rc auto opvoeren slim

Ja die ken ik.... Heb er zelf ook 1 van het merk Bushnell , maar ze zijn er ook van Hot Wheels...

Van die kleine blikken autotjes weet je wel ??
Die zijn dus zo onbetrouwbaar als de pest.....

Van de mijne weet ik dat ie goed werkt , en ik durf op basis van ervaring te zeggen dat jouw nikko echt geen 50 gaat zoals al meer mensen hebben gezegd.

Het max voor elke willekeurige nikko zal ergens rond de 35 misschien 40 liggen , sneller gaat het gewoon niet omdat er niet genoeg vermogen in ligt.... Zowel de motor als regelaar in zo'n auto gaan dat gewoon niet redden.

Ik heb de lrp s10 tc en is een heel leuk chassis voor wat het maar kost.
Denk er wel aan dat als je de ready to run versie koopt,je dan nog wel een brushless motor en regelaar moet kopen om in te bouwen.Anders ga je alsnog niet snel :)
Als je zoals mij,enkel het rollend chassis koopt,dan moet je nog motor,regelaar,servo,zenderset,banden,body hebben in de veronderstelling dat je je lader en batterij van de nikko gebruikt.
De lrp wagen is te bestellen bij conrad en binnen 2-3 dagen in huis,zeer goede website vind ik.
Wil je daarna nog sneller rijden ga je maar je accu upgraden naar lipo en dus ook een lipo lader aanschaffen.
Lipo doet dus WEL serieus merkbaar iets aan je snelheid,in tegenstelling van wat er op pagina 1 gezegd wordt...:teacher:
Ook je rijtijd zal aanzienlijk langer zijn en met een bijna constante trekkracht en snelheid.
Alleen wanneer de lipo wat leger begint te raken kan je wat merken maar dit verschil is klein.Wanneer dit begint gaat het eigenlijk zeer snel omlaag met de kracht en snelheid van de wagen maar zover kom je nooit omdat je een lipo niet leeg mag rijden.

Ja die ken ik.... Heb er zelf ook 1 van het merk Bushnell , maar ze zijn er ook van Hot Wheels...

Van die kleine blikken autotjes weet je wel ??
Die zijn dus zo onbetrouwbaar als de pest.....

Van de mijne weet ik dat ie goed werkt , en ik durf op basis van ervaring te zeggen dat jouw nikko echt geen 50 gaat zoals al meer mensen hebben gezegd.

Het max voor elke willekeurige nikko zal ergens rond de 35 misschien 40 liggen , sneller gaat het gewoon niet omdat er niet genoeg vermogen in ligt.... Zowel de motor als regelaar in zo'n auto gaan dat gewoon niet redden.
ja mijn buurman heb er ook een van bushnell jullie geloven niet echt in mij hè ik heb het gemeten en hij kwam tot 48 km\uur dus er zal wel een andere motor ofzo inzitten

maar ik heb nu het standaard accupack wat houd dat lippo in dan ?
want ik ga zoiezo een nieuwe accu kopen

Ik heb de lrp s10 tc en is een heel leuk chassis voor wat het maar kost.
Denk er wel aan dat als je de ready to run versie koopt,je dan nog wel een brushless motor en regelaar moet kopen om in te bouwen.Anders ga je alsnog niet snel :)
Als je zoals mij,enkel het rollend chassis koopt,dan moet je nog motor,regelaar,servo,zenderset,banden,body hebben in de veronderstelling dat je je lader en batterij van de nikko gebruikt.
De lrp wagen is te bestellen bij conrad en binnen 2-3 dagen in huis,zeer goede website vind ik.
Wil je daarna nog sneller rijden ga je maar je accu upgraden naar lipo en dus ook een lipo lader aanschaffen.
Lipo doet dus WEL serieus merkbaar iets aan je snelheid,in tegenstelling van wat er op pagina 1 gezegd wordt...:teacher:
Ook je rijtijd zal aanzienlijk langer zijn en met een bijna constante trekkracht en snelheid.
Alleen wanneer de lipo wat leger begint te raken kan je wat merken maar dit verschil is klein.Wanneer dit begint gaat het eigenlijk zeer snel omlaag met de kracht en snelheid van de wagen maar zover kom je nooit omdat je een lipo niet leeg mag rijden.
dus als ik zoon lippo aanschaf kan ik sneller rijden maar dan moet ik ook een nieuwe oplader halen ik ben echt slecht in dit soort dingen :squarewink:

Misschien moet je eens even kijken bij accu's en laadtechnieken,heel veel info over lipo's en laden daarvan.

Maar even in het kort:

Een nimh accu is 7,2v terwijl een 2 cel lipo 7,4v is. (helemaal volgeladen en onbelast is een 2 cel lipo 8,4v)
Hoe meer volt je een motor geeft hoe sneller deze zal gaan.
Ook is het zo dat bij een nimh accu na de eerste 5-10 min rijden je de kracht en snelheid sterk ziet afnemen maar je mag deze dus wel leeg rijden tot je auto nog maar 2km/h rijd in principe.Een lipo blijft zich de gehele tijd eigenlijk 100 procent geven zodat je dus na een kwartier rijden nog steeds geen of zeer miniem snelheids- en trekkracht verlies hebt.Deze mogen echter NIET leeg gereden worden want als dit gebeurd zijn de cellen stuk en is de lipo dus om weg te smijten.Een lipo moet altijd boven de 3,2v per cel blijven om goed te zijn. (2 cel lipo dus leeg rijden tot max. 6,4v)
Ook het laden bij een lipo is anders dan bij nimh.
Als je een lipo bekijkt zie je er meer draden uitkomen dan de gewone + en - draad.
Die andere draden dienen om de cellen van de lipo te balanceren (gelijk voltage te geven).
Een lipo kan je dus best altijd gebalanceerd laden,het kan ook gewoon maar de kans dat je cellen uit balans raken is groot en dan zal er toch 1 cel onder zijn voltage komen dus dan is de lipo stuk.Een 1 cel lipo moet/kan je dus niet balanceren,enkel een lipo met meerdere cellen.
Ik zou als ik jou was geen lipo gebruiken in de nikko wagen aangezien deze geen lipo afslag heeft en je dus zowizo je lipo een keer te ver leeg rijd.
De meeste brushless regelaars hebben dit wel en stoppen uit zichzelf wanneer de lipo leeg begint te raken.
Je zou in principe een lipo buzzer kunnen bijkopen,die verwittigd je met een heel luide biep toon dat het tijd is om te stoppen.Wat je eerder ook zei over het aantal mAh klopt,hoe meer mAh hoe langer je blijft rijden.

En als ik je nog een laatste raad mag geven,weg met die nikko wagen en koop een hobbygrade auto.
Nu ga je geld steken in iets wat het niet waard is.
Spaar rustig nog even door of kijk naar een leuk 2dehandsje,ben je veel meer mee.
Het is een dure hobby om mee te starten maar eens je wat deftig materiaal bij elkaar hebt ben je niet meer te stoppen.Met die nikko zal de fun er snel af zijn.

ja
ik heb bij mijn vader ook nog een nitro die ga ik verkopen met de 2 nikko auto`s kijk wat het oplevert maar ik wil geen nitro rijden te duur en te veel lawaai voor in een woonwijk

ik zat aan deze te denken LRP Electronic 1:10 elektro-buggy Blast 4WD S10 R2R kan ik deze later nog opvoeren en kan daar een lippo accu in

ik zat aan deze te denken LRP Electronic 1:10 elektro-buggy Blast 4WD S10 R2R kan ik deze later nog opvoeren en kan daar een lippo accu in

Die LRP is een redelijke basis, juist door de standaard RC componenten is er meer mee te doen. Als accu wordt er een zgn. Tamiya racing pack gebruikt welke ook in LiPo verkrijgbaar is.

In aanvulling op Roelof, naast de bekende "stickpacks" passen ook de vierkante hardcase lipo's, het accuvak is daarop berekend.

deze kost 159
en zou 60 km lopen
ky000305_2__02682_zoom.jpg

Dan moet je ook een Lipo-lader hebben, met een gewone lader gaat dit niet lukken.
deze laadt lipo,nimh,nicad,life,lilo en loodaccu's (pb3)
op langere termijn profiteer je er veel van vanwege het vele soorten laden.
heb zelf ook, werkt perfect, en goed in te stellen van amperage en soort laden (auto-load, ontladen, repeak,balance).
leuk om even te vragen bij lokale rc-zaak

Als je niet verder gaat dan 3S lipo accu's kun je ook met de 50 watt versie van deze lader toe, die is wat goedkoper, en dan kun je nog steeds met bijna 5A laden. Verder is dit type lader prima bruikbaar, en heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen als goed "manusje van alles".

Back