rc auto kopen

• Topicstarter Topicstarter rccars
  • Startdatum Startdatum
ik zag deze staan.
RC Jeep Buggy Auto, 23ccm Benzinmotor mit Fernbedienung - eBay Autos, Maßstab 1 5, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 29-okt-09 20:21:43 CET)
is dat een goed ding?? de prijs is niet zo hoog maar ziet er wel goed uit.
het is dan weer wel nitro maja ik rijdt er tog niet super veel mee

edit:en deze? (Mad spirt rc auto te koop met doos en alles er bij - Te koop op Tweedehands.nl)

Ik denk dat de eigenaar vergeten is een 0 er bij te zetten ofso of er is zo ergsmis. want een bigscale koop je mischien 2e hands voor net aan 300 en een hpi baja kost al €1.000,-

En als je niet vaak rijd kan je het denk ik beter bij een nikko dingetje van de bart smit houden want je zal ookwel niet weten dat als je tijdje niet rijd met nitro dat je after run in moet doen. Dus als je toch niet veel geld over hebt voor deze hobby doe jezelf een lol en ga lekker aan je stofzuiger sluetelen. Of spaar lekker door ik ben ook zo begonnen als jou hoor. Toen wou ik toen ik 11 was een nitro auto ook. En ik moest er ook voor sparen want aan een auto alleen heb je niks. Ik heb toen ook een goede auto gekocht en ik heb hem vorig jaar door verkocht aan m'n buurjongen ik rij nu nog steeds met hem soms. En ik die 3 jaar heb ik hem helemaal omgetovert.

maargoed hier gaat het om jou. zoals ik al zei begin er maar niet aan als je niet genoeg geld heb.

groet,

Robert

Ik denk dat de eigenaar vergeten is een 0 er bij te zetten ofso
groet,

Robert

Ik denk dat jij niet weet hoe eBay werkt. :D Die 101 euro is nog maar een bod. Er mag nog 3 dagen lang op geboden worden. De uiteindelijke prijs zal zeker nog ver-vier-voudigen. :)

nee dat klopt ik doe dan denk ik maar elektro.
kan ook wel snel zijn maar ik vindt het geluid enzo een meer geheel geven

sander dat klopt ik koop nooit iets op ebay. ik zal dan een fout gemaakt hebben. En een elektro auto kan ook zeker hard gaan. Zelf rij ik met een hpi sprint 2 hij rijd prima en is een perfecte beginners auto. Ik ga er volgend seizoen wedstrijden mee rijden. En al vaak naar circuit geweest en gaat prima. En sommige elektro gaan sneller als nitro maar als ik moet zeggen wat ik het leukste vind kan ik dat eigenlijk niet zeggen want bashen met m'n Baja is weer anders als met elektro op circuit. Op circuit wil je steeds sneller de bochten nemen en met baja wil je steeds harder over de heuveltjes.

gr.

Robert

nitro of benzine

Help!!

Sta op het punt een nieuwe big scale aan te schaffen.

Zit te twijfelen tussen Traxxas revo3.3 en FG marder 26 cc ?????

Weet niet zozeer wat de voor en nadelen zijn tussen deze twee.

Wil graag een RC die redelijk makkelijk start ( ook na een poosje stil te hebben gestaan ) en waar je niet teveel aan moet afstellen. Ook moet de auto niet te kwetsbaar zijn! Wie kan me helpen?

Nitro of benzine??

Groeten,

Bert

Als je weinig wilt afstellen moet je voor de FG gaan. Een nitro motor zoals de Traxxas heeft vereist een stuk meer afstelwerk.

Thanks!

hoe zit het met starten van een FG? Slaat de auto vlot aan?

Hoe zit het met duurzaamheid van FG of Traxxas.

Iemand ervaring hiermee?

Heb geen zin na elke rit te moeten sleutelen.

Snap daarintegen best wel dat je niet helemaal zonder kunt.

Greetz Bert:-D

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je niet van sleutelen houdt kun je beter electro gaan rijden...dat is minder sleutelen.
Na iedere rit moet je de auto nalopen op een aantal belangrijke punten en schoonmaken natuurlijk, het is overigens echt niet zo dat iedere rit je hele auto uit elkaar moet.

Duurzaamheid van beiden is goed, maar bij beiden gaan gegarandeerd ook onderdelen kapot, dat is een onderdeel van de hobby. Hoe lang iets meegaat/hoe duurzaam iets is ligt vooral aan de gebruiker. Als je helemaal niet sleutelt zal je niet lang plezier hebben van je auto.

Starten zal ook weinig verschil tussen zitten.

Laatst bewerkt:
Een FG starten is net als een grasmaaier, buitenboordmotor of kettingzaag starten; niet moeilijk en ze doen het vrijwel altijd..

Bedankt voor jullie reactie!!

Hebben jullie ook een idee over het verschil in wegligging van beide?

Misschien beetje rare vraag, maar heb je wel door dat je het over twee verschillende type auto heb? Een FG is big scale en rijd op benzine (zoals je zelf al zegt) en een traxxas heeft andere schaal dan FG en rijd op nitro (geef je ook al aan). Snelheden zijn dus totaal anders en ook de rijeigenschappen zijn niet echt met elkaar te vergelijken.;)

ik zal het kort houden: nooit een b-merk kopen en nooit tweedehands (eigen ervaring)
ik had een xrc rc-2, maar nu een team associated sc8 en nitro is echt leuker

Laat ik het ook kort houden dan: klinkklare onzin! (Aangaande je uitspraak "nooit 2dehands kopen" dan toch.)
Als je verstand hebt van de hobby kun je perfect 2dehands spullen kopen en op die manier kun je de beste koopjes doen. Als beginner kun je dus ook best iemand meenemen die er wat verstand van heeft om de auto samen te bekijken. Dan lijkt het me dus ook geen enkel probleem om 2dehands te kopen.

Met wegligging bedoel ik:

wat is slimmer ? Buggy of monstertruck?

Naar mijn idee tot dusver buggy?

@sander
ik bedoel dan ook: je weet nooit wat zoon motortje heeft geleden en hoe hij is ingereden. Je kan wel vragen of je hem mag horen lopen, maar dan kom je niet aan alle info van het motortje. Ik heb zelf ook nitro auto's verkocht en ik weet hoe makkelijk mensen denken: hij loopt en heeft compressie dus het zal wel in orde zijn( bij mij is dat ook zo :))

nieuw kopen wordt het dan ook!!!

Fg marder of FG baja wordt het dan ook waarschijnlijk.

De vraag is nog 2WD of 4WD ?

En hebben jullie nog tips waar het beste te kopen. Boven de lijn Zwolle!

2WD: More fun + More skill
4WD: Faster in turns and more grip

Back