Wat doen die 3d mannen dan als ze in idle 1 of 2 vliegen met 90 of 100 procent throttle, die hoveren dan toch ook soms? Is dat dan geen overload ? Of slaag ik de bal helemaal mis??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit is het brandstofforum he;-) Bij electro zou ik je gelijk geven, maar hier is het zwaar onverstandig.
Hoi Lennovich,
Als je er voorlopig mee kan leren vliegen, zou ik er niet al te veel aan doen.
Als het toerental tijdens het hooveren constant varieert, maakt dat het wel lastiger.
Een gloeiplugmotor reageert nooit erg lineair op het gas, dus een lineaire gaskurve is nooit een goed idee De motor heeft in de onderste helft minder gasklep beweging nodig als in het bovenste gedeelte van de kurve
Als in jouw curve nu 0% stationair is, en 100% is gelijk aan volgas,
dan moet je denken aan een kurve in idle-up 1 die er ongeveer als volgt uit ziet (5 punts kurve) 35%, 40%, 50%, 65%, 100%
Deze waardes hoeven niet te kloppen, maar iets wat hier op lijkt moet toch al een redelijk constant motor- en rotortoerental opleveren.
Kleine afwijkingen kun je met het toenemen van je vliegvaardigheid later met kleine correcties op de diverse punten aanpassen.
Let wel: als de heli direkt na het landen weer op de grond staat, moet als je de pitch verder dicht trekt, het toerental wel licht teruglopen, anders krijg je later bij steile daalvlucht een sterk optoerende rotor. Maar dat komt allemaal wel als je beter kunt vliegen. Eerst maar eens voorzichtig leren hooveren.
De wegdraaiende staart is een kwestie van trimmen als je een headinglock gyro gebruikt, en van afstellen van de revocurve, als je een normale gyro gebruikt. Daar kan ik je niet mee helpen zonder te weten welke gyro en mode je gebruikt.
Groet, Bert
Aha, je hebt de gebruiksaanwijzing van de GY 401 dus wel gelezen, maar niet helemaal begrepen....
Wil je uitsluitend de Headinglock optie gebruiken, dan is het in principe voldoende de trim op de zender zodanig in te stellen dat de neus niet wegdraait, en de gain zover opschroeven dat de staart mooi soepel en strak je stuurcommando's volgt zonder rukkerig te worden. Je mag je trim dus wél gebruiken.
Groet, Bert
Ook Bert heeft het niet helemaal begrepen... :0)
Het staat in de manual,: Do not operate the rudder trimmer while flying in the AVCS mode.
When the power is turned on, the gy401 assumes that the rudder stick is in neutral position.
If the rudder trimmer is moved during flight, the neutral position will change.
Je kunt dit waarnemen als je je gyro aanzet in HH, en na het initialiseren beweeg je trim maar eens (minstens 3 klikjes) en dan zie je je staart servo langzaam en constant naar de uiterste stand toe sturen. Dit effect verdwijnt totaal als je je trim weer neutraal zet.
Heb je ook je revolution mix uit staan in de zender?
Grt,
Eric.