Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
een zeilend schip heeft boven op de mast een rondschijnend wit licht en een heklicht
meer niet
@Jan,
Okee helemaal begrepen.
De eerste twee keer dat ik stilvliel deed ik dit dus niet.
Had het al een keer op jouw manier geprobeerd maar ik wist niet of dit de juiste was.
Dus als je tegen de wind indraait de zeilen open bij het draaien.
Bij het met de wind meedraien de zeilen aantrekken zodat ze makkelijker naar de andere kant gaan?
En dus altijd op de snelheid blijven letten.
@Raymond,
Eigenlijk ben ik best off-topic bezig.
Ik hoop niet dat je vind dat ik je topic kaap anders hoor ik dat graag.
Ook al denk ik dat jij ook wel wat aan Jan's tips hebt.
Gr. Eric.
Hey Raymond,
Ik heb de bulb nu helemaal vol zitten met loodkogeltjes, bulb weegt nu totaal 1836gr.
Kiel&bulb ga ik misschien vastlijmen maar de kiel zelf laat ik demontabel ivm transport.
De mast-verbinding heb ik zoals meerderen hebben gedaan doorgeboord en met boutjes vastgezet.
Graag zou ik de mast (ook tbv transport) willen kunnen delen echter denk ik niet dat het verbindingsstuk dit lang uithoud. Hier zoek ik dus nog een oplossing voor. Als je een idee hebt hoor ik het graag.
Het vervoer gaat nu redelijk. Ik heb een trolley-tas aangepast voor het vervoer van mijn boten en de phantom vervoer ik hier ook in, alleenl de mast steekt aardig uit.
Vandaag heb ik weer gevaren. Ging een stuk beter, mede dankzij de tips die men mij heeft gegeven.
De wind waaide recht over de haarlemmervaart, het was een uitdaging of ik wel weer tegen de wind in terug kwam. Dit lukte zowaar dus heb ik mijn angsthazen-touwtje losgehaald(ik zag dat deze de boot toch wel wat hinderde).
Zo heb ik nog lekker 2-uur gevaren, boot van binnen helemaal droog gebleven.
Ben dus zeer tevreden.
Gr. Eric.
Hallo Raymond,Verder wacht ik nog steeds op mijn wantspanners. dan kan ik mijn zeil eindelijk afmaken.
Ik heb wel aan verlichting gedacht, maar is toch lastiger dan ik dacht. Mijn ledjes branden niet zo fel, ik denk dat je dat niet goed ziet. en alles wat je extra in de mast bouwt is weer gewicht.