Rbc la5-fn

ziet er wel allemaal doordacht en logisch te bouwen uit en dat is al heel wat!

ik moet wel zeggen ik heb al heel wat jaartjes geen balsa stof meer gesnoven... :)

de laatste jaren is het meer dicht bij huis vliegen en dat betekend kleine electro modellen die gemakkelijk mee kunnen.
dus mijn laatste model weegt 140 gram en de vorige 275 gram dat wil wel wat zeggen..
ik maak ze van depron, licht en redelijk crash bestendig, mijn laatst gebruikte motor weegt 19 gr.
allemaal een stuk kleiner als jou la5 fn :mrgreen: , maar met potentie

En voor deze kleine modellen is wel veel te vinden op t net (en te koop evt ook)
ik heb nu zoveel tekeningen verzameld dat ik tot mijn 80e kan blijven bouwen denk ik :)

we blijven bezig ;)

jups de koppeling die ik gemaakt heb was de boosdoener . deze is nu verwijdert en er zit een schroefkoppeling tussen , die me pa nog had liggen .kan het landingsgestel nu 25x veilig in en uit doen .was eerst een 12x .
toestel ligt nu op druk op schap ,vanmiddag nog controleren of het nog echt lucht dicht is .ook alle nippels waar je de slang over schuift eerst de nippels wat ca op gedaan en dan de slang er over (zeker is zeker)

jups de koppeling die ik gemaakt heb was de boosdoener . deze is nu verwijdert en er zit een schroefkoppeling tussen , die me pa nog had liggen .kan het landingsgestel nu 25x veilig in en uit doen .was eerst een 12x .
toestel ligt nu op druk op schap ,vanmiddag nog controleren of het nog echt lucht dicht is .ook alle nippels waar je de slang over schuift eerst de nippels wat ca op gedaan en dan de slang er over (zeker is zeker)
Pas wel op, CA maakt een aantal soorten slang hard, en hierdoor kan de slang scheuren

weet nu ook waarom ik zo ernstig moest schuren met het glassen .de truuk is om maar een paar uur te wachten zodat je laag wel hard is maar niet knalhard .
nemen we dus mee in het schapje ervaring .

101_2663.jpg

mijn dochter wilde pertinent een foto van me maken met de la5

dan heeft ze mischien haar hobby ontdekt!
(fotograferen en dan kan ze al papa's vliegtuigen vast leggen en ook nog filmen!)

mijn zoon van bijna 6 gaat nu bijna even graag mee naar het voetbal veld om te vliegen als om te voetballen (met de nadruk op bijna :) )

Back