RC Modelbouw event Hilversum (organisatie)

• Topicstarter Topicstarter Thadeez
  • Startdatum Startdatum

RC evenement in Hilversum, wat doe jij?

• Ik wil wel meehelpen in de organisatie op de dag zelf

Votes: 0 0,0%
  • Ik zou wel willen meehelpen in de hoofd organisatie

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    18
T

Thadeez

Guest
1690034587_a4e9597f4b_o.jpg

Jullie lezen het goed. Ik zit te denken om een organisatie op poten te zetten voor een event in het midden des lands. Nee, het is dus geen bestaand evenement dat reeds zijn doorgang vindt. Ik zal hier beschrijven wat ik voor ogen heb.

De grootste reden tot het organiseren van een dergelijk evenement is dat ik weet dat er gigantisch veel RC hobbyisten in deze regio zitten, maar er weinig tot geen mogelijkheid is tot samenkomst te komen. Er zijn bijna geen circuits om je eens lekker uit te leven, laat staan dat men elkaar opzoekt om samen van de hobby te genieten en wat accu's leeg te rijden. Zelf heb ik sinds kort wat mensen gevonden (als resultaat van wat Marktplaats verkopen), en deze groep rijdt nu bijna 2x per week wat offroad electro auto's op de hei tussen Laren en Hilversum. Mijn idee is dat er veel meer mensen zijn in deze regio, die dit ook geweldig zouden vinden. Natuurlijk kan je op de heide veelal alleen met offroad auto's rijden, en bijven de onroaders op de plank staan.

1690045925_86e21346d0_o.jpg

Al met al, reden genoeg om eens te peilen hoe haalbaar het is om in een zaal of sporthal een circuit op tapijt te realiseren waar men gedurende de hele dag vrij kan rijden, samen kan komen of gewoon kan komen kijken naar al dat rijdend spul. Natuurlijk zal er aan de hand van de inschrijvingen bepaald worden hoeveel en wat voor races er gehouden worden voor diverse klasses. Voor deze races kunnen zelfs prijzen beschikbaar gesteld worden. Tot slot is de café/bar open om tussendoor even een consumptie te nuttigen, en te socializen met elkaar en publiek.

Naar ervaring is men, vooral kinders, dol op het beschouwen van deze hobby. Ook zullen er diverse verkoopstand mogelijk zijn voor modelbouw producten en informatie van sponsors. In samenwerking met de benodigde sponsoring denk ik dat het zelfs tot een zeer succesvol en voor herhaling vatbaar evenement kan worden.

1690034121_c4a7bf9601.jpg

Ook de diverse modelbouw winkels, zij het RC of statische modellen, kunnen deze aandacht goed gebruiken. Daar deze vaak niet al te toegankelijk zijn voor (beginnende) hobbyisten. Ook is het een prima kans voor lokale modelbouwclubs om nieuwe leden te werven en in de aandacht te komen. Ten slotte zal men trachten wijd in de media te komen, vooral regionaal maar ook via diverse internetfora waar men vooral samenkomt. Hierdoor proberen we de zaal goed vol te laten lopen met publiek van allerlei komaf.

Nu, waar het in essentie om gaat. Dit geweldige geheel behoeft uiteraard een organisatie die tot in de puntjes is uitgewerkt. Als ik het in mijn eentje kon doen, zou ik het zonder twijfel doen maar zo gaat dat niet. Ik ben dus op zoek naar gelijkgezinden die zich willen inzetten om deze organisatie tot een succes te brengen. Dit hoeft geen gigantisch grote taak te zijn, wil je helpen met het verspreiden van de informatie via internet fora en eventuele vragen aldaar betantwoorden namens de organisatie, dan ben je zeer welkom. Uiteraard zoek ik ook mensen die zich wat meer kunnen inzetten om sponsors te werven. Ook op de dag zelf hebben we mensen nodig om de boel te begeleiden, maar dat zal later komen als we het eenmaal op poten hebben.
Zelf zal ik zoeken naar een geschikte locatie, en de prijsstelling hiervan. Ik heb al wat locaties in gedachten maar moet uiteraard nog beginnen met onderzoek naar mogelijkheden.

Aangezien we alles zonder eigen budget willen waarmaken, zal alles via sponsoring moeten verlopen. Ik zal hier het voortouw in nemen zodra we een geschikte organisatie samengesteld hebben om dit te realiseren.

Voor de duidelijkheid, mijn positie hierin:
Ik ben een mede-RC fanaat, met een kleine collectie auto's die graag willen rijden. Ik wil al een hele tijd op een echt circuit rijden maar in de buurt is er weinig tot niks, en om nou het hele land door te reizen vind ik teveel gevraagd. Ik heb al enige ervaring met het organiseren van diverse onderdelen op evenementen, daar ik dit ook voor mijn werk doe. enkel het organiseren van een compleet evenement is voor mij nieuw, maar ik acht dit als zeer aantrekkelijke uitdaging.
Ik zal dit naast mijn huidige baan doen, waardoor het vooral op avond en weekend werk aan zal komen.

Laat uw reacties aub de vrije loop!

Update! De locatie is reeds op het oog. Het is de nieuwe sportzaal van het Gemeentelijk Gymnasium Hilversum/Tafeltennis Vereniging Hilversum. Het complex behuist 2 zalen en een prachtige kantine.
Mogelijk dat we in samenspraak met het bestuur dit complex ter beschikking gesteld kunnen krijgen.

Er zal in eerste instantie 1 van de 2 zalen, gescheiden door ruime kantine met zitplaatsen en bar, beschikbaar worden gesteld. Vooral de datum is belangrijk hierin. Uiteraard is het ook even afhankelijk hoeveel ruimte we nodig achten te hebben.

Vooralsnog hierbij wat info over de zaal in kwestie. Afmetingen zaal: 21x24m, parketvloer.

Er is goedkoop tapijt aanwezig dat normaliter tijdens schoolexamens e.d. gebruikt wodt, maar om daar achteraf nog altijd de ideale lijn van het circuit op na te zien is niet gewenst. Daarvoor hebben we een sponsor voor tapijt nodig (Carpetland anyone?).

Oh, wat leuk! Bij mijn oude school. Dan wordt het wel heel bizar dichtbij voor mij. 4 minuten.
Eindelijk eens een indoorbaan in het midden van het land. Want inderdaad, er is hier in dit gebied erg veel vraag naar! Hoef ik tenminste niet meer minstens 80km te reizen om eens een dagje rijden.

mooi initiatief en je krijgt nog een pb van me.

Even voor het meten van de interesse, een poll toegevoegd. Ik vraag iedereen even te stemmen! Mocht je geinteresseerd zijn om de organisatie aan te sterken, dan kun je hier ook reageren.

Nou, dat gaat al goed. Net aan de lijn gehangen met de topman van Tamiya NL. Die heeft er wel oren naar, en mocht het geheel doorgezet worden dan hebben zij de track al beschikbaar. Van tapijt tot telsysteem. Verder doen ze ook een duit in het zakje voor andere zaken zoals een tribune en de pits. De boel kan ook mooi aangekleed worden met rood en blauw, je kent het ;)

Begint al goed dus, maar laten we niet te hard van stapel lopen. Eerst maar eens wat orde op zaken stellen en zien of we genoeg publiek weten te trekken.

hee super leuk idee en dat hier zomaar in hilversum!!
helaas ben ik niet zo van de auto kant maar meer van de vliegtuigen (misschien ook indoorvliegen te realiseren? :lol: :roll: ).

Als het zover is kom ik zeker kijken als er ook eventueel andere takken van modelbouw bij komen hoor ik het graag, als er stands worden ingericht ook voor modelvliegclubs dan is mijn club vast van de partij.

Matthijs

Hey Dennis,

Zoals vanmiddag al in de chat gezegd, ik zal er zijn ;) Als er meer zeker is, dan zal ik het in the dutch bashers SIG op tamiyaclub ook duidelijk maken dat het komt.

leuk zeg! zown'n event in Hilversum.
ik kom zeker kijken!
zoals al eerder gezegt mischien ook vliegtuigen?
groetjes
Bart

Goed idee, hoop van harte dat het gaat lukken en ik zal zeker even komen kijken.

Kende je trouwens deze club? www.mch-huizen.nl ??

Inderdaad, een modelbouwclub met alle takken van modelsport.

Varen, rijden en vliegen.

Varen en rijden alleen met electro, vliegen met brandstof en electro.
Er word gereden op de parkeerplaats van de voetbalclub huizen.

Ik ben zelf een vlieger, maar zal de mannen van de auto's zeker hierover mailen!

succes!

Ja lijkt me leuk ik rij alleen met Tamiya trucks en woon Hilversum dus heb wel belangstelling

heey
super idee!!
mogen daar ok brandstof auto's mee rijden?
wand ik heb een tamiya tg10 model mogen die mee doen?
vriendelijke groet Boyd Andrieu

Back