rc auto waterdicht maken

• Topicstarter Topicstarter mitchell14
  • Startdatum Startdatum
ja heb dat al gezien maar is nogal duur je moet een bepaald bedrag hebben voordat je het kan bestellen

op ebay vind je het ook.

duur, duur, tja, wat is duur. dit is de meest betrouwbare en makkelijke manier om electronica te waterproofen.

je kunt ook zelf iets rommelen om een 10tje a 15 euro uit te sparen aan plastidip. maar is het dan nog wel waterproof?

zon blikje gaat best lang mee.

laten we zeggen dat een klein blikje rond de 15 euro kost. en je kan er zeker 2 auto's de hele winter waterproof mee houden. is het dan nog duur?

ow ok dan valt het nog wel mee
maar wat gebeurd er als er water in de motor komt dat vraag ik me al een tijdje af
dus dan moet ik gewoon m'n regelaar servo en ontvanger erin dopen?

gr mitchell

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga met een borsteltje langs alle kanten waar water gemakkelijk binnengeraakt.
Ik heb nogal bang voor ook heel de regelaar te plastidippen doordat deze geen koeling meer zal krijgen.

Ballonnetje gebruiken gaat ook goed. Geen condoom. Dat rekt wel beter maar scheurt vrij snel.

Als je in een ballonetje stopt doe aan de binnekant van de ingang van de ballon wat keuken papier voor insijpelend water optenemen en richt altijd het teutje van de ballon naar beneden zodat het vocht toch zeker niet kan binnendringen lang leve zwaartekracht;) En dan toch ook nog voor de zekerheid de ballon van een stripje aan de teut voorzien zodat deze stevig dicht zit..

Enuh , dopen doen ze bij de kleine kindjes in de kerk;)
Of als jij je electronica heilig wilt verklaren..

grote komo zak eromheen en de wielen vrij maken, voila goedkoper kan niet:D

Waarom wil iedereen toch met een electrische auto in het water?
koop een boot of een traxxas ( die staan bekend om rijden onder water )
[URL="
- Traxxas Summit Water Run fully submerged #2[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
ok bedankt voor de reacties maar weet nog steeds niet wat er gebeurd als er water in de motor komt maakt dat wat uit of niet?

gr mitchell

nou ik weet het niet heb pas een half jaartje m'n auto daarom vraag ik het

een motor kan zelfs onder water blijven draaien, maar dan moet je hem achteraf heel goed uitspoelen.
Elektriciteit volgt altijd de makkelijkste weg en dat zal dus via de bedradingen gaan. Water heeft immers een hogere weerstand.

Maar het zal sowieso de interne componenten geen goed doen (coroderen) én met water kunnen er ook heel makkelijk vreemde items, vuil in je motor komen.

Corosie is een soort roest zoals we dat bij ijzer-legeringen kennen, maar het kan zowat bij alle metalen optreden. Je motor met water in contact laten komen staat gelijk aan het bijna zeker opstarten van dit afbraakproces.

ps: zeewater, dat zouten bevat, is zels nog veeeeel corrosiever dan gewoon water. Vraag maar eens an de mensen die af en toe eens gaan rijden op het strand met hun RC-materiaal.

ok
ik wou dat weten omdat ik dan misschien in de sneeuw gaat rijden
maar weet het nog niet zeker als het de motor kan beschadigen
dan anders maar ff gaatje afdekken met iets

bedankt voor de reacties
denk dat het dan liquid paint word of plastidip

gr mitchell

squirrelod heeft goede how to's als je je warantee niet erg vind, Jang heeft op zijn ultimatercnetwork kanaal een goede voor als je het WEL boeiend vind...

hoi

heb gekeken op youtube maar wat is beter dat van squirrelod of van ultimatercnetwork?

als je het goed doed zijn ze alle twee waterdicht, voor servo's vind ik jang's idee om je "dit is wat voor servo het is sticker" niet te plastic dippen best slim...

Ja squirrels marnier kost je je garantie en die van castle is best prima dus dat lijkt me je primaire overpeinzing, maar het is wel minder werk...

ok dan ge ik denk ik dan voor squirrlod z'n idee gaat
bedankt voor reacties :)

gr mitchell

Back