rav max limiter izm spectrum dx7

Heeft iemand van jullie ervaring met een spectrum dx 7 zender om daar een rav max limiter in te programeren. De ontvanger is een AR 7000 dus kanalen genoeg maar ik kom er niet uit om het zaakje in de zender te programeren. Er is niet een menu toeren regeling zoal bij bv ff9. Hoe kan ik dit oplossen. Het is de bedoeling om de limiter in beide toeren tallen te gebruiken. Dus handmatig inregelen is niet een optie.

Graag jullie hulp.

Groeten
Gert-Jan Saarberg

Als je nou ook even het type rev limiter (Of is het een governor?) erbij zet dan word helpen denk een stukkie makkelijker!

Groetjes,

TOn.

Model Avionics

Ik gebruik Example3 om flightmode mixing te kunnen doen.
Dus wat jij ook wilt.

Het ziet er in eerste instantie niet logisch uit.
Maar je moet het zo zien:
Flightmode0 = 100% ATV = effectief uit
Flightmode1 = 30% ATV = 1600 RMP (voorbeeld getal)
Flightmode2 = 40% ATV = 1900 RMP (dit is een optelling van 1+2, 30%+40%=70%)

Als je in de servo monitor kijkt zie je de logica.

Laatst bewerkt:
Walter,

Die example 3 die je gebruikt is dit een vrij programeerbare mixer. Die waardes snap ik wel alleen heb zo in eerste instantie niet de mogelijkheid om ze in de zender te zetten. Ik zou tenminste niet weten hoe ! Als je de revmax manueel instelt kan je maar 1 waarde instellen.

gert-jan

OK, nu snap ik jou niet.

Gewoon mixer 1,2&3 van INH (Inhibited= uitgeschakeld) afhalen
En dan invullen maar.
Het AUX2 kanaal heb ik hiervoor gebruikt omdat ik het GEAR kanaal gebruik voor mijn Gyro.
(Het Gyro menu is onzinnig en onnodig moeilijk)
Vertaal GEAR->AUX2 en alles exact zo invullen.

De REVMAX Gain inprikken in AUX2

Beset Walter

Het is nu klaar denk ik moet nu gaan testen met moter aan. Dank voor de ondersteuning.

groeten gert-jan

Cool!!

Hou in eerste instantie de RPM(ATV) laag zodat je snel hoort wanneer de limiter actief wordt. Dan pas verhogen naar believen.

Het calibreren van de revmax heb je al gedaan neem ik aan?

Back