maar dat is mijn mening. Niet iedereen rijdt even graag met een BMW .......

Dus savior om te zeggen dat de Raptor qua betaalbaarheid en plezier bovenaan staat moet je ook de TREX 600 gevlogen hebben om die stelling te kunnen staven, vind ik.

Ik hou het voorlopig bij TREX, het wordt alleen hoog tijd dat TT met een degelijk antwoord op de proppen komt, wie weet ...

Ik ben benieuwd wat de TREX 700N zal gaan doen, gezien de tests die er al gebeurd zijn, belooft dit een super machine te worden ...

Grtz,
Dirk

zit er veel verschil in wat het leren met een 90 of een 50 size

Nope. de leercurve is ongeveer gelijk maar van alle kanten goedkoper met een 50'er.
Ik zou voor de 50 size gaan :yes:
Doordat je brandstofkosten en je crashkosten een stuk lager zijn heeft dit indirect ook voordeel op je leercurve.
Je bent anders misschien iets TE voorzichtig met een 90'er.

trex is een hele goede machine gelijk aan de raptor, heb van de week met een 600 op 6 cell gevlogen dat vliegt top als een kogel de lucht in, dat lukt niet met brandstof. als ik geen brandstof zal willen vliegen koos ik ook voor de 600. den

Een tank van 600 ml. haalt hij met gemak in 10 minuten leeg.

ben toch nog steeds benieuwd wat het verbruik van de 50 is ...

denk 5 min langer heligek, op 450 vlieg je net zo lang, met goed doorvliegen dan.

Dat zou dan 15 minuten zijn op 600ml, zoals gezegd met goed doorvliegen misschien? Maar als ik naar mijzelf kijk, rustige vliegstijl, haal ik ongeveer 20 minuten op een tank, zo'n 340ml dus.
Of vlieg ik te rustig ;-)

Gr, Roy

Ik heb dezelfde ervaring als Roy. 17-20 minuten op één tankje. Dit is dus een VEEL lager verbruik, dan hier gegeven wordt door de 90-vliegers..

Laatst bewerkt:
Qua vliegplezier det een 50 size heli zeker niet onder ! Bovendien kun je de setup van de heli behoorlijk goedkoper houden met een 50 er.

Persoonlijk zou ik je de T-rex 600 N aanraden, die vliegt standaard gewoon perfekt. Niks geen upgrades, standaard servo`s, zet er een OS in en je hebt een prachtmachine.

Back