Raptor 50 vliegklaar maken

• Topicstarter Topicstarter Ruben91
  • Startdatum Startdatum
R

Ruben91

Guest
Onlangs een Raptor 50 titan met motor aangeschaft.
Dit samen gedaan met een vriend van mij met als bedoeling deze samen op te bouwen en ermee te gaan vliegen.
Nog niet begonnen met bouwen omdat ik erg weinig tijd heb, daarom staat de heli nu ook te koop.
Maar mocht ik hem niet verkopen zou ik hem toch wel erg graag willen opbouwen, al gaat het dan allemaal wat langer duren.

Wat komt er nou nog precies allemaal bij kijken voordat mijn raptor vliegklaar is, en wat zouden al deze dingen ongeveer gaan kosten?

Alvast bedankt!
Ruben

Heb je alleen de heli met motor?
Je hebt nog een drietal kogelgelagerde servo's nodig voor de besturing, 1 hele sterke servo voor de pitch, een gyro met snelle servo voor de staartrotor, een ontvangeraccu, laadapparatuur, starttoebehoren. Verder een goede helizender, een pc simulator, veel geduld en veel oefening. Tussen de 500 en 1000 euro gok ik zo, afhankelijk van hoe bont je het maakt met de apparatuur. Althans, dat gok ik want ik begin na een afwezigheid van 6 jaar weer met helivliegen. Misschien dat ik dus nog wat vergeten ben. :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
3 goede servos vr de swash stel voor align ds610: setjes w hier soms aangeboden. deze duwen tot 10kg, 2de hands zou je vr +- 110 euro moeten vinden.
ga je echt basic kan je zelfs analoge futaba 3001 steken, betrouwbaar en goed voor gewone hoover en beginners rondvlucht
(3001 kan zker op je gas!)

HH gyro servo: "basic" is e 401 hier weg vr +- 65 euro of e gp750 of gp 780 v align: +- 75e 2de h
servo vr rudder: de 9254 of align ds620+-35e of nog sneller de ds650 +- 40e

2 in 1: dat is e lipo stepdown van 7.4volt naar 4.8, met daarin e glow functie. Dat spaart weer veel gefriemel uit met zo'n bougiestarter (2de h +- 17e)
dus ipv e nimh ontvanger accu, gewoon direct e lipo 2s 2000mah, nimh is iets uit de oude doos...

starter om je motor in gang te draaien (sommigen doen dat ook met e boormachine maar is wat minder subtiel ;-)

zender+ontvanger.. tja mogelijkheden teveel, kan je duur kan je heel goedkoop gaan...

geen must maar wel aangewezen governor: Throttle jockey/revmax etc etc.. +- 30e 2de h, je kan ook op je curve vliegen zonder governor
zeker geen must maar wel heel handig: carbsmart: deze zorgt ervoor dat je motor optimaal is/blijft qua temp. (dit door e mini servo op je grote naald te steken)
de Multigov is e carbsmart en governor in 1, heel handig

Laatst bewerkt:
Als je er vanaf wilt, verkoop hem dan kaal zoals je hem nu hebt.
Prima heli, maar de setup is nogal persoonlijk en kan de verkoop moeilijk maken.

prima heli om mee te beginnen hoor ! mits je je wel laat helpen door ervaren piloten. Raptor50 is voor mij een hele puike beginners heli gebleken !

Back