RBC Thundertail

Ok waar zal ik eens beginnen,

Mijn eerste stapje in het turbine geweld is vanavond begonnen, ik heb mijn grootste favoriet verkocht ja met pijn in het hart mijn F4u Corsair van hangar 9.
Zo dus mijn eerste budget is binnen waarvan ik een turbine-kist wil gaan kopen.

Maar laat ik eerst even 2 weken terug gaan toen ben ik bij B in Huizen geweest en heb daar een Formost staan bewonderen wat een hele mooi kist is.
Ik heb/had daar een bod op gedaan maar ik twijfelde toch nog om persoonlijke redenen en uitendelijk toch maar niet gedaan.
De heer B uit Huizen zal wel gedacht hebben.... die zegt niet veel maar dat kwam eigelijk omdat ik er veel over na moest denken wel nog een heerlijk bakkie gehad en ja zelfs een marokaans koekje.
Verder nog wel het een en ander over turbines lopen/staan/zitten beppen, ja t was best ok daar in Huize B.

Maar nu, ja..wel nog een aantal keren gemailt met B en daar kwam ineens een Thundertail (TT) voorbij.
Tja de winter komt eraan waarom niet en heel betaalbaar dus dat lijkt me wel wat.

Ok nu ik voor de TT gekozen heb.. en ja ik heb het draadje van de TT helemaal gelezen hier op het forum, vraag ik hier toch om reacties van ervaren TT vliegers en turbine vliegers.
Dus brand maar los ik wil er alles over weten welke motor, servo's , de bouwkit zelf, waarom geen richting-roeren enz enz.

Gistermiddag heb ik nog gebeld met een meneer die een P80 te koop had op de site van Sandor maar helaas die was al verkocht.
Op zich niet erg want dan kan ik rustig de TT aanschaffen en uitkijken naar een turbine.

Tot zover even mijn verhaal

Hehe, qua koekjes moet je bij de buurvrouw zijn ;-)

Ben zeer benieuwd Edwin naar de TT, heb ze wel eens voorbij zien vliegen en is ook een geweldige eerste jettrainer.
Ga je veel plezier aan beleven.

En zoals ik al zei, als je eenmaal aan het denken gaat over turbines, dan ben je al verloren ;-)

tt rbc

Ok waar zal ik eens beginnen,

Mijn eerste stapje in het turbine geweld is vanavond begonnen, ik heb mijn grootste favoriet verkocht ja met pijn in het hart mijn F4u Corsair van hangar 9.
Zo dus mijn eerste budget is binnen waarvan ik een turbine-kist wil gaan kopen.

Maar laat ik eerst even 2 weken terug gaan toen ben ik bij B in Huizen geweest en heb daar een Formost staan bewonderen wat een hele mooi kist is.
Ik heb/had daar een bod op gedaan maar ik twijfelde toch nog om persoonlijke redenen en uitendelijk toch maar niet gedaan.
De heer B uit Huizen zal wel gedacht hebben.... die zegt niet veel maar dat kwam eigelijk omdat ik er veel over na moest denken wel nog een heerlijk bakkie gehad en ja zelfs een marokaans koekje.
Verder nog wel het een en ander over turbines lopen/staan/zitten beppen, ja t was best ok daar in Huize B.

Maar nu, ja..wel nog een aantal keren gemailt met B en daar kwam ineens een Thundertail (TT) voorbij.
Tja de winter komt eraan waarom niet en heel betaalbaar dus dat lijkt me wel wat.

Ok nu ik voor de TT gekozen heb.. en ja ik heb het draadje van de TT helemaal gelezen hier op het forum, vraag ik hier toch om reacties van ervaren TT vliegers en turbine vliegers.
Dus brand maar los ik wil er alles over weten welke motor, servo's , de bouwkit zelf, waarom geen richting-roeren enz enz.

Gistermiddag heb ik nog gebeld met een meneer die een P80 te koop had op de site van Sandor maar helaas die was al verkocht.
Op zich niet erg want dan kan ik rustig de TT aanschaffen en uitkijken naar een turbine.

Tot zover even mijn verhaal

Hallo ,aha ook een tt aanschaffen? een zeer goede trainer ,zeer goede vliegeigenschappen.
enkel bij een landing moet je de snelheid erin houden ivm wegvallen.
als je op m,n site kijkt zie je hem wel op een filmpje vliegen de rode ferary.
zal tzt wel foto,s posten.
gr Rene.

ps . hier zie je onze tt en van gerritjan broekhuizen.
[media=youtube]8yG2vGRt8pY[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe, qua koekjes moet je bij de buurvrouw zijn ;-)

Ben zeer benieuwd Edwin naar de TT, heb ze wel eens voorbij zien vliegen en is ook een geweldige eerste jettrainer.
Ga je veel plezier aan beleven.

En zoals ik al zei, als je eenmaal aan het denken gaat over turbines, dan ben je al verloren ;-)

Dit virus is zo besmettelijk je hoeft er maar naar te kijken of te ruiken en het is al mis. "Het zou verboden moeten worden" ;)

Gert-Jan

@ Berto,

Ik ben ook heel benieuwt en ga m eerdaags bestellen.
Ja en dan heb ik nog maar 1x 1 in het eggie gezien kun je nagaan:D.

@Rene,
Dat filmpje had ik inderdaad nog niet gezien wel op je site geweest trouwens.
Ok dat is een goede tip de snelheid erin houden, maar..... kan je dan niet tijdens de landing de rolroeren omhoog zetten 5-10% en flaps naar beneden dan kan hij minder snel wegvallen over de tips toch?
Wat voor servo's heb je voor de TT gebruikt?

@ Gert-jan
:yes:het is besmettelijk.:nooo: niet gaan verbieden daar is het veeeeel te mooi voor.

Laatst bewerkt:
@ Berto,

Ik ben ook heel benieuwt en ga m eerdaags bestellen.
Ja en dan heb ik nog maar 1x 1 in het eggie gezien kun je nagaan:D.

@Rene,
Dat filmpje had ik inderdaad nog niet gezien wel op je site geweest trouwens.
Ok dat is een goede tip de snelheid erin houden, maar..... kan je dan niet tijdens de landing de rolroeren omhoog zetten 5-10% en flaps naar beneden dan kan hij minder snel wegvallen over de tips toch?
Wat voor servo's heb je voor de TT gebruikt?

@ Gert-jan
:yes:het is besmettelijk.:nooo: niet gaan verbieden daar is het veeeeel te mooi voor.

We gebruikte toen de robbe 3001 standaard servo,s ,geen enkel probleem ondervonden bij de nieuwe jet gebruiken we nu digitaal servo,s van hitech invm grotere krachten op pendelroer.

de tt hebben we enkel flaps gebruikt , ligt er een beetje aan wat voor lengte start en landingsbaan je tot je beschikking hebt.
rolroeren omhoog heb ik niet ge bruikt voor als je een onverwachte uitwijk moet maken je te laat bent met rolroer weer goed te gebruiken.
Je zult er een hoop plezier aan beleven.
Rob heeft de doos met goed voorbewerkt matereaal geleverd , en geeft er een cd rom bij voor de bouw foto,s.

zelf hebben we de tt helaas verspeeld doordat er een fm zender 10kw inschakelde en daar kon de 35mhz ontv niet tegen en tja dan is het snel uit met de pret.
persoonlijk raad ik 2.4 ghz set aan ,sinsdien nooit geen last meer storing meer gehad.
groetjes Rene.

TT Gecrasht

Ja ik ook heb de TT op het zelfde veldje gecrasht.
Vermoedelijk door sterke ilegale zender in de buurt kreeg rare tikken af en toe en op eens was de TT on bestuur baar.
Mijn gedachten waren om er mee te stoppen toevallig kwam de 2.4 GHZ uit ..nog één keer proberen 35 MHZ weg en 2.4 er voor in de plaats
Nooit geen last meer gehad van storingen.
IK vlieg nu met een Formost .
Maar TT is ook leuk kistje als je van bouwen houd wat kosten zal het niet veel uit maken
Formost of TT .
gr Gerrit Jan

hoi Edwin
Ik ben ook pas bezig met turbine, het is een verslaving als je die motor opstart, mijn kangeroo staat ook klaar voor zijn eerste vlucht .
greetz kevin

tt

nauw nade chrash niet meer ben de turbine aan het op knappen

Was het de TT of ander toestel.
Ja je moet er een beetje geluk mee hebben en natuurlijk geen risico nemen.
Ik heb ook al wel het nodige pech gehad . ook wel dom gedaan natuurlijk maar dat is achter af. Ik vlieg ook al meer als 10 jaar met de zelfde piper en zwever niet veel stuk aan gehad maar jet vliegen en dan met eigen gemaakt motortje heeft toch wel iets meer.
Gr Gerrit Jan

@ Rene,

Ah van die 3001 heb ik er nog 5 liggen dat scheelt dan weer voor het hoogteroer pak ik dan wel een sterkere digitaal.

De doos ziet er inderdaad erg verzorgt uit voor zover ik dat zo zien kan, ik vroeg me wel af of de ingekking van de vleugels enz. er ook bij is.

Ons veld is ongeveer 100-120 x 80 meter breed en het landen meestal op de 80 meter.

De 2,4 ontvanger ligt klaar =fast ontvanger 6008 ik heb het nog niet zo lang mar het bevalt uitstekend.

@Gerrit Jan
Ja dat is balen ik heb je filmpje gezien waar hij naar beneden kwam:(
De Formost is zeker ook erg mooi maar ik dacht wel dat ik goedkoper uit zou zijn met de TT.

@Limme,
Ik heb je draadje helemaal van voor naar achter gelezen wel jammer dat ik de foto's niet groter kon bekijken.
Jou TT is dus ook niet meer, ook op dat veld?

@Kelvin,
Ik kan me gelukkig nog beheersen ik heb nog geen motor dat zal wel over zijn als hij er wel is;)

@allemaal
Als ik het dus goed begrijp zijn alle TT hier verleden tijd, voor mij een uitdaging dus;)

Ik persoonlijk zou voor de rolroeren ook voor iets beters gaan.
Zeker als je de kist eenmaal gewend bent dan ga je al snel met hogere snelheid vliegen waar de 3001 dan misschien net te weinig voor zijn.
De rolroeren worden dan soms meer belast dan je denkt.

100/120 bij 80 is meer dan voldoende, ook die 80 kan je hem makkelijk op kwijt.
Crow is een optie maar bij voldoende flapuitslag (tegen 90 graden aan) op dit formaat kisten echt niet nodig.

Rudders gebruiken als rem kleppen helpt ook :) Combineer dat met flaps en je landt hem op 50 meter zonder problemen. Motor met weinig idle druk scheelt dan ook (P80 heeft 400g, behotec J66 heeft 550g). Met de genoeg flaps + rudder heb je minimaal 1/3 gas nodig om te blijven vliegen :) Met de formost dan..... tt zal niet heel veel anders zijn schat ik zo.

er is bij de tt geen voorzieningen om rudders in te bouwen (ook geen ruimte voor)
dus rudders inbouwen in de tt heeft geen zin je verzwakt daarmee de kielvlakken .

@ edwin,

Ik weet niet of de tt verleden tijd is het is een leuk kistje. Zelf heb ik voor een sting van paf gekozen puur omdat ik geen 2 staart bomen wou maar wel een makkelijke kist te vliegen.

gert-jan

Hoi edwin
heb je op deze link ook gekeken
ImageShack Album - 72 images
en als ik jouw was zal ik er geen 3001eentje indoen ff iets zwaarder en met metalgear
alleen het neus wiel kan je uit rusten met een 3001
als je een pb stuurt met je email adres kan ik je een mapje met foto,s stuuren.
en je kan er ook ruder op maken als ik jouw was zou ik dat ook doen want ik heb deze wel gemist.
ik heb twee jaar met de tt gevlogen
Gr Limme

@ Berto,
Ok voor de rolroeren dus metal-gear en wat meer kgrammetjes, heb ik ook nog voordeel bij digitaal of vinden jullie dit niet nodig.

@Tandago,
Ik wil voor een P80 gaan voor mijn gevoel een prima kwaliteit motor voor zover ik daar natuurlijk kijk op heb:rolleyes:
Dat de TT geen rudders heeft had ik inderdaad gezien en wil deze eigenlijk er wel ophebben.

@ Jetpower,
Zou het ook niet mogelijk zijn met bv een slimwing servo achterin en er gewoon rudders achter er tegenaan te plakken dan hoef ik niet in mijn kielvlakken te snijden wat overigens wel mijn voorkeur heeft qua netheid.

@Gert-jan,
Die is erg mooi inderdaad maar waarschijnlijk ook boven budget voor mij wie weet een opvolger:D.

@Wpkees,
die link heb ik inderdaad gezien maar nog niet goed bekeken en voor foto's houd ik mij aanbevolen ze zeggen altijd meer dan woorden(bijna altijd)
Pb komt eraan, alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Back