RC Connect Presents: Traxxas Days 2010

slechte zaak dit. Erg jammer. Tuurlijk durf ik het op te nemen tegen de vierwiel, maar heb de nonitro cup gereden en gekeken, en de tweewiel maakt gewoon geen kans. Vind het niet eerlijk, maar zal wel aan mij liggen.

Juist een goede zaak. Het blijft een laagdrempelig evenement om instappers de gelegenheid biedt om te ervaren hoe cool het is om mee te doen aan een race. Meedoen is dan belangrijker dan winnen.
Daarbij gaan de ontwikkelingen in de markt zo enorm snel, dat het voor een organiserende partij bijna niet te doen is om op alle trends direct in te spelen. N.B. de 4*4 SCT is er pas een paar maanden, en past zeker niet in de stock klassen

Ook al komen er beginners, er rijden geloof ik ook wat ervaren rijders rond. Daarom begrijp ik het dus niet helemaal, waarom jullie er geen 2 klasse's van maken. 2wd apart, en 4wd apart.

Het is natuurlijk ook niet zo dat jullie MOETEN splitsen, ik vraag alleen of het niet beter of verstandiger is zodat het gewoon eerlijk en leuk blijft!

2wd vs 4wd

Als ik mij niet vergis, was het tijdens de laatste rallycup toch echt een 2wd die voor de 4wd slashes eindigde.

Het komt toch meer aan op sturen dan het vermogen

laatste rallycup was niet een 2wd slash die voor de 4wd slashes eindigde, dat was een truck een X60. die werd bestuurd door voormalig nederlands kampioen op zijn thuis circuit.

enige keer dat ik me kan herinneren dat in de finale een 2wd slash voor de 4wd's finnishde

dat was in gouda toen ik met mijn 2wd slash bleef rijden en toen werd ik 2de in de unlimited met een 4wd achter me en een 4wd voor me.

dat was wel in de sneeuw

Ook al komen er beginners, er rijden geloof ik ook wat ervaren rijders rond. Daarom begrijp ik het dus niet helemaal, waarom jullie er geen 2 klasse's van maken. 2wd apart, en 4wd apart.

Het is natuurlijk ook niet zo dat jullie MOETEN splitsen, ik vraag alleen of het niet beter of verstandiger is zodat het gewoon eerlijk en leuk blijft!

geloof me, het scheelt echt niet zoveel

ik heb 2wd gereden en rijd nu 4wd en de 2wd kan bijna netzo snel als de 4wd.
diegene die met 4wd gaan winnen die moet je gewoon vergeten, want daar win je toch niet van, ookal rijd je met een 4wd, die jongens zijn gewoon heel snel.

geloof me, het scheelt echt niet zoveel

ik heb 2wd gereden en rijd nu 4wd en de 2wd kan bijna netzo snel als de 4wd.

Op high grip ondergrond, ja. op low grip, not a chanse.
(heb ze allerbij met een VXL setje hier staan, dus durf er wel een uitspraak over te maken. :) )

Schijnbaar hoeft Pinky niet overtuigt te worden, maar misschien is het handig toch nog even wat gedachtengangen (namens de rijders) bij RC Connect neer te leggen...

Ik denk dat (rooky klasse even buiten beschouwing gelaten) ook de beginnende rijder tegen het type auto wil racen, welke hij zelf bezit. Veel starters in deze hobby hebben een 2wd Slash. RC connect zou de competitiedag dus een stuk aantrekkelijker kunnen maken door deze op te splitsen. Hierdoor komt de organisatie ook dichter bij het doel van Traxxas Days...Mensen enthousiast maken voor de hobby en het merk Traxxas! Daarnaast is de Short-Course klasse verreweg het populairst, dus zou logischerwijs best wat nuancering verdienen...

Meedoen is natuurlijk belangrijker dan winnen! Toch droomt 'n ieder er toch stiekum van om in de prijzen te vallen. ;-)Dan er het handig de kans hierop wel relatief gelijk te houden.

De 4x4 auto's hoeven overigens niet per definitie sneller te zijn, maar hebben wel een aanzienlijk voordeel door hun remkracht. Hierdoor kunnen zij, bv voor een bocht, langer op het gas blijven dan een 2wd. Een knappe 2wd piloot die het van een 4x4 gaat winnen, al zijn die er wel!!! (Voor zover ik weet is het rijdersveld met een 4x4 meer ervaren dan die met een 2wd. Veel hiervan zijn juist van een 2wd overgestapt naar een 4x4. De nieuwe aanwas met een modified 2wd maakt dan geen schijn van kans)

De organisatie hoeft overigens niet per definitie te kiezen voor aparte heats. Er kan ook apart gemeten worden. (heet dat het Le mans principe??) Of dit, qua aanwezige technische middelen, mogelijk is? Tja dat weet ik ff niet.

Laatst bewerkt:
2WD & 4WD van elkander splitsen en zo een aparte uitslag te maken (ondanks dat ze bij elkaar rijden) is geen enkel probleem. Bij No-Nitro doen wij dit al dmv de Stock 2WD & Mod 2WD. Dit houdt wel in extra prijzen en dergelijke en hier zal dan weer een deelnemers veld tegenover moeten staan.

Anyway draag je ideeen voor aan RC Connect mogelijk lezen hun het draadje ook.

Lijkt me tof als de 2wd en 4wd van elkaar gescheiden zullen worden, houdt het nog spannend met de 2wd onderling.

2WD & 4WD van elkander splitsen en zo een aparte uitslag te maken (ondanks dat ze bij elkaar rijden) is geen enkel probleem. Bij No-Nitro doen wij dit al dmv de Stock 2WD & Mod 2WD. Dit houdt wel in extra prijzen en dergelijke en hier zal dan weer een deelnemers veld tegenover moeten staan.

Anyway draag je ideeen voor aan RC Connect mogelijk lezen hun het draadje ook.

Kon het niet anders verwoorden als RCW! Ook sluit ik me aan bij RFAC. Ook een beetje waar ik op doelde, maar het zou top zijn als het gesplitst zou kunnen worden.

Let wel ik geef splitsen aan in de vorm van wel bij elkaar rijden maar eigen klassement.
(Dit om evt verwarring te voorkomen)

Kijk hier hebben we wat aan.

Paar jaar geleden nog menig race verreden op het mvw circuit in de 1:8 nitro buggy klasse.

Nu sinds kort voor de fun een slash 4x4 erbij voor de baan in de boekelermeer (alkmaar)

Even een vraagje ,is het echt niet mogelijk om met een 8,4v nimh 7 cells sub c pack te trainen/qualificeren?

Heb twee 2s 5000mah 20c lipo's en deze presteren toch echt iets beter dan me 2 promatch 8,4v nimh packs.

Heb 3 extra lipo's in bestelling staan,maar deze zullen waarschijnlijk pas eind mei aankomen.
En met 2 lipo packs kom je op zo een dag toch wat te kort,ondanks de mogelijkheid om ter plekke op te laden.

Kijk hier hebben we wat aan.

Paar jaar geleden nog menig race verreden op het mvw circuit in de 1:8 nitro buggy klasse.

Nu sinds kort voor de fun een slash 4x4 erbij voor de baan in de boekelermeer (alkmaar)

Even een vraagje ,is het echt niet mogelijk om met een 8,4v nimh 7 cells sub c pack te trainen/qualificeren?

Heb twee 2s 5000mah 20c lipo's en deze presteren toch echt iets beter dan me 2 promatch 8,4v nimh packs.

Heb 3 extra lipo's in bestelling staan,maar deze zullen waarschijnlijk pas eind mei aankomen.
En met 2 lipo packs kom je op zo een dag toch wat te kort,ondanks de mogelijkheid om ter plekke op te laden.

Ik heb dergelijke wedstrijddagen ook wel eens gedaan...Had zat aan twee geladen lipo's, al is tussendoor bijladen wel handig natuurlijk.:mrgreen: Stel... je rijd 20 min op een lipo. Je rijdt 3 x kwalificatie en 2 finale's (Neem aan dat dit bij Traxxas Days ook zo gaat) Dan rijdt je dus 5 x 7min. Met 2 lipo's dus wel te behappen..

Wat betreft de 8,4v NimH accu's...Deze worden in de meeste competetie's niet toegestaan. Op zicht vreemd, want de presatie's zijn ongeveer gelijk. Het relatief snelle afnemen van het vermogen zou ik zelfs zelfs een min punt noemen. Nog een minpunt is het gewicht van een Nimh accu met zich meebrengt. Ik denk dat men het voltage van de accu ongeveer gelijk wil houden, dus 7,4v lipo of 7,2v NimH reglementeerd.

Laatst bewerkt:
als je niet gaat laden tussendoor gaat het krap worden! maar tussen elke keer dat je moet rijden zit ongeveer een uur. Dat betekend dus dat je na een rit makkelijk 1,5 uur kan laden. trainen voor dat de wedstrijd begint mag met elke accu volgens mij.

met 2 lipo's heb inderdaad genoeg voor 1 auto. je kan ze in de tussen de heats door weer goed bijladen!

Back