RC motorfietsen topic

• Topicstarter Topicstarter apexi
  • Startdatum Startdatum
Is het nou ook moeilijk om ze te besturen? Want zoals jij beschrijft, Bart_Banaan, moet je dus zelf de balans zoeken om de bocht goed door te komen.

Bart_Banaan zei:
Dat is bij de Kyosho 'hang-on' 1:8 motoren...
De Thunder tigers werken zoals ik boven beschrijf
De oudere Graupner/Royal 1:5 modellen verplaatsen de accu van links naar recht met de stuurservo.

Ik heb alle drie de motoren ....

bart, heb jij toevallig nog een bouwbeschrijving liggen van die oude graupner motor of weet je er iets over te vinden op het net, heb namenlijk nog een passen BL motortje ervoor, aleen het bouwen wil niet goed lukken.

Mvg
Tjeerd

Welke Graupner? Ik heb de Elec bike uit de jaren '70 en de Graupner Royal uit eind jaren '80.

Die Graupner Royal (zie kleurenfoto) daar zou een BL 540 size inpassen, maar ik denk niet dat de constructie dat houdt... Die motoren zijn geheel van kunststof en hebben het bij een 17turns motor op 6 cellen al moeilijk!

In mijn TT Yamaha R1 electro bike heb ik momenteel mijn Lehner Basic 5300 BL zitten en met de 3S-3200 LiPo is dat ongelooflijk snel. Het chassis kan het net aan.

Het rijden met een Graupner/Royal is vrij eenvoudig, dat heb je in een paar minuten door, het rijden met een Thunder tiger is al een stuk lastiger, maar na een uurtje 'vallen en opstaan' krijg je dat aardig onder de knie...

Wat foto's:

Graupner Eleck Rider (ca 1978):
er2.jpg

Graupner Royal ca. 1986:
ma27.JPG

Van boven naar beneden:
Thunder Tiger Nitro, TT electro, Graupner Royal 1990 (tuned met 'losse' electronica) en Graupner Royal 1988 met standaard 'intergrated' electronica:
4motoren.jpg

ey,

Zo te zien heb ik de Graupner royal.
Heb even wat foto's ervan gemaakt.
Er past denk niet niet een 540 size in, er zat standaard een 380 in maar daarmee was hij niet vooruit te branden, dus heb nu een ander mooi motortje ervoor.
Maar ik weet nu in ieder geval hoe de motor heet :lol: .
Heb jij nog handige linkjes over de Royal?

Mvg
Tjeerd

Nee, er is weinig over te vinden....
Op Ebay Duitsland worden ze regelmatig aangeboden.
Ik heb er eentje met originele verpakking, inclusief boekies etc... maar die heb ik (nog) nooit ingescanned, misschien toch maar eens doen....

Zo dit topic groeit zowaar uit tot een algemeen RC Motoren draadje:P Misshien wel een idee?

@Jaap

als je hem ooit gaat inscannen zou het wel leuk zijn :).

@Apexi
verander de topic titel maar, er is nog niet zoveel info over RC bikes op dit forum, misschien trekt het aan :P.

Tjeerd

Hoi hoi,

Ik heb sinds kort ook een Thunder tiger Nitro ducati aangeschaft .

www.rc-motorradshop.de

Valt best wel mee om em onder controle te houden en er zitten val beugels op, deze kun je met de tijd wel verkleinen zodat je zeg maar lager aan de grond bochten kunt maken.

Kan niet wachten om er een zwaarde motor in te stoppen.... wheelies here i come :p

Junglemaxx zei:
Hoi hoi,

www.rc-motorradshop.de

Valt best wel mee om em onder controle te houden en er zitten val beugels op, deze kun je met de tijd wel verkleinen zodat je zeg maar lager aan de grond bochten kunt maken.

Kan niet wachten om er een zwaarde motor in te stoppen.... wheelies here i come :p

Is het mogelijk om wheelies te maken met een RC motorfiets?
Puur op vermogen natuurlijk, dus gecontroleerd, dus niet alleen als hij over een hobbel rijdt (zie hieronder)

Verder zag ik op die duitse site deze:
01a.jpg

Hierover staat geschreven:
Cool Stunts
- When driving at a medium or high speed, the motorcycle may raise the front tire off the ground if you drive on a surface that has small bumbs or obstacles
- To Fish Tail the motorcycle, start making a turn at low speed. Then immediately change direction of the turn and increase speed
- You can perform jumps with your motorcycle off ramps that are eight inches high or less

Zijn er ook video's van dit soort stunts?

Verder heb ik volgens mij vroeger in Frankrijk een model gezien waarbij de knie van de rijder ook naar buiten viel. Iets hierover bekend?
Of zou dat de gewichtsverplaatsing kunnen zijn voor het sturen?

Groet,
Bas

Wat een beetje zoeken al niet oplevert:

Springschansen
ramps.jpg

Wielen aan de grond??
fahrbilder.jpg

En deze mooie 1-armige voorwielophanging:
pumilio.jpg

Ziet er echt supergaaf uit! Maar krijgt dat motortje van hierboven nou genoeg koeling, het lijkt wel of hij echt zo ingepakt zit 'in' het chassis van de motorfiets?

Volgens mij is het voor gewoon helemaal open, zodat er toch wel genoeg lucht doorheen komt.

Groeten Eddy

BasK zei:
Junglemaxx zei:
Hoi hoi,

www.rc-motorradshop.de

Is het mogelijk om wheelies te maken met een RC motorfiets?
Puur op vermogen natuurlijk, dus gecontroleerd, dus niet alleen als hij over een hobbel rijdt (zie hieronder)

Verder zag ik op die duitse site deze:
01a.jpg

Hierover staat geschreven:
Cool Stunts
- When driving at a medium or high speed, the motorcycle may raise the front tire off the ground if you drive on a surface that has small bumbs or obstacles
- To Fish Tail the motorcycle, start making a turn at low speed. Then immediately change direction of the turn and increase speed
- You can perform jumps with your motorcycle off ramps that are eight inches high or less

Zijn er ook video's van dit soort stunts?

Verder heb ik volgens mij vroeger in Frankrijk een model gezien waarbij de knie van de rijder ook naar buiten viel. Iets hierover bekend?
Of zou dat de gewichtsverplaatsing kunnen zijn voor het sturen?

Groet,
Bas

Heyy bas het is zeker mogelijk gecontroleerde wheelies te maken met de motorfietsen.
De Ricky carmichael is eigenlijk meer een speelgoed motorfiets. (gebruikt een gyroscope systeem ofzo )

Maar de Thunder tiger en Nuova foar die doen het zeer goed. en kun je ook goed tunen met verschillende onderdelen.

Dat wat je zegt dan de rijder die zen knie uitsteekt is van kyosho.
De kyosho HOR is dat. Deze zijn alleen wel wat kleiner 1/8th

Een mooie video waar je de motor kunt zien wheelien op vermogen is hier te zien

http://video.google.com/videoplay?docid=-2781216690239456775

Voor meer informatie over deze beesten check

www.rcgroups.com onder motorcycles
veel informatie te vinden.

Mooie filmpjes!!!

Ik vond zelf deze, waarin ook goed een gecontroleerde wheelie te zien is.
xfPtMIxZ7_E[/media] Tiger R1

Een wheelie maken, gebeurt op eenzelfde manier zoals het ook in het echt kan (puur op vermogen en niet op je koppeling). Gasgeven tot net in je powerband, gaslos (voorkant duikt in) en gelijk volgas.

Erg leuk!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Jah dat is ook een mooi filpmje jah

Nou zijn er al mensen die interesse hebben om ook zo'n motorfiets aan te schaffen?
Lijkt me wel leuk om een keer dan een meeting ofzo te organiseren

grtzz

JAh voor 300euro heb je er eentje Nitro versie dan
elektro is wat goedkoper.

Back