RC Drift Chassis

Discussie in 'Electro onroad' gestart door PerBro, 23 feb 2021.

  1. PerBro

    PerBro

    Lid geworden:
    21 feb 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Roosendaal
    Hoi!

    Ik kon geen voorstel-topic vinden, dus maar via deze weg.
    Mijn naam is Perry, 32 en al een tijdje actief binnen het RC Driften. Sinds 1 jaar ook in het bestuur van MBC Torii Circuit.

    Bij deze mijn 3 chassis (waarvan 1 nog onderweg):

    Yokomo YD2SXII:

    129820465_417608139381434_7049917769390042964_n.jpg

    Sakura D5S:
    153755276_460299131999938_2053628666325398205_n.jpg 152849430_2847352825507393_7394756190501322879_n.jpg

    En een Yokomo DPR die omgebouwd gaat worden naar RWD:
    150572308_1177130596075715_8860628704405535322_n.jpg

    Daarnaast nog wat kappen:
    154162913_3238274496398884_4593359499259138382_n.jpg 153066630_175979994067842_6033607836908225580_n.jpg 152810614_1189249378218591_20130132887132371_n.jpg
     
    gekkegerrit, Cnn en gerjanmonohull74 vinden dit leuk.
  2. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Mooie dingen. Ik wil altijd nog een Rwd drift kopen. maar te duur voor mij. hoeveel kost n drift auto met alleen een Motor, esc, servo?
     
  3. PerBro

    PerBro

    Lid geworden:
    21 feb 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Roosendaal
    Het wordt betaalbaarder:

    - Sakura D5s Chassis: €85,- incl verzenden (normaal op voorraad bij de fabrikant, nu niet zie ik: https://3racing.shop/collections/sakura-d5)
    - ESC: SkyRC Toro 120a op Ali (rond de €50,-)
    - Verder wordt Onisiki veel gebruikt als Servo, Gyro en Motor, waar je ongeveer nog zo'n €120,- bij elkaar voor betaald. Andere vergelijkbare electro kun je natuurlijk gebruiken.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vraag mij toch een lange tijd af wat een servo specifiek een drift servo maakt als ook met motoren en regelaars. Ik heb toch meer het idee dat het een loos verkoop argument is.

    Overigens iemand een idee waar nog spark tires te verkrijgen zijn?
     
  5. PerBro

    PerBro

    Lid geworden:
    21 feb 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Roosendaal
    Er is een hoop electronica die van binnen hetzelfde is, maar een ander jasje heeft. Er zijn echt wel dingen waar je rekening mee moet/kan houden als je voor een drifter electro koopt. Zo heeft een té snelle servo geen zin en hoeft hij ook geen enorme trekkracht te hebben. De motor heeft vaak juist weer wat meer 'torque', maar dat heeft dan weer met persoonlijke voorkeur te maken. Bij een ESC vinden we het fijn dat we dingen als boost, turbo en bijvoorbeeld drag brake in kunnen stellen.

    Dit kan waarschijnlijk bij een hoop andere merken ook, maar zoals bij iedere 'tak van sport' bestaat er een voorkeur voor bepaalde merken.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Met servo's zie ik helemaal niet een argument wat er specifiek voor drift anders moet zijn.
    Voor de motor en regelaar kan ik mij voorstellen dat je juist een zo'n lineair mogelijke regeling wilt om zo ook een maximale controle te houden. Een boost of turbo dat er inschiet kan juist tegen je werken. en ja, dergelijke instellingen zijn op heel veel regelaars standaard.
    Maar meer koppel???? Je rijdt al op banden met weinig grip, zelfs een simpele 370 motor kan een 1:10 auto al in een drift trekken op die plastic banden.

    Voorkeur voor merken zie ik helaas heel veel. Ooit een discussie met iemand gehad die veel meer vertrouwen had in een Orion servo dat niets anders was dan een re-branded Savox en ook nog eens 30 dollar meer kostte. Dat is ook een groot probleem in de wereld van RC auto's, veel mensen weten niets en laten zich heel makkelijk beïnvloeden door onzin marketing.

    Maar geen tip voor de spark tires?
     
  7. PerBro

    PerBro

    Lid geworden:
    21 feb 2021
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Roosendaal
    Servo's moeten samen werken met een gyro. Als de Servo daar niet voor geschikt is (Savox geeft bijvoorbeeld storing in veel gevallen, ondanks dat het verder goede servo's zijn) is het dus niet te gebruiken voor het driften. Daarnaast hebben we een aantal situaties gehad waar een te snelle servo voor storing of onbestuurbare auto's zorgde en niet te gebruiken waren. Je hoeft het niet te geloven, maar we hebben een aantal (te veel) gevallen gehad waar dit echt aan de servo lag.

    Gek genoeg is driften juist een geval van grip, zonder grip valt er niet te rijden namelijk, je zet hem alleen niet in om zo snel mogelijk een rondje te rijden. En ja, koppel. Het gaat er alleen om dat je om de juiste manier de kracht over kan brengen. Het gaat niet om snelheid maar de manier waarop de motor zijn power levert en ja, dan is torque dus wel fijn. De banden makkelijk op de juiste snelheid krijgen is belangrijker dan de snelheid zelf. Hierin kan Boost en Turbo dus zeker wel meewerken, alhoewel het voor het vrij rijden zeker niet nodig is is het zeker wel een plus punt.

    We rijden niet op plastic banden, die tijd is voorbij. Wel verschillende soorten (hard) rubber.

    En nee, ook spark bandjes is iets wat leuk was toen we nog buiten reden met TT-01 of andere AWD chassis. Binnen rijden we (momenteel) op tapijt, dus geen idee waar je die nog kan vinden.

    Maar ik zie dat je in Sassenheim woont, ons circuit zit in Hoogvliet (Rotterdam), kom eens langs!
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je inderdaad gebruik maakt van een gyro heb je een hoop opties. In principe zijn de meeste digitale servo's geschikt voor het gebruik voor een maximaal mogelijk 333Hz signaal voor vervo's die met de standaard 1.5mS center signaal werken.en anders kom je uit bij de zgn. heli tail servo's die op een snellere puls werken met een center op 760uS en een 500Hz signaal.
    Savox staan bekend stroomvreters te zijn waar sommige BEC's niet goed tegen kunnen.

    Ik ben bewust van de hard rubber driftbanden, deze zaten bv bij de HPI nitro RS4 drift. maar nog steeds vereisen die niet al te veel vermogen om in een drift te komen ik denk dat iedere beetje 540 motor genoeg power kan leveren.

    Ik zelf drift alleen met mijn 1:8 onroad bak als het nat is maar wilde ook eens wat met mijn 1:10 tourwagen gaan doen nu de club weer in de avonden open is, dan is het leuk spelen met sparkbanden. Misschien maar eens wat gewone banden aanschaffen en wat titanium plugjes in zetten, heb zat titanium liggen.
     
  9. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Paar spijkers in de banden werkt vast wel ;)
     
  10. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Oke, dat is niet heeel duur. ik weet dat je een Onisiki Gyro voor 30 euro kan krijgen. is de servo of motor dan zo duur? en zou een Turnigy Trackstar combo ook werken voor driften?
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Vast niet, maar blijkbaar weet jij het beter.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  12. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Nee nee zo bedoel ik het niet. is als een grap, maar ik ga het wel eens proberen zoals u zij met titanium
     

Deel Deze Pagina