RC autotje kopen brandstof of electronica?

• Topicstarter Topicstarter Micheal123
  • Startdatum Startdatum
Nu zit ik ook met hetzelfde probleem als degene die deze topic begon! Maar aangezien de laatste antwoorden alleen maar over een discussie gaat hoe vervuilend dit is en hoe slecht dat is... :sleepy: bla bla
kom ik weer met dezelfde vraag! :mrgreen:

Ik heb de laatste dagen het wereld wijde web door gespeurd en kom tot de conclusie dat ik wil beginnen met een brandstof auto...
Maar na het lezen van enkele topic´s hier ga ik toch twijfelen!!

Het is veel handiger als beginner om een electro te kiezen aangezien ik niet weet wat deze hobby teweeg zal brengen bij mij... Daarintegen vind ik brandstof reuze interessant vanwege de techniek die er achter zit maar kan misschien behoorlijk tegenvallen door het gepriegel met afstellen en het onderhoud wat er aan moet gebeuren...

Ik wil dit echt als tijdverdrijf/hobby gaan doen, dus kan zijn dat ik er in de zomer vaak mee bezig ben en in de winter weinig....
Ik neem aan als een brandstof een tijdje stil staat, dat dat niet bevordelijk is voor het motortje? Of valt dat wel mee bij een RC?

Kan iemand hier een mening over geven of mij (nog een keer) uitleggen wat de echte voor en nadelen zijn van brandstof en electro...
-levensduur
-onderhoud
-runningcosts
-rijtijd
- verzin het maar....

Voor geneuzel over milieu hoef ik niks over te horen want daar zijn andere forums voor!! ;)

Alvast bedankt voor de moeite!!!

Tijdverdrijf? Brandstof nemen!

Ik heb alle brandstof modellen eruit gedaan en dikke kans dat die er noooooooooit meer komen hoewel het wel zijn charme heeft alleen het is ook fijn als je kunt rijden zonder ge$%#k.

Aaaaahhhhhh roger!!! Dan ben ik er snel klaar mee he! ;)

Nu nog graag allen uw mening over mn eerste keuze:

HPI Thropy Truggy 4,6!

Nu zit ik ook met hetzelfde probleem als degene die deze topic begon! Maar aangezien de laatste antwoorden alleen maar over een discussie gaat hoe vervuilend dit is en hoe slecht dat is... :sleepy: bla bla
kom ik weer met dezelfde vraag! :mrgreen:

Ik heb de laatste dagen het wereld wijde web door gespeurd en kom tot de conclusie dat ik wil beginnen met een brandstof auto...
Maar na het lezen van enkele topic´s hier ga ik toch twijfelen!!

Het is veel handiger als beginner om een electro te kiezen aangezien ik niet weet wat deze hobby teweeg zal brengen bij mij... Daarintegen vind ik brandstof reuze interessant vanwege de techniek die er achter zit maar kan misschien behoorlijk tegenvallen door het gepriegel met afstellen en het onderhoud wat er aan moet gebeuren...

Ik wil dit echt als tijdverdrijf/hobby gaan doen, dus kan zijn dat ik er in de zomer vaak mee bezig ben en in de winter weinig....
Ik neem aan als een brandstof een tijdje stil staat, dat dat niet bevordelijk is voor het motortje? Of valt dat wel mee bij een RC?

Kan iemand hier een mening over geven of mij (nog een keer) uitleggen wat de echte voor en nadelen zijn van brandstof en electro...
-levensduur
-onderhoud
-runningcosts
-rijtijd
- verzin het maar....

Voor geneuzel over milieu hoef ik niks over te horen want daar zijn andere forums voor!! ;)

Alvast bedankt voor de moeite!!!

Ik heb zelf op nitro gereden en dat is veel sleutel en rijden (duh :p). Ik vond het sleutelen er een beetje over en nu ben ik aan het overstappen op brushless. Mijn buggy is ombouwd en ik wacht de motor. Het sleutelen is leuk, maar bij ging het er op de duur over. En helaas was het altijd de motor. Trekstarter die slipte, dan veer kapot, gloei pluges die kapot gaan, ... Motortje was een protech motor, denk wel dat je minder moet sleutelen als je voor meer kwaliteit gaat, maarja... Ik stap er vanaf.
Beste is beide proberen :p

Je zit er bij nitro ook nog eens mee dat je telkens brandstof moet kopen.
Als je thuis een accu oplaad zullen je ouders vast niet met een rekening aan komen zetten ;)

Wow, een hele pagina extra leesvoer plotseling. :mrgreen:
In elk geval; ik wil niet zeggen dat ik tegen nieuwe vormen van energie ben! Absoluut niet. Er is volgens mij wel degelijk een toekomst voor windenergie (zonne-energie ben ik nog niet zo zeker van, maar soit) en andere "schone" vormen van energie. We moeten gewoon niet aannemen dat we dan in een utopie zullen leven zonder enige vorm van vervuiling.
Ik denk overigens dat we als mens nog veel betere dingen kunnen uitvinden dan de huidige groene energiebronnen. Ik denk ook dat we deze discussie eigenlijk pas echt goed kunnen voeren over 5-10 jaar... Dan weten we volgens mij beter welke oplossingen werkelijk efficiënt/effectief zullen zijn en welke niet.

Dat leesvoer is altijd goed he! ;)

Maar ik denk idd als ik het zo allemaal lees dat ik beter over electro kan denken om aan te schaffen omdat het een stuk makkelijker is....
Je pakt het apparaat uit de kast, gooit een batterijtje erin en vlammen/zoemen maar!! Ben je er klaar mee, ruim je het netjes op en hatsieflats naar bedje toe!!

Bij brandstof machines ben je wel ff bezig met de voorbereiding, zorgen dat alles soepel de poepel loopt, afstellen, rondje knallen en daarna ook het hele afterrun gebeuren doen....

Ik lul tegelijkertijd ook maar wat want kheb er geen drol verstand van maar zo heb ik ondertussen mn eigen beeld kunnen vormen!

Het enigste wat ik ontzettend jammer zou vinden is dat ik een brandstof RC koop, mooi in de zomer stukkie ga toeren, daarna in de winter er weinig mee doe om het ding weg te kunnen gooien omdat ie helemaal vastgekaaid enz is....:(

Ma goed, dalijk eens naar Eindhoven rijden om wat info te vragen!

Nouja ik doe in de winter ook vrij weinig hoor, vooral om dat brandstofmotoren niet op hun best lopen met dit weer, ik vind het zelf maar koud, en plastic wordt erg broos; dus het breekt sneller.
Toen wij gingen rijden met onze brandstofauto's (buiten zo ongeveer rond het vriespunt) reed iemand na 1 rondje al een draagarm kapot.

Wat ik doe is alles netjes op m'n gemak schoonmaken, en klaar maken voor de zomer :)

p.s. je beschrijft alsof het heel veel werk is dat brandstof, maar dat valt best mee hoor.
Voorbereiden wat je beschrijft is gewoon tanken, brandstof doorpompen en starten. Eventueel nog wat finetunen (afstelling is afhankelijk van het weer).

En het 'hele afterrun gebeuren' is gewoon brandstof uit de tank halen en een paar druppeltjes afterrun olie erin en een paar keer aan het trekkoord trekken.

Om te beginnen met de hobby is elektro wellicht duurder, maar je ondervind er ook voordelen aan zoals het werkt altijd, en je hoeft geen brandstof te kopen.
Op den duur verdient het zich ook wel weer terug t.o.v. nitro.

Electro is op den duur goedkoper. Zeker als je een BL set neemt.
Onderhoud is bij electro ook minder, omdat je niet van die plakkerige zooi hebt wat je met nitro wel hebt.

Nee, al mijn nitro is eruit, voor mij enkel electro tegenwoordig.
Het gemak, meer power (bl + lipo set), minder gewicht van de wagen, minder onderhouds kosten,spul gaat langer mee,Rijtijd is enorm voruit gegaan,tegen mnder kosten, etc etc

@ lochii: zoals ik al zei, ik heb er ook nog geen drol verstand van! ;)
ma goed, vanmiddag in Eindhoven bij Verspaget rond gewandeld en het 1 en ander gevraagd en als je nog een Noob/leek bent in kun je beter met elektro beginnen omdat het een stuk handiger is om mee te beginnen!

Wie weet word het later voor nog wel iets om een brandstof te halen!

Volgende maand maar eens een apparaatje aanschaffen!

Ik zou om te beginnen gewoon een goedkope standaard elektro auto nemen zodat je de besturing gewoon kan worden. Zodra je wat geld gespaard hebt kan je een brushless auto kopen. Een degelijke brushless auto met een lipo batterij verslaat met gemak een nitro auto! Ik kan trouwens met 50 euro aan lipo's meer dan anderhalf uur rijden met mijn mini e-revo vxl! Denk er ook aan dat bijvoorbeeld een mamba monster combo met 6s lipo tot 7 keer zoveel kracht kan leveren als veel nitro motoren!

Aangezien ik helemaal 180 graden ben gedraaid van brandstof naar electro heb ik de HPI E-firestorm 10 T Flux op het oog....
De reden is dat ik niet mn hele spaarvarken hoef leeg te roven en toch een brushless heb!

Is dat een toppertje om mee te beginnen of valt ie in de categorie van "mwah"....

Edit:

Ik heb net een boel gelezen over de Rustler vs Firestorm.... Veel neigen toch wel naar de Rustler omdat de kwaliteit net iets beter is in het algemeen...
Dus als iemand daar nog een mening over heeft zou ik het helemaal fijn vinden om dat te horen!! Uiteraard met de bedoeling voor een uiteindelijk wijze beslissing!

Laatst bewerkt:
Back