RBC Thundertail

P80 is een top motor, ik denk de beste keus (er is lichter maar ook duurder). Rudders er op kan altijd.

@Gert-jan,

De sting even opgezocht bij paf, kost nu 399 euro en daar staat dan onder weer een tank 1,7 ltr voor 99 euro.

De bouwkit zit nu op 199 euro, nog geen idee wat ik daar nog allemaal bij moet halen naast folie dan maar ik zie het wel.

Een gfk romp heeft op zich ook wel weer voordelen hou het denk ik hier maar bij en word dan morgen besteld.

De Thundertail is besteld en ergens volgende week in mijn bezit.
Gelijk Rob Bulk even gebeld stond namelijk een 06 nummer bij en ben weer een stuk wijzer geworden over de TT.
Rob zou maandag de TT de deur uitdoen, ik heb er echt veeeeel zin in.

@Gert-jan,

De sting even opgezocht bij paf, kost nu 399 euro en daar staat dan onder weer een tank 1,7 ltr voor 99 euro.

De bouwkit zit nu op 199 euro, nog geen idee wat ik daar nog allemaal bij moet halen naast folie dan maar ik zie het wel.

Een gfk romp heeft op zich ook wel weer voordelen hou het denk ik hier maar bij en word dan morgen besteld.

Dat van die tank klopt echter hebben ze ook een tank die je nog moet afmonteren en deze kost 30,= daar heb ik voor gekozen en puur omdat er een speciefieke vorm aan zit ivm ligging. Maar tt is een leuke kist zeker als eerste jet. Lekker doen en vliegen maar. En de jetcat prima moter en niet duur. Ik ben altijd eigenwijs geweest en heb voor IQ Hammer gekozen. Voordeel, klein licht, zuinig in gebruik maar wel veel vermogen. Nadeel (heel groot nadeel) erg duur

gj

Laatst bewerkt:
sorry, maar even off-topic.

@Gert-jan,
Vlieg jij de sting met een P-80 of gelijkwaardige grote motor?
Ik heb de sting ook, maar dan als EDF model (nog aan het bouwen). Er zit een 115mm fan in, maar daarmee is de romp toch aardig gevuld. Ik moet wel zeggen dat ik inwendige ducting heb. Die jij misshien niet hebt. Dat spaart veel ruimte, maar bij EDF kom je er bijna niet onderuit, wil je goede performance.
Met de componenten die jij hebt, op welk gewicht kom jij uit?

sorry, maar even off-topic.

@Gert-jan,
Vlieg jij de sting met een P-80 of gelijkwaardige grote motor?
Ik heb de sting ook, maar dan als EDF model (nog aan het bouwen). Er zit een 115mm fan in, maar daarmee is de romp toch aardig gevuld. Ik moet wel zeggen dat ik inwendige ducting heb. Die jij misshien niet hebt. Dat spaart veel ruimte, maar bij EDF kom je er bijna niet onderuit, wil je goede performance.
Met de componenten die jij hebt, op welk gewicht kom jij uit?

:offtopic:

Ik moet hem nog bouwen heb hem afgelopen weekeind aangeschaft.
Ik ga hem vliegen met een IQ Hammer 90 (booster 90) dit is een qua gewicht licht moter net onder de kilo (950 gram) klein van stuk maar naar schatting wel bijna 10 kg druk maar dit weet ik pas als ik de moter binnen heb en getest is. Terug schroeven zal zeker moeten naar ik denk 6 kg. Ik schat het vlieg gewicht rond de 6 kg. Deze moter gebruikt nog geen 285 cc p/m bij vol vermogen en met een tank van 1.7 l moet dit ruim genoeg zijn.

Het is idd zo dat je meteen df iets beter om moet gaan met je inlet. Ik heb zelf een aantal df kisten gehad 1 daarvan was een mini bobcat. de romp zat bij deze voor de inlet van de moter dit kost zoveel vermogen dat is gewoon niet leuk meer.

Een turbine ontwikkeld zijn eigen vermogen en is dus minder gevoelig voor dit soort zaken.

gj

Ok dankje voor de infor Gert-Jan,
Nu terug :ontopic:, want ik verwacht dat er wel een draadje komt van jouw sting :p

inderdaad :ontopic:

Wat denken jullie van deze servo's

Code DS9500
Merk DYMOND
Omschrijving Dymond 9500 Digitaal
Prijs:€ 29.90
Informatie: De nieuwe Digitale Powerservo van DYMOND
Dubbele kogellagers
Metalen tandwielen
GEGEVENS:
Inbouwmaat: 40x20x38mm
Stelkracht : 100 Ncm ( 4,8V) 120 Ncm (6V)
Steltijd: 0,15 sec ( 4,8V) 0,12sec ( 6V)
Gewicht : 51g

Laatst bewerkt:
Ok dank je Tandago.

De bedoeling/mijn gedachte is dan op rol 2 dymonds op de flaps 2 dymonds en 1 op het hoogteroer.
Op neuswielbesturing 1 s3001 en op rudders 2 s3001 deze heb ik nog liggen en zou mij weer een kleine 60 euro schelen.
Volstaan die s3001 op rudders met een p80 aanboord.

De rudders wil ik er eigenlijk op zetten omdat ik bij Limme gelezen heb dat hij in een flat-spin kwam nadat hij te langzaam een docht draaide.
Met rudders denk ik hier wel wat mee te kunnen redden als de turbine snel genoeg oppakt.

Op flaps heb je aan 4kg ook al genoeg. Rudders gebruik ik in vlucht niet en dan is 3 a 4kg ook al voldoende, je hebt er immers 2 ;) In de formost zitten 2 goedkope esky 4kg servo's op de flaps, D4000 zitten op de rudders.

Nu ben ik aan het sneupen op internet, wie heeft ervaringen hier mee.

DS 821 Spektrum/JR Digitale Carbongear 5,2kg servo
Digitale Carbongear 5,2kg gelagerde servo.Zeer geschikt voor zware toepassingen :
Stuurservo in Buggy's, Monstertrucks en Speedboten.
Servo voor grotere vliegtuigmodellen.
Standaard afmeting : 32.5 x 19 x 38.5 mm.
Prijs: € 19,95

Voor de flaps en misschien rudders

Is carbon nou sterker/beter dan metalen tandwielen?

Edit:Ik stop overal maar die dymonds in die kan ik dan eventueel ook in een vervolg kist zetten

Laatst bewerkt:
servo

Voor de flaps en misschien rudders

Is carbon nou sterker/beter dan metalen tandwielen?

Edit:Ik stop overal maar die dymonds in die kan ik dan eventueel ook in een vervolg kist zetten

de spectrum heb ik voor 15 euro gekocht ik heb er 6 van in de formost geen probleem gehad. gr Gerrit Jan

ik had in mijn tt 5x graupners 5kg bij 4,8v metalgear en 1x maal 3001 neus wiel
en die flatspin was toen uit puuren onervarenhijd met het jet vliegen waar door ik veel telangzaam vloog.wel zonden:(
Gr Limme

Op rudder en flaps zijn alle typen wel goed denk ik, daar komen geen bijzondere krachten op. Op rol en hoogte heb ik liever sterke degelijke servo's om speling en flutter tegen te gaan.

Die DS821 kunnen heel mooi op flaps en rudder en neuswiel edg. D9500 op rol en hoogte en je hebt top servo's erin. Overal D9500 kan natuurlijk ook, maar is niet nodig.

Nou, met de flaps zou ik geen risico nemen, op mijn Formost heb ik zo een keer een flap en bijna de kist verspeeld.

Had toen net Jeti en vroeg me al af wat dat gepiep de hele tijd was, ik dus toch maar geland en bleek dat er een flap servo het begeven had die lekker m`n ontvangerakku aan het leegtrekken was.
Dat was toen een standaard servootje, maar heb daarna er een "zwaardere" servo ingezet (geloof 8 kg).

Zeg niet dat ie overbelast is geweest maar met een uitslag van bijna 90 gr. komen er best wel krachten op te staan, wel even wat meer dan op een rolroer oid.

Back