Rbc la5-fn

de neus is een van zijn betere kanten!

als je het geheel geschilderd hebt zie je er niets meer van, als ie dan ook een beetje verkleurd zou zijn..

vandaag weer wat verder gekomen . staartwiel gemonteerd, en de fairings al half af ,zitten nu met knijper aan de vleugel zodat ze niet krom wegtrekken tijdens het drogen . wingtips er op gelijmd . en alles voor de looks even in elkaar gestoken .

100_2609.jpg

en nu het ergste klusje gehad (hoop ik ) schuren en stof happen.

100_2610.jpg

wingtips rond schuren na ze met david schaafje iets in vorm gezet te hebben .

100_2611.jpg

en de 3 graden wash out in de tips welke geleidelijkin de vleugel zit gebouwd , hopenlijk geeft dit een neutraal vlieggedrag bij vol gas geven en langzame vlucht ,zodat er geen overtrek over de tips optreed.alhoewel dit zeeer lastig op foto te zetten is

wingfairing afgemaakt ,batterij deksel een sluiting in gemaakt ,en de accu past perfect spelingsvrij .
onder de vleugel het verloopstuk naar de romp gemaakt .

en natuurlijk de 1e studi crash gemaakt .wilde weten of alles klopte qua koeling . dus natuurlijk regelaar ,motor en ontvanger in de romp geplaatst . romp met 1 hand vast en in de andere hand de zender ,gas open en voelen in de romp ,laat je dus iets je grip verliezen ,en flop weg toestel recht boven op de kast (hield hem dus enigzins omhoog).,gauw gas dicht en knetteren natuurlijk hoe je zo dom kunt zijn .
schade viel mee . wat butsjes in het hoogteroer en een barstje in de rompbeplating ,wat dus al gerepareerd is .

100_2612.jpg

en natuurlijk vanavond konden we glassen (wat een tinnef lucht is dat zeg )

eerst de mat op maat geknipt en gehecht op cruciale punten met wat seconden lijm .in het miden van de vleugel is de mat dus dubbel (eventuele buiklandingen )

100_2613.jpg

hier zit dus de 1e laag er al op

nee , das waar .,maarja, het is gebeurd , nu morgen nog een 12x6e halen ,wat kwasten ,dunne en middel ca , spuitbusje licht grijs .
als alles mee zit over een weekje misschien vliegen

vandaag ook nog wat aarde bruin verf geregeld. voor de rest nog geen foto waardige vorderingen , glassen is een tijdrovend klusje (vooral dat schuren achteraf )

1 ding is zeker ,dat glassen ,noooooit meer .je schuurt je de blubber .wordt voortaan dan wel eerst tissoe met spanlak ,spuitplamuurtje , schuren en blaffen maar .

wel ligt er wat alvast te drogen .

100_2643.jpg

1x motorkap ,accu deksel en richtingsroer

en zelfs in de beschrijving stond ,niet te strak bouwen ,dat was de echte ook niet.

afijn na een paar dagen me helemaal een suf geschuurd te hebben .

en wat gespoten te hebben .
hier 2 foto's 1 met en 1 zonder flits .

100_2644.jpg

100_2645.jpg

nu even geen zin om nog wat foto's te maken ,maar komen nog wel .

alle servo's zitten er in ,uitslagen afgesteld en de regelaar mag iets naar voren ,het zwaartepunt is iets te achterlijk.

en met een beetje pech volgens de weergoden ,gaat ie zaterdag misschien voor het eerst vliegen

dan heb je wel iets koeler weer om een mooie maiden te doen!
en van te voren wel mensen regelen om foto's te maken ;)

(probeer ik ook meestal maar mijn vrouw wil niet altijd mee :) )

100_2646.jpg

en jups klaar ,morgen mag ie .
landingsgestel ,gaat nog over ,ben er niet tevreden over ,maar voorlopig kan het wel .

100_2648.jpg

aansturing van het rudder dmv koolstof staafjes van 0,8mm in een pull pull systeem .

ziet er goed uit!

landingsgestel is erg bling bling, vind ik, en het lijkt een beetje kort (zal wel aan de foto liggen) maar in de lucht heb je geen wielen nodig! :mrgreen:

ik ben jaloers ;) (het spoort me aan om meer tijd om te bouwen in te plannen hier!)

ik duim mee voor een goede maiden :)

woehoe hij heeft gevlogen .en goed ook ,ondanks een lekkage in het landingsgestel en de iets te grote uitslagen op de roeren en een nog iets te achterlijk zwaartepunt .

had best wel last van zenuwen :D

na de uitslagen en zwaartepunt aanpassingen , vliegt het als een kogeltje .er was wel iemand vandaag op het veld die volop foto's aan schieten was ,dus nog even de mail afwachten

Back