rc inbouwen smit rotterdam

hallo sleepgenoten
Ik ben mijn eerste houten sleepboot aan het bouwen de smit rotterdam van billing boats ,en voor ik een bouwverslag plaats heb ik wat hulp nodig!!Het inbouwen van de rc gaat moeizaam omdat mijn knowhow van electronica nihil is het enigste wat ik weet is plus en min!!Dus wie wil mij wat fotoos sturen van zijn smit met ingebouwde rc!!Ten tweede ik woon op 6 hoog zonder badkuip en ik weet niet hoeveel gewicht in de boot moet om hem op de vaarlijn? te krijgen,dus hoeveel gewicht moet er in en waar moeten de accus staan!!Wie kan mij svp helpen? ik vind het een beetje lastig om steeds naar de plaatselijke sloot te lopen om dat uit te testen. Alvast bedankt voor alle moeite!! groeten walter

Als je interesse hebt heb ik nog wat tekeningen/schema's voor de inbouw van electronica in een Hunter. Ook hier worden twee schroeven en boegschroef aangestuurd. Nog wat extra's maar die hoef je niet te instaleren als je dat niet wilt.

Ik denk dat je toch een keer de gang naar de sloot moet maken omdat niemand jou precies kan vertellen hoeveel gewicht je waar moet plaatsen. Dit is namelijk ook afhankelijk van hoe je gebouwd hebt. links een beetje meer plamuur dan rechts? Voorin een extra spantje? Het blijft gokken. Kortom boot in de sloot en gewicht toevoegen tot ze goed ligt. Wellicht dat een paar boterhamzakjes en een schep zand je een tweede gang naar de sloot kunnen besparen.

hallo sleepgenoten
Ik ben mijn eerste houten sleepboot aan het bouwen de smit rotterdam van billing boats ,en voor ik een bouwverslag plaats heb ik wat hulp nodig!!Het inbouwen van de rc gaat moeizaam omdat mijn knowhow van electronica nihil is het enigste wat ik weet is plus en min!!Dus wie wil mij wat fotoos sturen van zijn smit met ingebouwde rc!!Ten tweede ik woon op 6 hoog zonder badkuip en ik weet niet hoeveel gewicht in de boot moet om hem op de vaarlijn? te krijgen,dus hoeveel gewicht moet er in en waar moeten de accus staan!!Wie kan mij svp helpen? ik vind het een beetje lastig om steeds naar de plaatselijke sloot te lopen om dat uit te testen. Alvast bedankt voor alle moeite!! groeten walter

Foto.modelbouwforum.nl - Restauratie / Smit Nederland

Als je exsat zo inbouw hoef je er geen ballast bij te doen hoor
mvg
Frederik:D

smit rotterdam

hallo ik wil iedereen bedanken voor de reacties op mijn oproep ivm de smit rotterdam ben weer wat wijzer?geworden mvg walter

Ik heb de eerste proefvaart in het water achter de rug. Ik heb als ballast twee vuisten (mokerhamers) van 1,5 kilo en één gewone hamer van 500 gram gebruikt waar ik de stelen vanaf heb gezaagd.

Hallo slepers.
@pvluijn.
Ik weet niet of deze proefvaart nog betrekking heeft op de eerder genoemde Smit Rotterdam, maar ik ben zelf ook de Smit (waarschijnlijk wordt 't Singapore) aan 't bouwen en ben zelf uitgekomen op een totaalgewicht van tussen de 6 en 6,5 kg.

Ik ben zelf wel in 't bezit van een badkuip en heb net zolang steentjes etc. toegevoegd tot ie mooi op de waterlijn lag. naderhand de steentjes op een keukenweegschaal gewogen, het gewicht van de romp zelf erbij en dan kom je op zo'n 6,5 kg uit.
Dit is vooral ook handig om te weten i.v.m. het gewicht wat je voor je accu's kunt gebruiken. Tenslotte is het beter om zoveel mogelijk gewicht aan accu's=vaartijd! te hebben en zo weinig mogelijk "loze ballast" om 'm te trimmen.

Gr. Matteo.

Beter laat dan nooit :-) De totale boot weegt acht kilo. die worden bereikt door de ballast (vuisten en hamer) en de motor accu. Ik heb ook aan steentjes of zand gedacht, maar dat wordt zo'n rommel in de boot. En bij mij komen de vuisten aan beide zijden van de boot en wordt daardoor de accu op zijn plaats gehouden. Twee vliegen in een klap. En het gaat om de Smit Rotterdam, b.t.w.

Back