Beste rc auto specialisten,
Ik heb vrijdag van een kennis een hpi savage X gekregen. Er zat ook een hele set met spullen bij maar ik loop toch tegen een aantal problemen aan. Hij is bijna nooit thuis anders zou ik het hem zelf proberen te vragen.
-Er zat een pro-tech multi-charger 4 bij, ik heb geprobeerd om de Igniter op te laden maar zonder succes, is er een manier om deze door te meten met een multimeter of de accu te controleren?
-Er zaten 2 zenders bij; een van hpi zelf (denk deze er origineel bij zat) en een XG-6i waarvan de ontvanger geplaatst was in de auto. Ook het opladen van deze zender is niet gelukt want na een paar uur aan de lader gebeurt er helemaal niks als ik de schakelaar om zet naar de positie 'on' ook met gewone AA penlites gebeurt er niks. (Evt zekering nakijken als deze er is?)
-de rotostart doet het nog wel zonder deze te moeten opladen maar weet niet hoe vol deze accu is natuurlijk.
-De brandstof die nog in de tank zat is waarschijnlijk verouderd dus deze leeg gemaakt moet ik het hele brandstof systeem schoonmaken of volstaat het om voorzichtig te starten met wat afterrun olie?
Waarschijnlijk heeft de auto enkele jaren niet gereden en was ook nog flink smerig dus ben begonnen met gedeeltelijk demonteren en schoonmaken, welk vet kan ik het beste gebruiken voor de diffs? Ik lees namelijk soms over vet en soms weer over siliconenolie?
De auto is afgegeven onder het mom van; kan je hier wat mee? Misschien leuk voor de jongens.
Deze vinden dit natuurlijk erg gaaf maar voordat ik het ga laten zien wil ik wel dat het allemaal werkt om de teleurstelling te voorkomen als het niet (meer) functioneerd.
Ik vind het niet erg om wat onderdelen te bestellen maar om lukraak spullen te kopen zonder dat ik weet of dat de oorzaak is vind ik nogal zonde.
Als er iemand is in de regio van Zeeuws-Vlaanderen die me evt zou willen helpen om alles weer aan de praat te krijgen zou dat natuurlijk erg fijn zijn.
Alvast bedankt voor alle hulp en input!
Ik heb vrijdag van een kennis een hpi savage X gekregen. Er zat ook een hele set met spullen bij maar ik loop toch tegen een aantal problemen aan. Hij is bijna nooit thuis anders zou ik het hem zelf proberen te vragen.
-Er zat een pro-tech multi-charger 4 bij, ik heb geprobeerd om de Igniter op te laden maar zonder succes, is er een manier om deze door te meten met een multimeter of de accu te controleren?
-Er zaten 2 zenders bij; een van hpi zelf (denk deze er origineel bij zat) en een XG-6i waarvan de ontvanger geplaatst was in de auto. Ook het opladen van deze zender is niet gelukt want na een paar uur aan de lader gebeurt er helemaal niks als ik de schakelaar om zet naar de positie 'on' ook met gewone AA penlites gebeurt er niks. (Evt zekering nakijken als deze er is?)
-de rotostart doet het nog wel zonder deze te moeten opladen maar weet niet hoe vol deze accu is natuurlijk.
-De brandstof die nog in de tank zat is waarschijnlijk verouderd dus deze leeg gemaakt moet ik het hele brandstof systeem schoonmaken of volstaat het om voorzichtig te starten met wat afterrun olie?
Waarschijnlijk heeft de auto enkele jaren niet gereden en was ook nog flink smerig dus ben begonnen met gedeeltelijk demonteren en schoonmaken, welk vet kan ik het beste gebruiken voor de diffs? Ik lees namelijk soms over vet en soms weer over siliconenolie?
De auto is afgegeven onder het mom van; kan je hier wat mee? Misschien leuk voor de jongens.
Deze vinden dit natuurlijk erg gaaf maar voordat ik het ga laten zien wil ik wel dat het allemaal werkt om de teleurstelling te voorkomen als het niet (meer) functioneerd.
Ik vind het niet erg om wat onderdelen te bestellen maar om lukraak spullen te kopen zonder dat ik weet of dat de oorzaak is vind ik nogal zonde.
Als er iemand is in de regio van Zeeuws-Vlaanderen die me evt zou willen helpen om alles weer aan de praat te krijgen zou dat natuurlijk erg fijn zijn.
Alvast bedankt voor alle hulp en input!