Rc auto op benzine

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door philip van der wal, 24 apr 2019.

  1. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Hallo,
    Is er iemand die ervaring heeft met rc benzine auto’s en dan bedoel ik geen nitro maar echt benzine. Wat zou voor mij een mooi autotje zijn om mee te beginnen en wat heb je er voor nodig om zo ding te laten rijden? Ik wil een offroad en zou ik die 2ehands kunnen kopen of moet dat net als bij nitro motor nieuw?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je de grotere 1:5 en 1:6 modellen bedoelt moet ik dit topic even naar het bigscale forum verplaatsen. Als je de 1:8 offroad modellen van Losi (8ght) en HPI (Savage) met een zgn gasoline motor bedoeld zit je hier goed en kan ik je zeggen dat ik diverse motoren te koop heb zien staan na de aanschaf van zo'n auto.
     
  3. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Ja zou u hem kunnen verplaatsen, ik had zelf de
    Reely Carbon Fighter III
    In gedachten is dat een goeie keuze? Of heeft u daar geen ervaring mee?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ooit een review over geschreven (een oudere versie).

    [​IMG]

    OP zich voor het geld en prima auto wetend dat het chassis van een bekend merk komt maar het is een 4wd ontworpen auto dat als 2wd wordt geleverd. Veel tandwielen en de motor in het midden waren mijn grootste minpunten. Met een ingewikkelde aandrijving kan er snel iets stuk gaan (ik zeg kan!) en door het rare gewichtsverdeling voor een 2wd ligt de auto niet zo stabiel. Direct voor de 4wd versie gaan of na aanschaf doorsparen voor de conversie set was dan ook mijn advies.
    Overigens als je op dit forum even zoekt kom je wel een paar topics tegen.
     
  5. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Danku wel voor uw review, ik was de forum al tegen gekomen maar had het idee dat al die problemen wel een beten waren opgelost. Want in de forum ging het meer over de servos. Maar weet u een benzine auto die niet al te duur is en waar de onderdelen makkelijk van de televeren zijn van lmgbeer de prijsklassen 500 euro
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Onderdelen zijn goed verkrijgbaar gezien (zoals ik al zei) het chassis van een bekend merk is, even gezocht en het is een MCD.

    Een alternatief... ik denk een 2e hands FG of HPI.
     
  7. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Zou 2ehands met dit soort autos wel gaan?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Motorisch zijn de kosten laag, standaard zuigers en cilinders is vaak tientjeswerk en veelal kan je de motor weer opknappen met alleen een zuigerveer.

    Wat is beter, een goedkope nieuwe of een duurdere 2e handsje voor de prijs van een goedkope nieuwe?
    Bij een goedkope nieuwe krijg ja vaak ook goedkope motoren en elektronica. Er zijn wat topics over die Rovan/Shenq dingen waar de stuurservo binnen een paar dagen kapot is als ook bepaalde motoren die snel weg slijten. De betere merken komen vaak met beter spul, zeker als je een goede 2e hands auto overneemt zal je al vaak de nodige upgrades aan de auto zien.
    Maar ja, dan moet je wel een auto kunnen beoordelen op de staat van conditie bij een 2e hands koop, kan je dat?
     
  9. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Uh ja ben heel on er varen daar in ik heb geen idee waar ik naar moet kijken ik had wel een advertentie op het oog die er wel goed uitzag. Kan u hem misschien na checke op zover u kan
     
  10. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Vanaf een foto lastig te zien, mijn 1e indruk: smerig/vies. Hoeft niets te zeggen over de auto maar wel over de persoon.
    De lijst aan upgrades zegt wel dat de persoon er serieus mee bezig was en hij geeft toe dat het ondanks die upgrades niet meer de meest nette auto is.
    Jouw keuze... ophalen is het veiligst, kan je kijken of die makkelijk start en loopt En als je even kijkt hoe de koppen van de schroeven eruit zien, veel beschadigde koppen door de schroevendraaiers zegt dat het geen zoorgvuldige sleutelaar is.
    Maar het is een HPI Baja, makkelijk aan delen te komen.

    Maar ja, da komt jouw probleem, net als je NB16 moet je hieraan kunnen sleutelen en weten hoe het werkt......
     
  12. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Heeft u de advertentie opgezocht want ik had een screenshot gemaakt zodat u het kon opzoeken, ik zal ff vragen of hij fotos wilt maken van de draai schroeven. Hij had er geen probleem me als ik langs zou komen, maar het liefst laat ik het opsturen want hij woont 150km van mij vandaan maar ik wil zoizo een filmpje dat hij hem starten voor dat ik hem koop. En ik stelde me een beetje aan met dat autotje het was echt super makkelijk ik heb hem al helemaal uit elkaar gehad en in middels ook een donorautoje er van en dat autotje loopt soepel. Kijk maar ik heb er ff een filmpje van gemaakt
     
  13. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Alleen ja hij stuurt ruk
     
  14. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Ik ben ff gaan vragen hij gaat zo foto maken van de afstel schroeven van de carburateur, na door vragen is dat ding 10jaar oud dus de servos ook en de motor is een jaar oud is dat dan nog wel goed?
     
  15. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Die NB16: is ie wel 4WD? Kapot differentieel? Ziet er uit alsof enkel de achterwielen worden aangedreven.
     
  16. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Ja die nb16 is wel 4wd maarja ik moet zeggen in de voorwielen zit weinig power hoor ze draaien wel alle 4 als je de auto van de grond houd. Maar het is en blijft een budget merkje. Heb al veel ste veel reparaties gehad zelf zoveel dat ik maar een donor auto had gekocht servos kapot en dag soort gezeik.
     
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Als alles goed werkt, hebben voor en achter evenveel vermogen/trekkracht.
     
  18. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Ja ik weet niet zevoellen wel even sterk aan, maar kan u aan de motor horen of hij redelijk staat afgesteld?
     
  19. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Zo te horen laat je óf het gas nooit los óf staat stationair veel te hoog.
     
  20. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Hahaha ik laat gewoon het gas niet los maar ik ga voortaan dat niet meer doen want de motor raakte oververhit en ging uit daar door maar hij loopt nog wel hoor dus miet vast gelopen
     

Deel Deze Pagina