RC Heli-shop Funfly Weekend

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door de oude, 12 feb 2010.

  1. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Aan het eind van de Heli Meeting gingen ze het parcours uitzetten voor de Funfly en dat belooft wat! Er is geweldig veel werk verzet voor dit evenement, hopenlijk vinden jullie het net zo spannend als ik!

    TIP: Met een 3D afstelling is het NIET te doen, ofwel ... low rpm & weinig pitch is de key!

    Tot over 10 uurtjes!

    Mvg,
    Emile :alien:
     
  2. Tiger2

    Tiger2

    Lid geworden:
    31 aug 2006
    Berichten:
    354
    Hierbij de eerste fotos van ons evenement.

    [​IMG]
    Mooie electro schaal helis uit het verre Noord Holland.

    [​IMG]
    Turbine demo op Zaterdag avond.

    [​IMG]
    De tijdwaarnemings borden en de start/Finish platforms zijn hier te zien.

    [​IMG]
    Een aantal van de mensen die het allemaal mogelijk gemaakt hebben.

    [​IMG]
    Ed Hagenaars in volle vlucht, uiteindelijk derde geworden.

    [​IMG]

    [​IMG]
    De uiteindelijke zesde plaats.

    [​IMG]

    [​IMG]
    F3C WK heli van Henk Lohuis de hoofd sponsor

    [​IMG]
    Bram in volle vlucht.

    [​IMG]
    De uiteindelijk 'best of the rest' de nummer 2.

    [​IMG]
    Guy Vanderschelde was de uiteindelijke winnaar van de wedstrijd,hier tijdens een van zijn demos met zijn mooie schaalhelis.
    Later heeft Guy ook nog een staaltje F3C laten zien met zijn Eagle WC met Staysee romp.

    [​IMG]
    Het complete deelnemers veld en hun machines.


    Het was een werkelijk fantastich georganiseerd evenement mede en vooral door alle hulp die we van onze helpers, het bestuur en van de sponsers en natuurlijk hoofd organisator Arie Lemstra (alias De Oude)
    gekregen hebben.

    En volgend jaar het eerste weekend van Juni (4 en 5 Juni) in uw agenda noteren.;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    hallo allen,
    voor mij het eerste funevenement waar ik aan mee deed en ik vond het erg geslaagd !
    De oefeningen leken erg simpel maar vielen erg tegen op het moment dat je ze zelf moest vliegen. Vooral had ik moeite om de haak met de kleine pion op te pakken, dat is echt "centimeter-werk" en omdat mijn heli vrij klein is , kwam de haak zeer dicht bij de hoofdrotor in de buurt (volgend jaar hoger landingsgestel...) en tikte er zelfs een eker tegenaan, gelukkig zonder schade.
    De flessen omwerpen die op de metalen(!) palen stonden vond ik ook een beetje griezelig ...
    Verder was het vooral erg leuk !

    De organisatie verliep goed alhoewel we wel eerder hadden mogen starten wat mij betreft.
    Helaas kwam in de middag de wind opzetten anders was een 3de ronde wellicht nog mogelijk geweest.

    Ik kan dit evenement iedereen aanraden die van een beetje behendigheid houdt en niet teveel gericht is op 3D .

    hopelijk tot volgend jaar !

    Bas
     
  4. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    3D is bijna makkelijker.
    Jesus wat is dat zenuwslopend.
    Vooral de flessen van de paaltjes af tikken vond ik eng omdat je met de rotor vrij dicht bij de metalen paaltjes komt.
    Maar geen enkele schade en acceptabele tijden (10e plaats).
    Ik vond hem leuk :p
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  5. de oude

    de oude

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    311
    Locatie:
    noord limburg
    Heli vrienden .
    De organisatie van het funfly weekend kan terug kijken op een naar onze mening zeer geslaagd weekend en dat is niet om ons zelf op de borst te kloppen maar door dat alle vliegers met een grote glimlach op het gezicht weer op huis aan gingen :p.
    Een klein verslag.
    De zaterdag was vrij vliegen en er een mooie dag van te maken tussen door heeft het pulsejet team van apollo een demo gegeven met een turbine die een snelheid haalt van ver boven de 500 km al met al een zeer geslaagde dag.
    Rond een uur of 7 begon de BBQ die geheel verzorgd was met een heuse kok er bij een van de deelnemers en clublid had een vat bier gesponserd dus een zeer geslaagde avond en klein deel van de nacht :cool:.
    De zondag was voor de wedstrijd er waren 2 parcoursen identiek uit gezet veel meetwerk en een tijd waarneming waar een clublid heel veel tijd ingestoken had compleet met stoplichten je weet niet wat je ziet zo mooi .
    De wedstrijd daar kan ik alleen maar van zeggen dat het zeer goed verlopen is en ondanks dat we wat haast moesten maken i.v.m het slechte weer wat er aan kwam is iedereen er zonder kleer scheuren van af gekomen Vliegers goed gedaan.
    Voor vliegers die er dit jaar niet bij konden zijn volgend jaar het eerste weekend van juni komt er weer een funfly weekend en wel op 21 en 22 mei en dan hoop we op een nog grotere opkomst .
    Dan wil ik de sponsers en de mensen van Apollo 68 in horst bedanken voor hun geweldige inzet .Tot volgend jaar.
    Gr Arie
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  6. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Hey hey,

    ook de Belgen zijn weer thuisgeraakt vanuit het verre Nederlandse Limburg. Onderweg nog een tussenstopje gemaakt bij onze vrienden in Willebroek (om het vliegen af te leren).

    Jullie organisatie en accomodatie was gewoon perfect. We hebben ons reuze geamuseerd.
    Het was ook fijn om opnieuw wat mensen live te ontmoeten die we enkel kenden vanop dit forum.
    Zonder tegenslagen en bij goed weer zijn we er volgend jaar gegarandeerd weer bij.
    Nogmaals bedankt voor de enorme gastvrijheid waarme jullie ons hebben ontvangen.

    Heligroeten en tot gauw,

    Nick
     
  7. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Ik vond het echt een tof weekend en vooral op zondag de Funwedstrijd ik had dat nog nooit gedaan en ondanks dat toch nog het 5e geworden vind ik niet slecht.

    Volgend jaar kan ik er waarschijnlijk niet bij zijn maar het jaar er op ben ik er zeker weer.

    Het was echt tof fantastisch georganiseerd.
     
  8. Tempel

    Tempel

    Lid geworden:
    29 jan 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brussel
    Horst meeting

    Drie maal is scheepsrecht zeggen ze dan, dus de derde Belg op rij komt zijn emoties effe neerschrijven;
    SUPER weekend gehad das het minste wat gezegd mag worden. Dank aan alle medewerkers van Apollo68 voor de uitstekende ontvangst en accomodatiemogelijkheden. Ik wist niet wat ik zag toen ik bij jullie een douche ontdekte! In Belgiƫ is dit ongezien.
    Zoals ik gezegd had doe ik normaal gezien niet mee aan fun-wedstrijden maar heb mij "gelukkigluk" laten overhalen om daarna nog met de hoofdprijs te gaan lopen ook! Dank aan RC-Heli-Shop-NL!
    Volgende jaar komen we zeker terug en brengen nog een paar Belgen mee.

    De groeten, Guy
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  9. de oude

    de oude

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    311
    Locatie:
    noord limburg
    Mannen deze berichten geven ons een extra boost om het volgend nog beter te doen want geloof het of niet het team is alweer dingen aan het bedenken voor het parcours van volgend jaar :D.
    Dus tot volgend jaar Gr van het hele team van Apollo 68.
    Ps we zijn nog foto s aan het uitzoeken dus er komen nog een paar aan .
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  10. Tiger2

    Tiger2

    Lid geworden:
    31 aug 2006
    Berichten:
    354
    Ik heb nog wat fotos gekregen links en rechts dus ik heb nog wat mooie uitgezocht en uiteraard nog wat fotos van de prijs uitreiking.

    [​IMG]
    Klaar voor de start, zodra je los komt gaat de tijd lopen!

    [​IMG]
    Ikzelf op het moment van aftikken. Zodra je land op de plaat stopt de tijd.

    [​IMG]
    Bert (Volunteer op het forum) onderweg naar de vijfde plaats!

    [​IMG]
    Walter Robijns de nummer tien van de dag.

    [​IMG]
    Bijna erop!

    [​IMG]
    Pure concentratie!

    [​IMG]
    De nummer 8, Sebastian

    [​IMG]
    Ed Gubbels uiteindelijk zesde geworden.

    [​IMG]
    DE top 3, Derde Ed Hagenaars Tweede plaats Rob Reiss en winnaar van de SDX, Guy Vanderschelde.

    [​IMG]
    En de Pech/aanmoedig prijs voor Hugo Naben voor stug doorzettings vermogen en de laatste meters stil kwam te vallen zonder brandstof.

    Op naar volgend jaar!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. de oude

    de oude

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    311
    Locatie:
    noord limburg
    Rc heli shop funfly 2011.

    Hoi Heli vrienden.
    De voorbereidingen voor de meeting en funfly zijn weer begonnen voor 2011.
    De opzet zal in grote lijnen het zelfde zijn met een nog grotere opkomst hopen we.
    De datum staat al wel vast en wel op 4 en 5 juni 2011 :p .
    Gr Arie
     
  12. de oude

    de oude

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    311
    Locatie:
    noord limburg
    Rc heli shop funfly 2011.

    Heli vrienden.
    We zijn er achter gekomen dat 4 en 5 juni het hemelvaart weekend is en omdat er dan nogal wat andere dingen te doen zijn hebben we besloten om het te verplaatsen voor een keer .
    De nieuwe datums zijn 21 en 22 mei 2011.
    Gr Arie
     
  13. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Hey hey,

    ik ga deze data onmiddellijk noteren in mijn heli-evenementenagenda voor 2011 en deze data doorgeven aan de andere piloten van het Vario-team.
    Zet Guy, Francis en mij dus al maar op de deelnemerslijst.
    Bij goe weer wordt er gekampeerd.

    Heligroeten,

    Nick
     
  14. de oude

    de oude

    Lid geworden:
    9 okt 2009
    Berichten:
    311
    Locatie:
    noord limburg
    Hoi nick.
    Komt goed jullie staan boven aan .
    Gr Arie
     
  15. erwinhufner

    erwinhufner

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    142
    Locatie:
    baarn
    hallo arie

    ik kom ook op 21 en 22 mei.

    gr erwin
     

Deel Deze Pagina