RC auto gezocht. Welke is de beste?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Emi, 3 mrt 2018.

  1. Emi

    Emi

    Lid geworden:
    3 mrt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Delft
    Dag allemaal,

    Mijn naam is Emilio, net boven de 40 jaar oud en woonachtig in Delft.

    Al heel lang speelt de aanschaf van een RC modelauto door mijn hoofd (eigenlijk al vanaf toen ik 13 jaar oud was en er een advertentiepagina van in mijn schoolagenda stond).
    Toen ik 13 was had ik helemaal niet het geld om een leuke RC auto te kopen maar inmiddels gelukkig wel.

    In de afgelopen 30 jaar is er natuurlijk het e.e.a. aan ontwikkeling gebeurd op het gebied van RC auto's. Ik heb een voorlopige keuze gemaakt voor een model met een elektromotor.

    Nu ik eindelijk zover ben dat ik een RC auto wil gaan kopen, wil ik gelijk de gaafste/beste/degelijkste/technisch meest avanceerde etc.

    Ik kwam onder andere deze tegen (links):

    HPI Vorza Buggy Flux with 2.4GHz RTR

    Traxxas X-Maxx 8S + 2 x 4S LiPo + EZ-Peak

    Mijn budget is 2000 euro. Maak ik met 1 van bovenstaande auto's een goede keuze of zouden jullie wat anders kiezen?

    Zovast bedankt!

    Emilio






     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Welkom!

    Er lopen meerdere van dit soort topics.;)

    Belangrijkste vraag is: wat wil je ermee doen (racen/bashen) en waar?
     
  3. Emi

    Emi

    Lid geworden:
    3 mrt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Delft
    Dank voor je reactie Helikoper. Ik had al even gezocht naar dat soort topics maar ik vond ze niet zo snel. Misschien had ik wat langer moeten zoeken ;-).

    Ik wil er vooral mee bashen. Op gras, zand en verharde en onregelmatige ondergronden. Ik realiseer me dat zo'n beetje alle ondergronden zijn...
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Beide auto's zijn prima, maar verschillen behoorlijk. Dan is het meer een kwestie van persoonlijke voorkeur qua model en grootte. Verder de beschikbare ruimte en de beschikbaarheid van onderdelen. Bedenk verder dat je accupacks en een goede lader ook een leuke kostenpost zijn. Van beide auto's zijn zat reviews te vinden. Er is niet echt een beste, enz.enz.
    Bashen gaat om hard, hoog en heel blijven.:D
     
  5. Emi

    Emi

    Lid geworden:
    3 mrt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Delft
    Ondertussen heb ik hier op het forum al het e.e.a. gevonden dus ik ben weer een beetje wijzer :koud:.

    Wat betreft de persoonlijke voorkeur spreekt als het gaat om uiterlijk de HPI Forza me het meeste aan.
    Wat ik me nog niet duidelijk is waarom deze zoveel goedkoper is dat dan de Traxxas en wat de belangrijkste verschillen in gebruik zijn. Ofwel: waar beide bij modellen bij uitstek wat meer en minder geschikt voor zijn. Tot nu toe heb ik het verschil dat ze wat gegruiksmogelijkheden erg veel overeenkomsten hebben.
    Of zit ik ernaast?
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    De X-Maxx is groter en compleet met lader en accu. Traxxas wordt in het algemeen als "beter" gezien. Maar ook daar zijn de meningen uiteraard verdeeld.
    Bashen kan met allebei prima.
     
  7. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Oja, google even op de winkel die met een T begint: T....... ervaringen. Leerzaam ;)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Je wilt een technisch gelikte auto, een Serpent project 4X is een technisch hoogstandje maar niet iets wat je zoekt.

    Wordt dit je eerste auto? Zo'n Traxxas op 8S klinkt heel leuk maar voor een paar euro erbij heb je ook een stoffer en blik welke je na je 1e rit nodig zult hebben.... En daar zit je prijsverschil, Traxxas is al duurder in naam maar ook de gebruikte onderdelen om de brute power op 8S aan te kunnen.

    Wil je een Monstertruck, de HPI Savage Flux is ook zo'n monster met een gigantische aftermarket waarin je wel het 5-voudige van je budget kunt besteden aan titanium, aluminium en koolstof als ook hardstalen diffs etc.
     
    d3nn1s vindt dit leuk.
  9. Emi

    Emi

    Lid geworden:
    3 mrt 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Delft
    Bedankt voor de tips :)
     
  10. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Had je al eens naar X-Ray gekeken @Emi ?

    Ik heb naast Traxxas spul ook een X-Ray XB4 (Buggy) aangeschaft en dit is toch net even wat anders, zeer solide en veel mogelijkheden. Dit zijn kits en bouw je feitelijk vanaf scratch op. Naast dat het ontzettend leuk is om te doen, leer je ook je auto goed kennen. Qua kosten moet je dan denken aan 1000-1500 EUR.

    Bij RTR spul (Traxxas) kan het in het begin even wat trial & error zijn om defecten te repareren. Moet wel zeggen, Traxxas heeft dit ook erg goed voor elkaar en het is geen rocket science. Onderdelen zijn goedkoop en snel leverbaar in Nederland. Als je bijvoorbeeld ook interesse hebt om op banen te gaan rijden, dan is een X-Maxx minder geschikt imo.

    Met jou budget heb je in ieder geval mogelijkheden genoeg ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
  11. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    1/8 auto's van Arrma zijn ook top, rond de 500 euro en heel degelijk. Typhon (buggy), Kraton (truggy), Outcast (monstertruck), Talion (speedtruggy), Senton (shortcourse truck), keus genoeg!
     
  12. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    Winkels beginnende met een T zijn er meerdere van. Die in Kaatsheuvel ben ik iig heel tevreden over.
     
  13. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    De link was naar de winkel met een T in Den Bosch.
     
  14. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    O ja die, ik heb er online wel eens wat besteld, geen problemen. Wel vaker mensen gehoord die in de winkel niet echt klantvriendelijk werden behandeld en moeilijk doen over garantie en zo.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Volgens mij mogen winkelbesprekingen hier niet....
     
  16. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    De traxxas is beter voor bashen in los zand of door bos en hoog gras. De hpi vorza is meer op een baan gericht, en op vlakkere stukken vanwege de rijhoogte. De 8S t maxx voor een beginner? Dat is vragen om veel sleutelen en reserve onderdelen kopen. Dat gaat wel zo hard! Waarom niet een erevo? Of de 6S t-maxx?
     

Deel Deze Pagina