RC bigscale

Hey hallo,

Ik ben hier al een tijdje op het forum op zoek naar een leuke RC hobby, maar heb het nog steeds niet gevonden helaas.

Nu heb ik een Elcon cleon op het oog en of een FG Leopard of Marder. Nu wil ik de auto gebruiken voor lekker offroad rijden. Niet echt zand maar gewoon hard ondergrond zeg maar.

Welke auto is daar nu het meest geschikt voor? de elcon cleon ziet er ook leuk uit voor het oog.

Ik hoor het graag van jullie.

Bedankt alvast voor jullie meningen.

Hey hallo,

Ik ben hier al een tijdje op het forum op zoek naar een leuke RC hobby, maar heb het nog steeds niet gevonden helaas.

Nu heb ik een Elcon cleon op het oog en of een FG Leopard of Marder. Nu wil ik de auto gebruiken voor lekker offroad rijden. Niet echt zand maar gewoon hard ondergrond zeg maar.

Welke auto is daar nu het meest geschikt voor? de elcon cleon ziet er ook leuk uit voor het oog.

Ik hoor het graag van jullie.

Bedankt alvast voor jullie meningen.

Marder is een hobby wagen, dus aardig geprijsd maar vereist op den duur verbeterde onderdelen.

Leopard is meer gericht richting wedstrijden en dan vooral de aluminium variant, is daardoor ook duurder qua aanschaf.

Elcon is vooral gericht naar wedstrijden en de prijskaartje daarvan is al een stuk hoger.

Ook zou je naar bv. een HPI baja kunnen kijken of bv. een Losi 5ive, vallen in dezelfde categorie als de Marder maar zijn qua aanschaf duurder maar zijn en rijden anders dan de Marder.

Vertel een budget en we kunnen je pas echt helpen.

@ etinogard:

Ik heb ongeveer een budget van 400 a 500 euro en het hoeft van mij geen nieuw te zijn. 2e hands is prima.

Zit dus alleen nog te twijfelen welke auto ik moet kopen:)

Bedankt in ieder geval.

Voor dat geld heb je aardig wat keuze, FG Marder valt ruim binnen je budget.
FG Monster truck en Baja kosten meer maar valt ook goed te doen, Leopard wordt krap.

Hpi Baja wordt ook krap tenzij kloon, en oppassen als je een echte wilt dat je ook een echte koopt!
Er staan vele klonen te koop onder het mom 'het is een echte hpi', dat er HPI stickers op zitten betekend nog niet dat het er een is.

Hormann is ook krap qua prijs, gaan voor ong. 500 euro.

Ik zou in je geval kijken voor een FG kijken, omdat je dan nog geld overhoudt voor onderhoud en eventuele upgrades.

Ik weet nog een hormann Tk 10 roller te koop.
Is mijn oude wagen en eigenaar moet hem weg doen ivm kinderkamer enz.
Wagen is na dat ik hem verkocht heeft niet meer me gereden dus top in orde
vraagt volgens mij 450 .
verdere reactie via pb ook van andere die intresse hebben.

Dus eigenlijk zijn de FG leopard en de Elcon Cleon gelijkwaardig aan elkaar? Ik vind beide auto's wel mooi zeg maar!

Kan je voor beide auto's nog genoeg tuningsonderdelen halen?

Tuning zal je een worst zijn, gewoon lekker rijden met zo'n ding.

Dus eigenlijk zijn de FG leopard en de Elcon Cleon gelijkwaardig aan elkaar? Ik vind beide auto's wel mooi zeg maar!

Gelijkwaardig durf ik niet te zeggen, heb enkel ervaring met de FG Marder en FG Monster truck.

Wel weet ik dat beide wedstrijden doen en beide goed daar presteren, en qua onderhoud zullen ze zover ik denk niet al te veel verschillen.

Tunen, tja, ze zijn al aardig hoogwaardig dus eigenlijk kun je veel aankloten met bv. schokbrekers, afstelling van je camber/caster/toe-in/out, en banden.

Motor kun je natuurlijk wel laten kietelen en een dikke pijp erop en mooie afstellen en je hebt een beest van een blokje :D

Je zou eventueel Speedy kunnen vragen, hij rent hier ook rond en heeft een flink opgefokte Leopard met alles erop en eraan.
Eventueel op het Elcon forum vragen met je vraag, kans is natuurlijk dat het een 'wc eend' reclame wordt maar vragen kan altijd.

Als je een fg leopard koopt in kunstof dan kan je er zat tunings delen voor kopen.
Elcon,hormann, valt weinig aan tunings onderdelen op te zetten wagens zijn gewoon goed.ful alu enz.
Meer vermogen enz komt met de motor en uitlaat .
maar heeft niets met de wagens vandoen.
Kijk anders even op dit forum nog veel meer info over bigscale wagens.
http://www.rcbigscaleforum.nl/forum/

Laatst bewerkt:

voor de leopard 1 zijn er nu weinig tunings onderdelen te krijgen,omdat versie 2 uit is.
dus als je voor een leopard kiest,zou ik de nieuwere versie kiezen,en dan kan je indien nodig de boel verder upgraden.

ben je een fun rijder of een wedstrijd rijder?
ze verkopen de nieuwe leopard ook in full alu.

dus keuze zat!;)

Als startende bigscale-rijder zou ik uit de 3 die jij opnoemt zou ik persoonlijk zeker de Cleon eens gaan bekijken, deze wagen is makkelijk te onderhouden, kan redelijk wat hebben en komt uit een hoger segment, en ook een Hörmann is in mijn ogen 1 van de betere wagens waar je veel lol mee kan hebben, ook als een zgn funrijder.

Ik zou als je een gebruikte wagen gaat kopen zeker iemand meenemen die er verstand van heeft, er zijn een hoop handelaartjes die de boel een beetje oppoetsen en voor het oog ziet het er goed uit maar er kan ook veel mis zijn met een gebruikte wagen wat je uiteindelijk veel geld kan gaan kosten.

Bespaar verder niet op elektronica en een goede zender, dit kan je een hoop ellende besparen!

Er zijn inmiddels weer wat meetings met het betere weer ga daar eerst eens kijken, vraag alles wat je wil weten en je kan alles live zien, meestal is er een diversiteit aan wagens en kan je ze eens goed bekijken welke voor jou het beste zou passen.

Succes met je keuze en op het eerder genoemde forum gaat het (bijna) alleen over dergelijke wagens en staat er heel veel informatie....

Succes met je keuze en veel (lees) plezier!

Beste mede forumleden,

bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb uit eindelijk een hormann tk10 gekocht voor 450 euro incl. zender enz.

Ik hoop dat ik er veel plezier aan gaat beleven:)

Back