Raptor 90STD MLU

Het vloog weer... even. Ik had het witte tandwiel erin gezet een tijd terug. Het was zo'n mooi weer dat ik zin had om te vliegen, zelfs met het plastic centerhub. Het enige wat ik vergeten was is het afstellen van de gear meshing.... Alleen van de koppeling naar motor, maar niet het tandwiel op het pinion... Gelukkig hover k altijd eerst een volledige tank voordat ik weer verderga vliegen na ik gesleuteld/gecrashd ben. Hierdoor kon ik tijdens het hoveren al zien dat er af en toe een zwart plekje op het hoofdtandwiel zat. Samen met een tikkend geluid leek dat me een duidelijk signaal om maar weer te gaan landen.

Ik heb de centerhub 23 december besteld en nog steeds niet ontvangen. Geeneens een bericht van de douane. Na mailen met de fabrikant waar hij direct besteld is krijg ik als antwoord dat ze eerst een tracking gaan doen waar het pakje is, daarna sturen ze pas een nieuwe op... Een slechte zaak dus. Zeker als de snelste verzendoptie 2-3 weken duurt voordat het aankomt.

Verder krijg ik de TT zero alpha nog niet werkend op mn DX7. Hij reageert wel zoals het hoort qua uit/aangaan, maar er zal eerst gecalibreerd moeten worden voor het goed werkt. Hier ligt het probleem, als ik de handleiding precies volg gebeurd er niet wat er volgens de handleiding moet gebeuren. Ik heb sterk het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie, hier later meer over.

Hij vliegt weer lekker. Met het oude vertrouwde grijze tandwiel draait alles perfect.

Enige probleem, inverted houd de motor wat in. Wat kan dit zijn? Ik vermoed zelf dat ik hem iets te rijk heb draaien maar ik weet niet of dat een inzakkend toerental inverted veroorzaakt.

Ik vraag me af of er iemand nog een reserve alu centerhub over? Van Gforce kreeg ik de reply dat ze de verzending eerst willen tracken, alleen duurt dit minimaal een maand voor een antwoord, en kan uitlopen tot een HALF JAAR.... Keihard afgezet door die tent dus.

Ik heb hem ook gewogen eindelijk, ik kom op 5.1 kg uit. Dat is dus helaas maar 300 gram lichter dan het begingewicht. Nu zat er wel een cm brandstof in de tank, maar dat zou ook hooguit 100 gram zijn.

Hier de foto's Laurens ;)

607647b432c9220c4.jpg

607647b432e05cbdf.jpg

607647b432e080e1e.jpg

607647b432e0a15d2.jpg

607647b432f6ee458.jpg

607647b432f6cccfc.jpg

607647b432f6ad231.jpg

607647b4330f397f7.jpg

607647b4330f5d23c.jpg

607647b4330f7ed5a.jpg

607647b43319da483.jpg

En dan natuurlijk ook een van mij :cool:
Is dan wel geen grote brandstof heli maar wel een mooie T-rex 450SE

607647b433ed9a107.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
En de Gforce upgrades zijn binnen! Een centerhub en flybarcage van alu.

Hier zoals het uit de doos kwam:
hfresizer9010fk2.gif

De eerste impressie is dat het er heel erg goed uitziet. Naar mijn mening een betere afwerking dan de QuickUK spullen.

De enige opmerkingen van mij zijn dat ik 2 M2*8 schroefjes erbij had moeten bestellen voor de flybar cage want die zitten er standaard niet bij. Ook had ik nog 2 washers van 0.4mm erbij moeten doen op de spindle.

Ik heb gekozen voor 2 oringen van 90 durometer en binnen 1 ring van 70 durometer. Dit aan beide kanten dus. Dit valt volgens de handleiding onder "sport 3D". Ik heb het idee dat ik niet zo extreem ruig op de sticks ben dus dat zal wel goed zitten.

En nog 2 foto's voor een impressie van als het af is:

hfresizer9011ib5.gif

hfresizer9012ei5.gif

En na het bedenken dat ik mn microhelischroeven ergens anders bewaar dan de rest van mn overschot aan schroeven etc is hij helemaal klaar!

Nu nog de governor werkend krijgen...

Back