rc boot bereik uitbreiden?

• Topicstarter Topicstarter jerke
  • Startdatum Startdatum
J

jerke

Guest
hallo,
ik wil me een goedkoop rc bootje kopen, een van nikko ofzo , (0-50euro)
het is bedoeld om hem wat om te bouwen en te gebruiken als voerboot voor het karpervissen..

maar weten jullie hoe ik het bereik van zo'n bootje kan vergroten? hoever kan zo'n bootje origineel?
het zou zo'n 100-150m kunnen gaan..

graag wat info over de mogelijkheden.

dank je.

Hallo Jerke,

Ik denk, dat je al gekeken hebt naar de prijzen van een 'echte' voerboot en toen over zelfbouw bent gaan prakkiseren.

Het bereik van een Nikko boot is te klein, om dat te vergroten, zul je een andere zender moeten aanschaffen, daar de electronica in dit soort bootjes niet om te bouwen is naar méér bereik.
Daarnaast heb je ook minstens drie kanalen nodig; één voor de motor. één voor het roer en een derde (en eventueel vierde) om het voer af te werpen.

Het mechaniek hiervoor moet je zelf maken en op de Nikko boot fabriceren.
Een voerboot is over het algemeen groter dan de gemiddelde Nikko boot, dus ik zou eerst eens zien of die spullen er allemaal wel in passen zonder dat de boot te zwaar wordt.

Een goedkope zender/ontvanger kun je hier vinden, evenals de benodigde servo's:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)
Regelaar:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 30A BRUSHED ESC
(alleen vooruit!)

Groeten, Jan.

hoeveel meter kan een gewone boot van nikko? prijs ongeveer 35-50 euro.

Met wind mee en zon achter 10 meter...
onder ideale omstandigheden.

Als er iemand in de buurt zit met een "normale" RC-zender, zal de Nikko-ontvanger waarschijnlijk dát signaal oppikken, aangezien de Nikko-ontvangers nogal breedbandig zijn.
Dat wil zeggen: ze pikken zo ongeveer alles op wat maar in de ether hangt.

Stel je vooral niet teveel voor van de ontvangst van zo'n Nikko-ding.

je zal toch wel verder kunnen?
wat raden jullie mij dan aan? liefst niet te veel geld, rond 50 euro voor een gewone boot met bereik van 100-150m.
3 eisen, moet voor en achteruit kunnen varen,bereik 100-150m ,voor de rest niks

of koop een 2dehans boot.
plaats een topic in het gezocht forum.
zoek marktplaats en ander veilings site's af.
en kijk eens hier bij het tekoop forum.

je zal toch wel verder kunnen?
wat raden jullie mij dan aan? liefst niet te veel geld, rond 50 euro voor een gewone boot met bereik van 100-150m.
3 eisen, moet voor en achteruit kunnen varen,bereik 100-150m ,voor de rest niks

Ehhh... Misschien moet hij ook nog voer overboord kunnen kieperen?
Da's dus al een 4e eis...

Echt, voor 50 euro koop je nog geen fatsoenlijke doos Lego.
Kijk eens op "vraag en aanbod" op het forum, anders op marktplaats.
En by the way: op 150 meter afstand zie je je boot niet meer, dus wat heeft dat voor zin? Ik bouw redelijk forse schepen, tot 1,30 meter, maar op meer dan 70 meter wordt het al verdraaid moeilijk om te zien wat stuurboord of bakboord is...
Laat staan als ik het over een modelletje van 50 cm heb.

hallo

of ga aan de andere kant van de vijver zitten
dat is ook nog een oplossing

groetjes raf

<rant>
2 Kilo vissenvoer in het water flikkeren? Ik hoop dat men daar niet al te lang mee door gaat, want een beetje bioloog zal daar van huiveren. Doen zij (en de waterschappen etc) hard hun best om uit de eutrofe situatie (in lekentaal: overbemeste erwtensoep) te komen, gaan de heren 'natuurgenieters' daar eens met kilos tegelijk voer (=indirect bemesten) in gooien, alleen om een visje te kunnen aaien. </rant>

Maar om je probleem op te lossen zal je eerst moeten kijken waar het zit: wil je alleen voer op een bepaalde plek in het water krijgen, of gaat het je om het prestige van het hebben van een voerboot (of iets anders duurs).
Voor het tweede zal je gewoon een baantje moeten nemen, er zit niet veel anders op. Het punt is namelijk om je geld aan nutteloze zaken uit te geven, dat werkt niet met goedkope oplossingen.
Als je voor weinig je voer op een bepaalde plek in het water wil krijgen, kan je voor 30-40 euro een opblaasboot kopen. Ook zou je met iets meer werk een kleiner bootje kunnen maken met een los-installatie die te triggeren is met een ruk aan een touwtje. Je duwt gewoon je bootje in een bepaalde richting, wacht tot hij op de goede plek is aangekomen, en trekt je valluik oid open. kom je niet op de juiste plek, dan trek je heel zachtjes je bootje weer terug zodat je luikje net niet open gaat.

<rant>
2 Kilo vissenvoer in het water flikkeren? Ik hoop dat men daar niet al te lang mee door gaat, want een beetje bioloog zal daar van huiveren. Doen zij (en de waterschappen etc) hard hun best om uit de eutrofe situatie (in lekentaal: overbemeste erwtensoep) te komen, gaan de heren 'natuurgenieters' daar eens met kilos tegelijk voer (=indirect bemesten) in gooien, alleen om een visje te kunnen aaien. </rant>

Maar om je probleem op te lossen zal je eerst moeten kijken waar het zit: wil je alleen voer op een bepaalde plek in het water krijgen, of gaat het je om het prestige van het hebben van een voerboot (of iets anders duurs).
Voor het tweede zal je gewoon een baantje moeten nemen, er zit niet veel anders op. Het punt is namelijk om je geld aan nutteloze zaken uit te geven, dat werkt niet met goedkope oplossingen.
Als je voor weinig je voer op een bepaalde plek in het water wil krijgen, kan je voor 30-40 euro een opblaasboot kopen. Ook zou je met iets meer werk een kleiner bootje kunnen maken met een los-installatie die te triggeren is met een ruk aan een touwtje. Je duwt gewoon je bootje in een bepaalde richting, wacht tot hij op de goede plek is aangekomen, en trekt je valluik oid open. kom je niet op de juiste plek, dan trek je heel zachtjes je bootje weer terug zodat je luikje net niet open gaat.

ik heb een rubber bootje, maar dat zelf maken is ook nog een gedacht :)
kan je zeggen hoe ik dat precies kan doen, hoe ik dat luikje kan maken enzo...

Vol verbazing dit draadje eens doorgenomen.
Een Nikko bootje wordt ten strengste afgeraden, toch komt dit niet helemaal over bij de vraagsteller.
Nu is de vraag hoe een luikje te maken. Maar waarin dan. Heeft nog geen voerboot, ook geen Nikko, en wil nu een luikje maken.
Nogmaals: waarin dan.
Als het in de rubberboot moet dan heb ik wel de oplossing: men neme een scherp mes.......
Ik zou nog maar even doorsparen en de gegeven antwoorden nogmaals kritisch doornemen.

Pendelaar

Back