rc auto langzamer na vervangen van regelaar.

hallo

ik heb net een nieuwe regelaar gekocht voor een oude brushed auto die ik ooit eens gekocht heb maar eigenlijk nooit veel mee gedaan heb tot nu toe.
ik wou deze nu fatsoenlijk maken en de oude doorgebrande regelaar vervangen maar hij is veel langzamer nu deze er in zit.
de regelaar is een LRP I.A. digital.
ik heb de draden al eens verwisseld en wat met de chanel reverse gespeelt maar het maakt niet echt een verschil.
kan het komen omdat het een esc is die zichzelf instelt en dan een te lage instelling pakt?

alvast bedankt:)

Heb je op het gaskanaal toevallig de uitslag begrensd op je zender?

Het kan ook zijn dat de motor niet in orde is, die de oude regelaar heeft opgeblazen, en de huidige regelaar in de beveiliging springt.

zou je niet eens kunnen proberen de motor rechtstreeks aan de batterij te koppelen en dan eens zien of de wielen rapper draaien??

Ik heb 2 van deze regelaars, en bij beide hetzelfde probleem. Andere merken regelaars met dezelfde specificaties gaan veel rapper. Ik denk dat het gewoon aan het type regelaar licht.

Als ik de motor derect op de batterij zet draait hij veel sneller, ongeveer 2x zo snel.
Het kan dat de zender anders staat ingestelt, daar zal ik strax even na kijken.
Ik verdenk zelf de regelaar ook, zou ik nog iets kunnen aanpassen op de regelaar of is dit gewoon het meeste wat ik er uit kan halen?

Ik denk dat de regelaar een groter gasbereik op de zender nodig heeft (kun je testen door je gastrim naar voren te zetten als je volgas geeft, dan zou de motor sneller moeten gaan.

Of er is een soort beveiliging actief, misschien staat de regelaar op LiPo en rij je met NiCad of NiMh. Dan denkt de regelaar met een lege lipo te maken te hebben, en beperkt het vermogen.

De meeste regelaars moeten eenmalig de eindstanden van de stick "inleren". Dan weet de regelaar bij welke stickpositie vol vermogen hoort. Hoe dat precies in z'n werk gaat staat in de handleiding van de regelaar.

Zet het gaskanaal op je zender eens andersom met de "servo reverse" knop en probeer het opnieuw. De LRP AI regelaars zijn gevoelig voor de juiste richting.

Zet het gaskanaal op je zender eens andersom met de "servo reverse" knop en probeer het opnieuw. De LRP AI regelaars zijn gevoelig voor de juiste richting.

Da's een goeie, als de ESC nu "denkt" dat je achteruit rijdt, kan het heel goed zijn dat de motor maar half gas draait.

de servo reverse heb ik al eens geprobeerd en dat hielp wel maar niet veel.
ik heb wel wat met de trim gespeeld en er kwam niet echt een verschil.
maar ik heb net even in de manual gekeken:
http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_947_ai-automatic-e-fv-04-06-29.pdf

en daar staat dat wanneer je half gas geeft de led groen brand en wanneer je vol gas geeft hij uit is.
ik ben nu niet thuis maar als ik straks thuis ben ga ik het direct proberen.
als de led uit is licht het niet aan de instellingen van de zender als het goed is.

Het is voor mij alweer een behoorlijk tijdje geleden dat ik met deze regelaar gespeeld heb, maar ik heb destijds vanalles geprobeerd. Ik wou deze gebruiken ivm de ingebouwde failsave, een optie die mn anderen niet hadden. Maar wat ik ook deed hij bleef een stuk trager dan de anderen. Stekkers vd motor omwisselen (voor achter uit omwisselen) andere zenders, ontvangers accu's, motor's meer koeling kleiner tandwiel op de motor enz enz. Hij bleef een stuk trager dan de anderen.
Bij mij was het ook niet half gas ofzo denk zelf meer aan zn 75% wat ik uit de motors haalde.
Maar mocht er een oplossing zijn hoor ik het graag.

Ik heb even wat gespeelt met de endpoint adjuster en kan hem niet iets sneller krijgen, het is al iets maar niet veel.
Als ik de regelaar aanzet gaat de led rood branden zodra ik gasgeef blijft hij rood branden, en volgens de handleiding moet hij groenbranden bij halfgas en uit gaan bij volgas...
Ik denk dat het hier ook niet klopt of ik heb een ander model dan in de handleiding, maar die handleiding komt van lrp zelf dus denk het niet.

Lastig met z'n automatische regelaar. Misschien denkt ie toch wel dat je reverse gebruikt? Kan je de ESC resetten? Zodat hij alles opnieuw instelt?

ben ook benieuwt naar een oplossing, ik heb er ook nog een klaar liggen om in te bouwen. maar als hij trager gaat lopen is dat niet zo goed, ik rij wedstrijden in de stock klasse en haal liever het snelste uit mijn wagen.

ik heb het zelfde gemerkt toen ik een HPI regelaar en een LRP in een zelfde auto met de zelfde motor heb gezet.
De HPI was een stuk snellen.
In de winkel kreeg ik als reden dat de HPI meer amp doorgaf dan de LRP.
heb inmiddels 3 dezelfde LRP regelaars geprobeerd maar allemaal het zelfde.
Rij nu Brushless!

Back