RC bierblad

Beste mensen,

Ik weet niet zeker of dit het juiste onderdeel op het forum is of überhaupt het juiste forum maar toch vraag ik jullie om hulp.

Ik ben aan het nadenken over een gemotoriseerd op afstand bestuurbaar bierblad maar ik heb nul ervaring met de elektronica er achter.

Het is mijn bedoeling om iets met rupsbanden te maken dat niet harder dan loopsnelheid gaat (veiligheid) om gemakkelijk over ietwat oneven terrein en drempels te komen.

Naast de aandrijving op de accu, is het nodig om een aantal 220v aansluiting te maken om telefoons e.d. op te kunnen laden.

Stroom is helaas ook niet altijd voor handen dus zou ik er ook graag een generator op willen bouwen zodat ik altijd stroom heb voor dit apparaat en de accu kan opladen. Aandrijving op een brandstof motor is helaas geen optie omdat het bierblad ook binnen moet kunnen komen zonder iedereen te vergassen.

Als iemand suggesties heeft hoe ik dit kan realiseren hoor ik het graag.

Mvg,

SilentRevolution

Voor een USB lader heb je geen 220v nodig... maar je vraagt nogal wat. Als je het blad recht wilt houden zal je iets van een 3-assige gyro moeten koppelen om dat te automatiseren.

Een generator is geen optie vanwege het gassen dus een los laadpunt is dan je 2e keuze. Wil je 220v aan bord zal je aan een omvormer moeten denken.

Misschien zo'n "zelfdenkende" stofzuiger ombouwen? Die zoekt zelf een laadpunt op als hij leeg begint te raken? Ben je al een probleem kwijt.

De stabiliteit van het blad zal het niet het probleem zijn, ik was van plan daar een cardanische ophanging met gyroscoop aan het blad zelf. Het enige waar ik daar nog over twijfel is 2 assig met met 1 gyroscoop of 3 assig met 2 gyroscopen.

Ik denk wel dat ik de generator verruil (veel te veel lawaai) voor meerdere accu's parallel aangesloten.

Qua aandrijving zat ik aan iets heel simpels te denken, aangezien het voertuig toch niet heel snel gaat, om met relais een motor (2 totaal, 1 per kant) vooruit en achteruit te laten draaien zonder dat daar de snelheid te variëren is.

Het grootste probleem gaan de rupsbanden vormen. Heeft iemand suggesties hoe ik deze simpel en zo goedkoop mogelijk kan bouwen?

gr
SilentRevolution

Laatst bewerkt:
Back