Rare Nimh accu

hallo cdrom flyer zoek eens bij google naar airsoftreplica en dan zie je waar deze jongeman mee speelt.
Is in Nederland waarschijnlijk zeer illegaal alleen het feit dat je hem voor bedreiging kan gebruiken.
Helaas kan je aan de vraag van iemand nooit zien waarvoor hij gesteld wordt maar deze hoort mijn inzien eigenlijk niet op het MBF thuis.

Toch vreemd dat als je het bezit van dit soort "apparaten" via een openbaar medium als het Internet wereldkundig maak, oom agent geen praatje komt maken...

Helaas kan je aan de vraag van iemand nooit zien waarvoor hij gesteld wordt maar deze hoort mijn inzien eigenlijk niet op het MBF thuis.
Zijn gebrek aan belangstelling voor accu en laad techniek begon mij dan ook al op te vallen.
:confused:
Deze discussie heeft dan verder weinig zin meer.

Ja, NiMh accu's zijn brol vergeleken bij de ouderwetse NiCd-cellen.
Er is een serie Sanyo 2500NiMh oplaadbare batterijen geweest die nog sneller ontladen dan het leeg kiepen van een emmer en na korte tijd totaal om zeep waren.
Als het nu werkt met LiPo's dan moet je daar lekker bij blijven en die NiMh's laten voor wat het is.
Desondanks, vergeleken met NiMH cellen zijn LiPo's neurotische prima donna's. NiMH cellen hebben jaren goed voldaan, en werden ook stelselmatig verkracht door wedstrijdvliegers. Dat een serie/batch/type niet goed was, kun je m.i. niet het hele type aanrekenen.

Om even duidelijk te zijn over aisoften.
airsoften is sinds feb 2013 legaal in Nederland.
om een replica te mogen hebben thuis in Nederland moet je lid zijn van de NAVB.
als je geen lid ben mag je alleen in België spelen en dan moet je replica ook in België opgeslagen zijn.
De regels in Nederland voor replica's is hetzelfde als vuurwapens.
maar ik ben gewoon lid van de NAVB.
En alles wat is doe is legaal.
In Nederland komen er steeds meer terreinen waar je airsoften kunt spelen.

hoop jullie voldoende geïnformeerd te hebben.

En oom agent woont gewoon tegenover mij en reageert ook gewoon op onze facebook pagina.
tactical ops europe
Ook kunnen wij gewoon replica's en andere Gear gewoon bestellen en dat komt via de douane gewoon bij mij thuis na het controleren van mijn NAVB pas

De zelfontlading van (een willekeurige) Nimh vergeleken met die van NiCd, Eneloop en LiPo vind ik gewoon bijzonder matig.
~30% zelfontlading in ~2 weken als ze vers zijn en na enig gebruik schiet dit percentage naar boven als een raket.

Let wel, ik heb het hierin hoofdzakelijk meer over de AA- en dergelijke cellen voor gebruik als ontvanger- / zenderaccu's.
C-cellen en dergelijken geven bij gebruik als aandrijfaccu wel wat makkelijker vermogen af maar over het algemeen blijf ik NiMh-cellen simpelweg zwak.

Waar iemand deze voor gebruikt zal mij overigens worst zijn.

Desondanks, vergeleken met NiMH cellen zijn LiPo's neurotische prima donna's. NiMH cellen hebben jaren goed voldaan, en werden ook stelselmatig verkracht door wedstrijdvliegers. Dat een serie/batch/type niet goed was, kun je m.i. niet het hele type aanrekenen.

Het is normaal dat na het laden als de accu los gekoppeld is de spanning een stukje zakt.
Als je hem gaat belasten dan zal de spanning nog verder zakken dat is ook normaal.
Als de spanning tot onder 1.1V per cel zakt dan is hij leeg en als dat al snel gebeurt dan is hij zo slecht dat je er niets meer aan hebt.
Wat je met de trekker van je replica bedoelt zou ik echt niet weten.
Het heeft meer zin om te vermelden met welke stroom je de accus belast.
Dat is net zo belangrijk als de stroom waar je ze mee laadt.
Als je een accu belast en de spanning gaat naar 0V dan is dat hetzelfde als een emmer die je omkeert en er komt niets uit.
In beiden gevallen zijn ze leeg daar hoef je toch niet over te theoretiseren.
Die emmer was lek en die accu was defect.;)

Er zit een Motor in de je kunt vergelijken met die van een heli alleen moet zo`n motor in een replica veel kracht leveren omdat die een zuiger met een vrij stugge veer naar achteren moet trekken en dan los laat schieten zodat er een luchtverplaatsing komt .
Het enige wat ik weet is dat als ik een lipo koop ik er op moet letten dat er minimaal 20c op staat en 7,4 V is .

maar wat mij betreft kan er op dit topic een slotje .
De accu`s zijn overleden zoals ik hier lees en ga over op lipo`s

dank voor jullie input

Back