Rare gyro door statische electriciteit

Ik heb twee HK's, een met een metalen frame, en een met een CF frame. De heli met metalen frame vliegt perfect. De heli met CF frame heeft last van rare gyro bewegingen, en tail blowout. Ik heb diverse andere gyro's geprobeerd, en allemaal met het zelfde spastische resultaat.

Volgens de informatie die ik nu heb, moet je de belt inspuiten met silicone spray, maar dat heeft bij mij nog niet geholpen. Een andere optie is de tailboom aarden, maar ik zou niet weten hoe je dat moet doen, en waarom.

Filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er op dat bij jou de chips en de cola al klaar staan. Verwacht je vuurwerk???

draadje aan :
motormount
tailboom
frame
ergens aan een boutje dat verder verbinding maakt met de tailshaft

Dit alles tesamen verbinden met de negatief stekker van je lipo!

Dit lost 100% een statisch elektr. probleem op, ik denk alleen niet dat het jouw probleem oplost....
klaar!

Heli's binnen is vragen om commentaar :rolleyes:

Maar wat ik zo hier en daar gelezen heb over statische electriciteit lijkt het er inderdaad op.

Heli's binnen is vragen om commentaar :rolleyes:

Maar wat ik zo hier en daar gelezen heb over statische electriciteit lijkt het er inderdaad op.

Ik ben eens een 425 mainblade verloren toen ie tegen 2400rpm uit de bladhouder schoot... Wil je niet in de buurt zijn!!!!!!

je kan ook aarden naar de motormount.
zal normaal gezien de dingen oplossen.
en VLIEG BUITEN aub!
zeker als beginner!
en hier op forum is een topic over static te vinden hoor

Dus zou je een heel klein draadje van de schroef van de tailservo houder naar de motormountschroef kunnen doen?

Het is net zo gevaarlijk als op de club waar de heli's op maar een paar meter afstand in de rondte vliegen.

De heli vliegt niet in de huiskamer, hij maakt net genoeg toeren om de staart te laten bewegen. De flatscreen staat er een halve meter naast, en daar maak ik mij meer zorgen om.

Laatst bewerkt:
Zoiets misschien??

trex_electrostatic_5.jpg

Dus zou je een heel klein draadje van de schroef van de tailservo houder naar de motormountschroef kunnen doen?

de tailservo is wss geisoleerd gemonteerd, je moet echt verbinden op een deel van de staart waar statische elektriciteit kan "vloeien".

Hier loopt wel een bearing op de as die aanloopt op de riem...

Uploaded with ImageShack.us

Back