RC elektro Jet

Beste piloten,

Ik wilde jullie graag om advies vragen, ik ben op zoek naar een leuke Jet om te vliegen. Natuurlijk wel een elektro, die rond de 1 meter (mag iets minder en meer zijn) span is. De ervaring zou geen probleem moeten zijn aangezien ik mijn brevet heb gehaald met een Calmato en nu al zonder problemen een crosair en extra 300 kan vliegen.

Het maakt niet zoveel uit of dit nu een schuimpje is of van ander materiaal, zolang deze maar gevlogen kan worden bij normale weersomstandigheden (dus hij moet een beetje wind bestendig zijn). Verder maakt ook het budget niet zo heel veel uit, zolang het maar normaal blijft voor een hobby.

Alvast bedankt voor de reacties!

m.v.g.
Steef

Er zijn er zo veel.....denk dat je beter kunt noemen wat je hebt gezien en daar een mening over vragen.

wij vliegen een Flitework Alpha Jet (ook geleverd door Robbe), die is wel gaaf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Een Multiplex Funjet is ook een leuke, kost geen drol en met een goedkope setup gaat hij al erg hard. Heb hem zelf op 3s, niet al te zwaar en vliegt met elk weer. Heb hem al vol gas gecrasht toen ik uit een looping kwam en met 1 uur plakken zat hij al weer in elkaar, kan dus ook wat hebben. Is niet echt een schaal jet maar gewoon een leuk ding :)
Succes met je keuze.

Groeten,

Nick

Bedankt voor de snelle reacties al heren!
Ja een funjet heb ik me ook al aangeschaft, deze moet nog in elkaar gesleuteld worden maar die hebben vele op de club en is echt fantastisch. Ik was meer op zoek naar een echte Jet, zoals die Alpha Jet is een mooie kandidaat.
Ehm ja ik had zelf al een Habu gezien of een Bea Hawk (beide van E- flite), ik zoek meer Jets die een opstapje vormen naar eventueel later een met een turbine. Dus eventueel met intrekbaar landingsgestel en kleppen, alles erop en eraan zullen we maar zeggen ;).

m.v.g.

EDF jets van minder dan een meter zijn gaaf maar de retracts zijn bij deze afmetingen vaak wel erg kwetsbaar. Als je vanaf gras vliegt zijn die kleine wieltjes ook snel een probleem.
Als ze alle snufjes hebben (retracts, flaps) dan worden ze al snel vrij zwaar. Dan kun je beter doorsparen voor ietsje groter. Reken er wel op dat EDF units erg inefficiënt zijn. Ze gebruiken vrij veel stroom. Onze Alpha Jet vliegt op 3s 2200mAh, daar haal je iets meer dan 5 minuten mee. Ga je een slagje groter dan moeten de EDF-unit en accu's ook al snel groter worden en dan kan het een prijzige aangelegenheid worden. Misschien kun je ook beter je licht opsteken in het EDF-forum.

Hey,

Dan lijkt me de Habu 32 wel wat van E-Flite wel wat als je budget het toelaat.
Daar zit alles op en aan(landingsgestel kleppen etc.) Erg mooie kist om te zien met goed vlieggedrag maar wel duur. Lijkt me de ideale jet:)

Groeten,

Nick

maar wel duur.
260 euro leeg...daar komen 8 servo's bij, de retracts (90 euro!), een EDF unit met motor (95 euro), minimaal 6s accu's, regelaar....is inderdaad wel een héél andere orde van grote dan een Alpha Jet of Funjet als het om het budget gaat.
Nu gaf topicstarter wel aan dat het budget niet zo heel veel uitmaakt maar wil je er 200 of 300 euro voor uitgeven dan is een Habu niet haalbaar. Denk dat je dan eerder richting de 700 of meer euro gaat.

Klopt Arjan, helemaal gelijk in. een Alpha Jet of Funjet is heel erg veel goedkoper.
Maar dan zit er wel alles op en aan. Zou het zelf ook bij een Funjet laten.

Oke in de buurt van 700 euro wordt ook wel al best veel voor zo'n toestel (aangezien je voor dat bedrag ook vele male grote toestellen hebt), echter was ik wel naar zoiets opzoek. Waar ik eigenlijk naar toe wil met mijn volgende toestel is een mooie uitdaging waar je veel meer van kan leren dan van een trainer, ook het liefst iets snellers dan een schaaltoestel dus dan kom je al snel uit op een Jet. Maar het was inderdaad een goede tip op eens te kijken op het EDF gedeeltelijke en daar zal ik me in gaan verdiepen. Maar mochten jullie zelf nog suggesties hebben zijn die meer dan welkom :)

Ik heb nog een lege F9F Panther van RBC kits liggen die mag je komen halen (omgeving Sittard) voor 25 euro. Opsturen is geen optie, kist kan niet uit elkaar.

Als je zin hebt in bouwen, ik ben bezig met de MIG15 van JePe. Verslag staat hier op het forum. Maar ik ben er nog niet verder mee gekomen. Met intrekbaar landingsgestel etc. Dus als je in zoiets zin hebt laat het dan even weten en dan je hem overnemen.
Er zijn namelijk ook mensen die in dit zelfde model een echte turbine hebben geplaatst. Dus bijna echter dan dit kan niet :-)
groet,
Frank

Misschien is de Viperjet ook iets voor je deze heb je in verschillende maten en uitvoeringen. (bv bij Ready2fly)

Succes verder.

Hmm ik denk toch dat deze te veel van het goede zullen zijn en voordat ik zo'n smak geld uit geef toch maar eens met een kleiner formaat ga beginnen. Eentje die niet na 1 crash helemaal kapot is, dus ik denk dat ik maar voor de Habu 2 EDF jet ga.
Daarna kan ik altijd nog eens gaan kijken naar de mooie voorbeelden die jullie mij gegeven hebben.

bedankt allemaal voor de reactie!

leuke jet en betaalbaar

goedendag. ik vlieg af en toe met een alpha jet van fms en deze vliegt heel gemoedelijk op 4 cellen en kan op elk plein landen en opstijgen. grt kris

Back